Euro NCAP 2012: Isuzu D-Max – Čtyři hvězdy pro dvojče Chevroletu Colorado

 

Japonský pick-up sice nedosáhl v testech Euro NCAP na vrchol v podobě pěti hvězd, ale i tak nabízí výrazně více bezpečnosti než jeho předchůdce.

Isuzu D-Max se nemůže pochlubit pěti hvězdami jako Ford Ranger testovaný podle loňských mírnějších požadavků Euro NCAP, ale stejně jako on dokazuje, že i v kategorii pick-upu se oproti jejich předchozím generacím zvyšuje bezpečnost doslova mílovými kroky.

Důkazem může být i rychlé srovnání se stejnojmenným předchůdcem. Isuzu D-Max totiž v roce 2008 získalo pouze dvě hvězdy na ochranu dospělých, z toho jedna byla přeškrtnutá a dvě hvězdy mělo za ochranu dětí. V případě chodců mělo tehdy Isuzu pouze jednu hvězdu.

Výsledky nového Isuzu D-Max, které je sesterským modelem Chevroletu Colorado, lze označit s ohledem na kategorii vozu i jeho předchozí generaci za velmi dobré. Prostoru pro zlepšení je zde samozřejmě mnohem více než u nových osobních vozů a jedná se především o ochranu dětí a chodců.

Předmětem testu bylo Isuzu D-Max Crew Cab, 2.5 diesel, s karosérií čtyřdvéřový pick-up s pohotovostní hmotností 1960 kg a volantem na pravé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka FAIR G0/1S, pro starší figurínu pak stejná autosedačka avšak s orientací ve směru jízdy (opět pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu).

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu hrudníku, kolen a nohou řidiče i spolujezdce.

 [555×192]

D-Max získal maximum bodů za ochranu v testu bočního nárazu.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých10,566%8100%7,999%3,588%3083%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín při čelním a bočním nárazu byla 18měsíčnímu dítěti poskytnuta pouze dostatečná ochrana krku a hrudníku, ochrana hrudníku 3letého dítěte byla dokonce vyhodnocena jako špatná.

Airbag spolujezdce nelze deaktivovat. V automobilu jsou na sluneční cloně umístěna jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční7,865%4100%2100%13,877%--
36 měsíční867%4100%2100%1478%--
Vozidlo-538%
Ochrana dětí-3367%

Ochrana chodců

Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku byla zhodnocena jako dobrá. Ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty, která může narazit do horní části nohou chodce, nabízí pouze špatnou ochranu.

V oblastech možného nárazu hlavy dospělého a dítěte poskytuje kapota špatnou nebo mezní ochranu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,452%00%6100%1851%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Isuzu D-Max je systém elektronické stability, který splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední sedadla, ale ne pro zadní. Omezovač rychlosti není pro D-Max dostupný.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Isuzu D-Max má mezery především v ochraně nohou řidiče a polujezdce, v ochraně dětských cestujících a především pak v ochraně chodců. Díky těmto nedostatkům dosáhl v testech Euro NCAP jen na 4 hvězdy.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3083%32,867%1851%571%72%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Isuzu D-Max (2012)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Isuzu Euro NCAP Nové modely Pick-up

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 je zpět s novým motorem Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 je zpět s novým motorem

Pick-up Isuzu D-Max se opět stal objektem zájmu…

Isuzu D-Max 2.5 Double Cab Premiun AT: Na práci i exhibici Isuzu D-Max 2.5 Double Cab Premiun AT: Na práci i exhibici

Nejvyšší verze pick-upu D-Max poslouží jako pracovní…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…