Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EU odložila emisní limit 95 g/km na rok 2021

Jan Mička
Diskuze (14)
Evropská unie se dohodla na kompromisu ohledně zpřísnění emisních limitů pro výrobce. Hlasovat se bude v pátek 29. listopadu.

Původní návrh zněl, že 80% nových modelů bude muset plnit emisní limit ve výši 95 gramů CO2 na ujetý kilometr do roku 2020. V následujících čtyřech letech by počet vozů vzrůstal o 5%, až by se nakonec v roce 2024 dosáhl 100% splnění u všech automobilek. Prémiové automobilky, které vyrábějí velké a žíznivé limuzíny, tak měly dostat více času na vývoj nových, především hybridních technologií. V současnosti platí emisní limit ve výši 130 g/km.

Nový návrh, na kterém se nyní dohodla rada Evropské unie, posouvá nutnost plnění emisního limitu o jeden rok. V roce 2021 už ale budou muset všechny automobilky bez výjimky plnit emisní limit 95 g/km, což se s původním návrhem značně rozchází.

Ve výhodě budou ti, kteří již nyní vyrábí hybridní či elektrická vozidla. Počet takzvaných superkreditů, díky kterým si mohou výrobci odečíst určitý počet emisí, se zvedá z 2,5 na 7,5 gramů mezi roky 2020 až 2022. Tím bude dosaženo větší flexibility, která navíc nabádá automobilky k vývoji čistějších vozů. Rada předloží návrh v pátek 29. listopadu a očekává, že jej parlament a všechny členské státy EU podpoří.

Jan Mička
Diskuze (14)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
29. 11. 2013 16:53
Re: Nadpis je zavádějící
Tak zaprvý zpráva je stará dva roky (data 2011) od tý doby se vymontovalo spousty dalších DPF filtrů a přibylo spousty nových přidušených TSIček bez filtru pevných částic, stačí nosánkem na silnici začuchat. Zadruhý je to nečasovic zpráva ... pár teček. Zatřetí 20% průměr z celkovýho ovzduší odpovídá 40%+ ve městech (A TO JE MOC) a poblíž silnic kde je hodně čuchajících tvorů, včetně účastníků silničního provozu v automobilu na silnici jedoucích, kteří přez ventilaci nasávájí velkou dávku přímo od zdroje před tebou. A za 4tý, proč jezdit na ropu když nemusíte? Proč vyvážet CZK při nákupu ropy (pakovat rusaraba) když si můžete vyrobit vlastní elektřinu :

Jen pro predstavu v ČR se ročne vyrobí necelých 90TWh a spotrebuje asi 70TWh.
Tzn. 90-70 = 20TWh = 20.000 GWh = 20.000.000MWh = 20.000.000.000kWh / 85kWh (Model S) / 100 = 100x nabití ročně (tj. nabití ob 3 dny tzn. 800km týdně) 2.352.940 ks ELEKTROMOBILŮ supr Vidíte to, můžeme s klidem všechny spalováky hodit do šrotu a jezdit ELEKTRO a s TheMelinem na tho máme !! [odkaz]

Pak se divte vypaka, že vám ČNB skokově poníží Korunu na 27/EUR, počkejte až přidá na 35 to se vám pak protočí panenky, ekonomika holt nešlape chlapci, když si tak moc nakupujete ze zahraničí, třeba ta ropa na benzin a diesel pro auta (náklad i letadla budou dál na ropu) - samý zbytečnosti.
Když už jste chudý a na ELEKTROMOBIL zatím nemáte, nekrmte alespoň sebe i svoje děti drogama, dobře vám po nich bude jen chvilku a o to tvrdší pak bude ten pád do reality >:D

KDO JE TO ELON MUSK [odkaz] (TESLA MOTORS USA CALIFORNIA FREMONT [odkaz]
KDO JE TO CARLOS GHOSN (NISSAN MOTOR Co.) [odkaz]
LITHIA pro baterky SPOUSTA [odkaz] [odkaz]

POKUD NEMÁTE NA ELEKTROMOBIL, kupujte AUTO na CNG !!
Pokud máte starší AUTO na BENZIN - předělejte ho na LPG !! [odkaz] [odkaz]
Předělávka na plnou automatiku s mazáním a toroidní nádrží místo rezervního kola stojí 25.000 až 30.000 Kč
Kdy potom je : spotřeba téměř stejná, výkon stejný, motor tišší, náklady na údržbu :
1000Kč kapalina mazání ročně
1000Kč technická kontrola ročně
5000Kč toroidní nádrž za 10 let = 2.500Kč ROČNĚ
Náklady na provoz [odkaz] : 1L = 17Kč * 8(L/100km) = 136Kč/100km

BENZIN za 1 rok = 8(L/100km) * 35Kč * 100 = 28.000Kč (na 10.000 km)
LPG za 1 rok = 8(L/100km) * 17Kč * 100 = 13.600Kč (na 10.000 km) + 2.500Kč = 16.000Kč

PS: Zpráva o životním prostředí České republiky 2012:
Z hlediska struktury vozového parku dle pohonů se výrazně zvyšuje podíl osobních automobilů s dieselovým pohonem na celkovém počtu registrovaných osobních automobilů. Zatímco v roce 2000 představovaly dieselové automobily cca desetinu vozového parku (383 tis. vozidel), v roce 2012 se jejich podíl blížil jedné třetině (1,4 mil. vozidel, tj. 29,7 %). Jelikož se však produkce emisí z dieselových vozidel díky zdokonalování motorů a využití koncových technologií (oxidační katalyzátor a filtr pevných částic) postupně blíží úrovni benzinových vozů, nemá tento trend významný dopad na produkci emisí z automobilové dopravy. Alternativní paliva a pohony mají ve vozovém parku osobních automobilů velmi malé a nestoupající zastoupení, početnější jsou jen přestavby benzinových pohonů na LPG, v roce 2012 se jednalo o 141,1 tis. vozidel. Dohromady vozidla s alternativním pohonem zaujímají cca 2 % vozového parku všech motorových vozidel.
Avatar - Vaeden
29. 11. 2013 08:18
Re: Nadpis je zavádějící
Mno tak povidej teda, když si tak chytrej, že čeho se vyráběj baterky do aut? ze dřeva a vody to nebude :-)
28. 11. 2013 23:14
Re: A kam to vede?
Studie srovnaní emisí ohledně OA versus MHD jsou daji se i najit. Proč nemají DPP alespon autobusy na CNG. Odpoved je jasna, CNG ani KWh si domu neodneses. Nedavno jsem slyšel, že někde v zahraničí řidičům MHD přidali na platu a zavedly všechny autobusy na CNG a bylo po problému. MHD ušetřilo náklady, řidiči měly vyšší platy :-).
Bohužel lidska pohodlnost a hektická doba nutí mnohdy jet autem místo MHD. Bohužel ČR na rozdíl od vyspělých zemí stále redukuje výdaje na veřejnou dopravu, takže jsou lidé zejména v malých městech jezdit autem. Kamaradi co jsou mimopražští než aby nechali auto na okraji prahy a zaplatili za jizdenky 250 Kč tak dojedou autem. Onehdá jsem si zkusil spočitat náklady na cestu MHD cesta tam a zpět hodina a 48 Kč, autem to samé za 20 minut a 42 Kč a to nemá EV. :-) :-) ¨
Pokud se chces projet elektrobusem vyraz do Ostravy :-)
28. 11. 2013 23:01
Re: Nadpis je zavádějící
Zpráva o životním prostředí České republiky 2012 (doporučuji nastudovat). V roce 2011 pocházelo 37,6 % celkových emisí PM10 z lokálních topenišť. Vliv vytápění domácností na životní prostředí a zejména na zdraví obyvatel je značný. Doprava se podílela 20,5 %, což je dáno u nás velmi využívanou kamionovou dopravou (viz výběr mýtného, též doporučuji nastudovat). A pro po doufam, že doma netopíte uhlím. :-)
Avatar - MaTMaTa
28. 11. 2013 20:40
A kam to vede?
Lukáš Veverka dnes napsal: "Studie společnosti TÜV Nord upozorňuje na fakt, že moderní benzinové motory vypouští až 1000krát více pevných částic než jejich předchůdci." A na otázku jak je to možné. Přichází jednoduchá odpověď: honba za emisemi >:-[] , jelikož downsizing je na první pohled přece cool a sexy a dá nám levnější pojištění, ale na pohled druhý, zjištujeme že ten přidušenej motor produkuje ještě něco horšího než co2 ... takže sarkasticky tleskám :-| a říkám nechte motory zase dýchat :P

Navíc jak už tu bylo zmíněno problém, který by se měl řešit prvotně je v tankerech letadlech apod.

Zajímalo by mě třeba srovnání emisí v Przae: DPP vs TAXI vs Osobní automobily, proč třeba DPP nemá electrobusy, pro ně by přece nebyl problém je nabíjet a toho místa pro baterky :). Proč electrotaxi nedostane určité zvýhodnění (např. na daních). Proč to zase musej schytávat obyčejní lidé? Asi protože je to nejjednodušší 8-s