Euro NCAP 2012: Isuzu D-Max – Čtyři hvězdy pro dvojče Chevroletu Colorado

 

Japonský pick-up sice nedosáhl v testech Euro NCAP na vrchol v podobě pěti hvězd, ale i tak nabízí výrazně více bezpečnosti než jeho předchůdce.

Isuzu D-Max se nemůže pochlubit pěti hvězdami jako Ford Ranger testovaný podle loňských mírnějších požadavků Euro NCAP, ale stejně jako on dokazuje, že i v kategorii pick-upu se oproti jejich předchozím generacím zvyšuje bezpečnost doslova mílovými kroky.

Důkazem může být i rychlé srovnání se stejnojmenným předchůdcem. Isuzu D-Max totiž v roce 2008 získalo pouze dvě hvězdy na ochranu dospělých, z toho jedna byla přeškrtnutá a dvě hvězdy mělo za ochranu dětí. V případě chodců mělo tehdy Isuzu pouze jednu hvězdu.

Výsledky nového Isuzu D-Max, které je sesterským modelem Chevroletu Colorado, lze označit s ohledem na kategorii vozu i jeho předchozí generaci za velmi dobré. Prostoru pro zlepšení je zde samozřejmě mnohem více než u nových osobních vozů a jedná se především o ochranu dětí a chodců.

Předmětem testu bylo Isuzu D-Max Crew Cab, 2.5 diesel, s karosérií čtyřdvéřový pick-up s pohotovostní hmotností 1960 kg a volantem na pravé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka FAIR G0/1S, pro starší figurínu pak stejná autosedačka avšak s orientací ve směru jízdy (opět pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu).

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu hrudníku, kolen a nohou řidiče i spolujezdce.

 [555×192]

D-Max získal maximum bodů za ochranu v testu bočního nárazu.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých10,566%8100%7,999%3,588%3083%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín při čelním a bočním nárazu byla 18měsíčnímu dítěti poskytnuta pouze dostatečná ochrana krku a hrudníku, ochrana hrudníku 3letého dítěte byla dokonce vyhodnocena jako špatná.

Airbag spolujezdce nelze deaktivovat. V automobilu jsou na sluneční cloně umístěna jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční7,865%4100%2100%13,877%--
36 měsíční867%4100%2100%1478%--
Vozidlo-538%
Ochrana dětí-3367%

Ochrana chodců

Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku byla zhodnocena jako dobrá. Ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty, která může narazit do horní části nohou chodce, nabízí pouze špatnou ochranu.

V oblastech možného nárazu hlavy dospělého a dítěte poskytuje kapota špatnou nebo mezní ochranu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,452%00%6100%1851%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Isuzu D-Max je systém elektronické stability, který splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední sedadla, ale ne pro zadní. Omezovač rychlosti není pro D-Max dostupný.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Isuzu D-Max má mezery především v ochraně nohou řidiče a polujezdce, v ochraně dětských cestujících a především pak v ochraně chodců. Díky těmto nedostatkům dosáhl v testech Euro NCAP jen na 4 hvězdy.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3083%32,867%1851%571%72%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Isuzu D-Max (2012)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer

Společnost CNS a.s. uvádí na český trh software pro…

Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman

Prezident Miloš Zeman se podle svých slov před týdnem s…

Největší zábavní firmou je Netflix Největší zábavní firmou je Netflix

Tržní hodnota Netflixu dnes stoupla na rekordních 153…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Isuzu Euro NCAP Nové modely Pick-up

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro…

 



Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 je zpět s novým motorem Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 je zpět s novým motorem

Pick-up Isuzu D-Max se opět stal objektem zájmu…

Isuzu D-Max 2.5 Double Cab Premiun AT: Na práci i exhibici Isuzu D-Max 2.5 Double Cab Premiun AT: Na práci i exhibici

Nejvyšší verze pick-upu D-Max poslouží jako pracovní…

 



 
Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku? A jak je to s jejich účinností?

Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku?

Včera

Elektromobily jsou dle mnohých pohonem budoucnosti. Co od nich může řadový motorista očekávat?




Blesk.cz

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze Saddámovy jachty bude hotel!

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze…

Postel s hedvábnými závěsy, koupelna vykládaná zlatem, 17 pokojů pro hosty a vlastní holičství. Luxusní…

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem. Kvůli silné nevraživosti

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem.…

Americký prezident Donald Trump kvůli nepřátelským postojům KLDR zrušil summit s vůdcem Severní Koreje Kim…

 

iSport.cz

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

Na lovu nadějných stoperů. Nejen Radakovič zaujal velké kluby

Na lovu nadějných stoperů. Nejen Radakovič zaujal…

Ligové STATS | S blížícím se přestupovým oknem se o nich mluví víc a víc. Sigma Olomouc patrně neudrží…

 

Reflex.cz

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než byl sesazen a zastřelen bolševiky

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než…

Konec 19. století byl ve znamení obrovského rozmachu železniční dopravy a pozadu nechtěl zůstat ani ruský car…

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se pospíchá, na jihu chvátá. Mapy ukazují rozdíly používání slov

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se…

Je obecně známo, že některá slova patří do nářečí nebo jsou pevně spojená s určitým regionem, třeba šufánek…