reklama


24.6. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2015: Hyundai i20 – Čtyři hvězdy pro korejského souseda

 

Hyundai i20 si v testech Euro NCAP mezigeneračně pohoršilo o jednu hvězdu. Nárazové zkoušky jsou ale nyní přísnější.

Nová generace Hyundai i20 prošla nárazovými zkouškami Euro NCAP, kterému jí přinesly čtyři hvězdy. Malý Hyundai prošel letos inovovanými testy, ve kterých získal stejný počet hvězdiček jako konkurenční Mazda 2.

Ve srovnání s předchozí generací si i20 o jednu hvězdu pohoršila. Předchůdce však nárazovými testy Euro NCAP prošel před dlouhými šesti lety a od té doby se hodnocení zpřísnilo. Od letošního roku se například nadvakrát testuje čelní náraz, rozšířilo se i hodnocení asistenčních systémů.

Nárazového testu se zúčastnil pětidveřový hatchback s benzinovou dvanáctistovkou pod kapotou, jehož pohotovostní hmotnost činí 1.100 kilogramů. Automobil byl vybaven šesti airbagy, které chrání i pánev posádky vpředu. Nechyběly ani tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech nebo systém Isofix na zadních sedadlech. Systém automatického brzdění v nízkých rychlostech naopak chyběl, i20 jej nenabízí.

Video

Ochrana dospělých

Kabina i20 zůstala po čelním nárazu stabilní, figuríny ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce, a to i při různých výškách cestujících. Dobrá ochrana posádky se ukázala i při bočním nárazu, a to navzdory tomu, že se hlavové airbagy nenafoukly podle očekávání – částečně se zachytily o obložení interiéru. Euro NCAP ve výsledném hodnocení tuto chybu penalizovalo. Hyundai se pak snaží důvod problému vyřešit. Ochrana krční páteře je u cestujících vzadu marginální.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB city Celkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,77,8152,2032,785%

 [555×192]

Ochrana dětí

Ochrana dětí byla hodnocena jako adekvátní. U figuríny 18měsíčního dítěte na sedačce proti směru jízdy se ukázala marginální ochrana hlavy a dobrá ochrana zbývajících částí těla. U figuríny tříletého dítěte bylo naměřeno vyšší napětí v oblasti krku. Při bočním nárazu obě figuríny zůstaly stabilně zadrženy v autosedačkách.

Airbag spolujezdce se dá vypnout, a tak je možné na přední sedadlo umístit autosedačku orientovanou proti směru jízdy. Euro NCAP tvrdí, že všechny sedačky, na které je i20 navržena, je možné správně umístit dovnitř auta.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí9,49,451235,873%

Ochrana chodců

Chodci budou mít novou i20 rádi, protože jim poskytuje vysokou ochranu. Malý korejský hatchback dosáhl maximálního počtu bodů v hodnocení ochrany oblasti pánve a nohou chodců. Také ochrana hlavy chodců je na vysoké úrovni, až na pevné sloupky A.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců16,56628,579%

Asistenční systémy

Hyuindai i20 nabízí za příplatek omezovač rychlosti a varování před opuštěním jízdního pruhu. Euro NCAP očekává, že tyto systémy se objeví ve většině prodaných exemplářů i20, a tak je zahrnulo do celkového hodnocení. Výsledkem je 8,3 bodu v hodnocení bezpečnostních asistentů.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,333108,364%

Celkový výsledek

Hyundai i20 dosáhlo v testech Euro NCAP na čtyři hvězdy, které u malých aut budou v nové metodice zkoušek zřejmě standardem. Ve srovnání s Mazdou 2, která nárazovými testy prošla také letos, je na tom malé Hyundai v každé kategorii o chlup hůře – jen v bezpečnostních systémech mají oba vozy po 64 %. Malá Mazda předběhla Hyundai díky lepší ochraně dětí a chodců.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky32,785%35,873%28,579%8,364%79,3%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Letošní rok přinesl do testů Euro NCAP několik novinek. První je dvojí testování čelního nárazu. Při testování deformace narazí automobil do překážky 40 % na straně řidiče. Jak napovídá název, při testu nárazu celé šíře narazí vůz do překážky plnou šířkou přední části vozu.

Dále byly do hodnocení ochrany dospělých zahrnuty systémy varování před čelním nárazem. Naproti tomu bodové hodnocení obou typů bočních nárazů bylo spojeno do jednoho čísla. Mimoměstské AEB systémy pak obohatily spolu se systémem sledování jízdních pruhů kategorii bezpečnostní výbavy.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají

Nový americký prezident ještě nesložil slib a investoři…

Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek

Po více než měsíci odkladů, zmatků a nepokojů se…

Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici

Řecký účetní dvůr v pondělí schválil prodej řeckých drah…

Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí

Facebook hodlá zavést v Německu jako druhém státě po USA…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2015: Hyundai i20 – Čtyři hvězdy…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Hyundai i20 Coupe WRC pro sezonu 2017: Převezme žezlo po VW? Hyundai i20 Coupe WRC pro sezonu 2017: Převezme žezlo po VW?

Třídveřový korejský hatchback bude ve světovém rallye…

Další sexy WRC, tentokrát Hyundai i20 Další sexy WRC, tentokrát Hyundai i20

Hyundai mezi premiéry letošního pařížského autosalonu…

 



 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity: Řešit budou Trumpa a Čínu

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity:…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začíná každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

„Mám obrovskou radost. Ani to neumím popsat. Nikdy v životě jsme totiž nic nevyhráli,“ prozradil včera Blesku…

 

iSport.cz

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou vystřídat Costu v Chelsea

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou…

O jeho budoucnosti v Chelsea se má rozhodnout brzy. Útočník Diego Costa si každopádně hádkou s trenérem Antoniem…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení islamismu, terorismu a migrace

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení…

Víte co mají společného střelba v Židovském muzeu v Bruselu z 24. května 2014 a atentát spáchaný na vánočním…

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

 
 
reklama