Euro NCAP 2017: Opel Ampera-e – Čtyři hvězdy pro elektromobil

 

Opel Ampera-e z testů Euro NCAP odjíždí se čtyřmi hvězdami, za nimiž stojí především nedostatky ve výbavě v oblasti asistenčních systémů a ochrany dětských cestujících.

Opel Ampera-e je elektromobilem nastupujícím na místo plug-in hybridu Opel Ampera. Podobně jako jeho předchůdce i tento model vychází ze zástupce značky Chevrolet, ale na rozdíl od nedosáhl na plný počet pěti hvězd. Předmětem testu byl Opel Ampera-e s pětidvéřovou karoserií hatchback a pohotovostní hmotností 1636 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla.

Součástí výbavy byly i systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti a systémem sledování jízdních pruhů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer KidFix XP a pro desetileté Graco Booster.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z obou figurín na předních sedadlech indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Opel Ampera-e prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče dobrá a stejná situace byla i u figuríny spolujezdce na zadním sedadle až na hrudník, u nějž byla dostatečná.

Opel Ampera-e dosáhl maximálního počtu bodů v bočních nárazových testech a poskytoval při nich své posádce dobrou ochranu všech kritických oblastí jejich těl.

Při bočním nárazovém testu na sloup byla ochrana hrudníku řidiče dostatečná a ostatních částí těla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá mezní ochrana krční páteře.

Funkci automatického nouzového brzdění při testech v rychlostech odpovídajících městskému provozu označuje Euro NCAP za dobrou, ale s ohledem na výsledky v testech Whiplash nebyly systému uděleny žádné body. Důvodem je skutečnost, že při situacích, v nichž v městském provozu systém zasahuje, může s ohledem na konstrukci sedadel dojít ke zranění krční páteře.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,97,815,41,3031,482%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře, u níž je uvedeno hodnocení, že je dostatečná. U figuríny šestiletého dítěte byla při tomto typu nárazu ochrana dobrá až na hrudník, u nějž je uvedeno dostatečná.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských pasažérů vyhodnocena jako dobrá pro všechny kritické části těla.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Zadní vnější sedadla nesplňovala požadavky Euro NCAP na označení iSize a nebyla proto testována. Vedle toho došlo k selhání jednoho univerzálního zádržného systému uchyceného bezpečnostním pásem na sedadle předního spolujezdce.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,3857,836,173%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, které jsou hodnoceny jako slabé a špatné.

Nárazník poskytoval dobrou ochranu nohám chodců a ochrana pánve byla rovněž vyhodnocena jako dobrá.

Euro NCAP uvádí, že systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců u modelu Ampera-e zvládne vedle chodců detekovat i další vozidla a při testech předvedl dobrý výkon.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,1664,431,575%

Asistenční systémy

Opel Ampera-e má ve standardní výbavě systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů pouze pro přední sedadla, zatímco pro ta zadní jej nemá.

Standardní výbava testovaného vozu zahrnovala systém sledování jízdního pruhu i řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Systém automatického nouzového brzdění byl v testech provedených při dálničních rychlostech označen Euro NCAP jako dobrý. Téměř ve všech testovaných rychlostech dokázal zabránit kolizi a v případech, v nichž se to nepovedlo, zmírnil následky nehody.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,322,92,58,772%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Opel Ampera-e vychází z testů Euro NCAP pouze se čtyřmi hvězdami, přestože tento model dosahuje dobrých výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž v kategorii ochrany chodců si nevedl nejhůře.

Za absencí páté hvězdy stojí především nedostatky v oblasti instalace univerzálních zádržných systémů pro dětské cestující a dále výsledky testů Whiplash či systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů, který je standardem pouze pro přední sedadla.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3182%36,173%3275%8,772%77%
Počet hvězd****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Opel Ampera-e (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Realistické lidi už dnes nikdo moc kreslit neumí, říkal zesnulý animátor Mainwood Realistické lidi už dnes nikdo moc kreslit neumí, říkal zesnulý animátor Mainwood

Ve věku 65 let na podzim zemřel britský animátor Roger…

Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa

Vyrábět v Asii se textilkám vyplácí stále méně. Produkce…

Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesli transparenty Odstup, satane Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesli transparenty Odstup, satane

Z pražského Hradčanského náměstí vyrazily před patnáctou…

České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi

České úřady zažádaly letos v dubnu o spolupráci Vrchní…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Oficiální světová premiéra Kie ProCeed proběhla už na…

Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

 



Papež František jde s dobou. Bude jezdit v elektrickém Opelu Ampera-e Papež František jde s dobou. Bude jezdit v elektrickém Opelu Ampera-e

Zbrusu nový elektromobil Opel Ampera-e si převzal papež…

Evropské Automobily roku: Opel Ampera/Chevrolet Volt (2012) Evropské Automobily roku: Opel Ampera/Chevrolet Volt (2012)

Americký koncern General Motors odpověděl na vlnu…

 



 
Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut

Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut

Dnes 17:30

V souvislosti se značkou Mitsubishi se v posledních letech píše hlavně o jejích SUV a crossoverech. Konvenčních aut se však zbavit nehodlá.




Blesk.cz

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Je dobré se čas od času ohlédnout zpátky. Udělat jakési zrcadlo stavu, což se týká i míry vkusu v módních…

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Ve většině světa je normální zemřelé pohřbít do země nebo spálit a urnu umístit na hřbitov. Ve filipínské…

 

iSport.cz

Nové české rekordy pro plavce Micku a Frantu! Kubové chyběly dvě setiny

Nové české rekordy pro plavce Micku a Frantu! Kubové…

Plavec Jan Micka na Českém poháru v Plzni výrazně vylepšil vlastní národní rekordy na tratích 800 a 1500 metrů…

Hráči FIFA 19 se hrnou. První kvalifikace iSportCupu už se hraje!

Hráči FIFA 19 se hrnou. První kvalifikace iSportCupu…

Už dnes začala historicky první kvalifikace CZC.cz iSportCupu ve hře FIFA 19. Do turnaje se zaregistrovaly skoro…

 

Reflex.cz

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí rozbroje a napětí. K čemu to vlastně je?

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí…

Minulou neděli vyšly do ulic polských měst statisíce lidí, aby si připomněly 100. let nezávislosti své země.…

Žhavá objetí žen a vzrušení z boje: barbarské historky z doby, kdy byl mužský svět ještě v pořádku

Žhavá objetí žen a vzrušení z boje: barbarské…

Hrdinu Conana asi nemusíme čtenářům představovat. Jestliže jeden pól fantasy literatury tvoří Tolkien, na druhém…