Euro NCAP 2013: Lexus IS 300h – Očekávané maximum

 

Lexus si jako prémiová značka nemůže dovolit, žádné zásadní nedostatky v testech Euro NCAP a tak není žádným překvapením, že IS 300h získal pět hvězd.

Poprvé podstoupil Lexus IS nárazové testy Euro NCAP v roce 2006 ve své druhé generaci a odjížděl od nich podle tehdejšího hodnocení s pěti hvězdami za ochranu dospělých cestujících, čtyřmi hvězdami za ochranu dětí a dvojicí hvězd za ochranu chodců. Nová generace IS posouvá bezpečnost své posádky i chodců oproti předchůdci o notný kus dál a získala plný počet hvězd.

Předmětem testu byl Lexus IS 300h, 'Executive Plus', s karosérií čtyřdveřový sedan, pohotovostní hmotností 1670 kg a volantem na pravé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče a připomínání zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka Lexus MINI, pro starší figurínu pak autosedačka Lexus MIDI (pomocí úchytů ISOFIX) s orientací po směru jízdy.

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín ukázaly dobrou ochranu stehen a kolen cestujících řidiče i spolujezdce. Lexus poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujícím různých rozměrů sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a vůz získal maximum bodů. Při nárazu na sloup prokázal vůz dostatečnou ochranu hrudníku a dobrou ochranu všech ostatních částí těla cestujících.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1488%8100%7,999%3,588%3391%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figuríny při dynamických testech získal Lexus IS 300h maximum bodů za ochranu 18měsíčního i 3letého dítěte. Pohyb hlavy 3leté figuríny dopředu při čelním nárazu nebyl nadměrný. Při bočním nárazu byly obě figuríny ochráněny autosedačkami, které minimalizovaly riziko kontaktu hlavy se součástmi interiérů. Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má jasnou představu o jeho stavu.

Do vozu lze bezpečně nainstalovat všechny dětské autosedačky, pro které je vůz navržen.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí24100%675%1275%4285%

Ochrana chodců

Lexus IS 300h má aktivní kapotu, která poskytuje doplňkovou ochranu hlavám chodců. Senzory v nárazníku detekují náraz do chodce a mechanizmus zvedne kapotu, aby zabránil nárazu chodce do tvrdých částí motoru. Lexus prokázal, že systém detekuje chodce různých výšek v různých rychlostech.

Vůz byl testován se zapnutou aktivní kapotou a poskytl dobrou nebo dostatečnou úroveň ochrany na většině povrchu kapoty.

Nárazník a přední hrana kapoty získaly maximum bodů za ochranu nohou a pánve chodců.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců16,970%6100%6100%2980%

Asistenční systémy

Standardní výbavou Lexusu IS 300h je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP a připomínání zapnutí pásu pro všechna sedadla. Výbava vozu neobsahuje omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%666%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Aktivní kapota se jeví jako velmi dobrý prostředek v ochraně chodců. Ochrana dětí je u Lexusu také velmi dobrá. Jediné co se dá vozu vytknout je nedostatečná bezpečnostní výbava.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3391%4285%2980%666%85%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Video

Euro NCAP Lexus IS 300h (2013)

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát! Vyzkoušeli jsme modernizovaný Lexus IS. I hybrid si chce hrát!

Třetí generace Lexusu IS vstupuje do druhé fáze svého…

Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu Lexus IS v modernizované podobě pro Evropu

Mezi novinky letošního autosalonu v Paříži se zařadil i…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Včera

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Odpálit vodíkovou raketu, zmrazit vlastní stín nebo rozpoutat tornádo, to vše můžete zažít v zábavním vědeckém…

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce meteorologové. Na Jizerce bylo –17 °C

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce…

Na západě a jihozápadě Čech bude v pondělí pozdě odpoledne a večer sněžení místy přecházet v mrznoucí srážky s…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…