Euro NCAP 2017: Opel Ampera-e – Čtyři hvězdy pro elektromobil

 

Opel Ampera-e z testů Euro NCAP odjíždí se čtyřmi hvězdami, za nimiž stojí především nedostatky ve výbavě v oblasti asistenčních systémů a ochrany dětských cestujících.

Opel Ampera-e je elektromobilem nastupujícím na místo plug-in hybridu Opel Ampera. Podobně jako jeho předchůdce i tento model vychází ze zástupce značky Chevrolet, ale na rozdíl od nedosáhl na plný počet pěti hvězd. Předmětem testu byl Opel Ampera-e s pětidvéřovou karoserií hatchback a pohotovostní hmotností 1636 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla.

Součástí výbavy byly i systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti a systémem sledování jízdních pruhů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer KidFix XP a pro desetileté Graco Booster.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z obou figurín na předních sedadlech indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Opel Ampera-e prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče dobrá a stejná situace byla i u figuríny spolujezdce na zadním sedadle až na hrudník, u nějž byla dostatečná.

Opel Ampera-e dosáhl maximálního počtu bodů v bočních nárazových testech a poskytoval při nich své posádce dobrou ochranu všech kritických oblastí jejich těl.

Při bočním nárazovém testu na sloup byla ochrana hrudníku řidiče dostatečná a ostatních částí těla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá mezní ochrana krční páteře.

Funkci automatického nouzového brzdění při testech v rychlostech odpovídajících městskému provozu označuje Euro NCAP za dobrou, ale s ohledem na výsledky v testech Whiplash nebyly systému uděleny žádné body. Důvodem je skutečnost, že při situacích, v nichž v městském provozu systém zasahuje, může s ohledem na konstrukci sedadel dojít ke zranění krční páteře.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,97,815,41,3031,482%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře, u níž je uvedeno hodnocení, že je dostatečná. U figuríny šestiletého dítěte byla při tomto typu nárazu ochrana dobrá až na hrudník, u nějž je uvedeno dostatečná.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských pasažérů vyhodnocena jako dobrá pro všechny kritické části těla.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Zadní vnější sedadla nesplňovala požadavky Euro NCAP na označení iSize a nebyla proto testována. Vedle toho došlo k selhání jednoho univerzálního zádržného systému uchyceného bezpečnostním pásem na sedadle předního spolujezdce.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,3857,836,173%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, které jsou hodnoceny jako slabé a špatné.

Nárazník poskytoval dobrou ochranu nohám chodců a ochrana pánve byla rovněž vyhodnocena jako dobrá.

Euro NCAP uvádí, že systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců u modelu Ampera-e zvládne vedle chodců detekovat i další vozidla a při testech předvedl dobrý výkon.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,1664,431,575%

Asistenční systémy

Opel Ampera-e má ve standardní výbavě systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů pouze pro přední sedadla, zatímco pro ta zadní jej nemá.

Standardní výbava testovaného vozu zahrnovala systém sledování jízdního pruhu i řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Systém automatického nouzového brzdění byl v testech provedených při dálničních rychlostech označen Euro NCAP jako dobrý. Téměř ve všech testovaných rychlostech dokázal zabránit kolizi a v případech, v nichž se to nepovedlo, zmírnil následky nehody.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,322,92,58,772%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Opel Ampera-e vychází z testů Euro NCAP pouze se čtyřmi hvězdami, přestože tento model dosahuje dobrých výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž v kategorii ochrany chodců si nevedl nejhůře.

Za absencí páté hvězdy stojí především nedostatky v oblasti instalace univerzálních zádržných systémů pro dětské cestující a dále výsledky testů Whiplash či systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů, který je standardem pouze pro přední sedadla.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3182%36,173%3275%8,772%77%
Počet hvězd****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Opel Ampera-e (2017)

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Nesouvis Komentář Roberta Maleckého: Nesouvis

Dvě zprávy včerejšího dne, které spolu mají jasný…

Soud zprostil Vitáskovou v kauze solárních elektráren obžaloby Soud zprostil Vitáskovou v kauze solárních elektráren obžaloby

Olomoucký vrchní soud ve středu zprostil obžaloby bývalou…

Zájem o licence na nové finanční služby je nulový Zájem o licence na nové finanční služby je nulový

Nový zákon o platebním styku, který začal platit v…

O miliardy na stavbu chytrých sítí není zájem. Ministerstvo je přesouvá jinam O miliardy na stavbu chytrých sítí není zájem. Ministerstvo je přesouvá jinam

Ministerstvo průmyslu a obchodu kvůli slabému zájmu…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Papež František jde s dobou. Bude jezdit v elektrickém Opelu Ampera-e Papež František jde s dobou. Bude jezdit v elektrickém Opelu Ampera-e

Zbrusu nový elektromobil Opel Ampera-e si převzal papež…

Evropské Automobily roku: Opel Ampera/Chevrolet Volt (2012) Evropské Automobily roku: Opel Ampera/Chevrolet Volt (2012)

Americký koncern General Motors odpověděl na vlnu…

 



 
Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Dnes 08:00

Mezi nejdůležitější novinky letošního Severoamerického autosalonu patří Mercedes-Benz G nebo Ford Mustang Bullitt. V Detroitu ale nechybí ani Číňané.




Blesk.cz

Těhotná druhá

Těhotná druhá "manželka" miliardáře Janečka: Proč…

Vztah ve třech není pro kněžku Liliu Khoustnoutdinovou (29) nic nového. Před miliardářem Karlem Janečkem (44)…

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci po zadržení Terezy (21)?

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci…

Opravdu nevěděla, že má v kufru devět kilo heroinu, nebo šlo o zkušenou pašeračku? V případě Češky Terezy (21)…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Výhra, ale přijdou změny. Legenda mimo sestavu, Sparta loví v KHL

Výhra, ale přijdou změny. Legenda mimo sestavu,…

Konec série bez bodů a výhra po třech zápasech. Ačkoliv hokejisté Sparty v úterní dohrávce 33. kola Tipsport…

 

Reflex.cz

Babiš a jeho vláda podávají demisi. Premiér míří na Hrad za Zemanem

Babiš a jeho vláda podávají demisi. Premiér míří na…

Menšinová vláda Andreje Babiše (ANO) ve středu brzy ráno schválila svou demisi, v úterý totiž nezískala důvěru…

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a zkuste trek v Prokletých horách

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a…

Albánie má posledních několik desetiletí špatnou pověst. A drsná krajina severu země nese nelichotivé…