Euro NCAP 2017: Opel Ampera-e – Čtyři hvězdy pro elektromobil

 

Opel Ampera-e z testů Euro NCAP odjíždí se čtyřmi hvězdami, za nimiž stojí především nedostatky ve výbavě v oblasti asistenčních systémů a ochrany dětských cestujících.

Opel Ampera-e je elektromobilem nastupujícím na místo plug-in hybridu Opel Ampera. Podobně jako jeho předchůdce i tento model vychází ze zástupce značky Chevrolet, ale na rozdíl od nedosáhl na plný počet pěti hvězd. Předmětem testu byl Opel Ampera-e s pětidvéřovou karoserií hatchback a pohotovostní hmotností 1636 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla.

Součástí výbavy byly i systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti a systémem sledování jízdních pruhů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer KidFix XP a pro desetileté Graco Booster.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z obou figurín na předních sedadlech indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Opel Ampera-e prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče dobrá a stejná situace byla i u figuríny spolujezdce na zadním sedadle až na hrudník, u nějž byla dostatečná.

Opel Ampera-e dosáhl maximálního počtu bodů v bočních nárazových testech a poskytoval při nich své posádce dobrou ochranu všech kritických oblastí jejich těl.

Při bočním nárazovém testu na sloup byla ochrana hrudníku řidiče dostatečná a ostatních částí těla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá mezní ochrana krční páteře.

Funkci automatického nouzového brzdění při testech v rychlostech odpovídajících městskému provozu označuje Euro NCAP za dobrou, ale s ohledem na výsledky v testech Whiplash nebyly systému uděleny žádné body. Důvodem je skutečnost, že při situacích, v nichž v městském provozu systém zasahuje, může s ohledem na konstrukci sedadel dojít ke zranění krční páteře.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,97,815,41,3031,482%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře, u níž je uvedeno hodnocení, že je dostatečná. U figuríny šestiletého dítěte byla při tomto typu nárazu ochrana dobrá až na hrudník, u nějž je uvedeno dostatečná.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských pasažérů vyhodnocena jako dobrá pro všechny kritické části těla.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Zadní vnější sedadla nesplňovala požadavky Euro NCAP na označení iSize a nebyla proto testována. Vedle toho došlo k selhání jednoho univerzálního zádržného systému uchyceného bezpečnostním pásem na sedadle předního spolujezdce.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,3857,836,173%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, které jsou hodnoceny jako slabé a špatné.

Nárazník poskytoval dobrou ochranu nohám chodců a ochrana pánve byla rovněž vyhodnocena jako dobrá.

Euro NCAP uvádí, že systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců u modelu Ampera-e zvládne vedle chodců detekovat i další vozidla a při testech předvedl dobrý výkon.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,1664,431,575%

Asistenční systémy

Opel Ampera-e má ve standardní výbavě systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů pouze pro přední sedadla, zatímco pro ta zadní jej nemá.

Standardní výbava testovaného vozu zahrnovala systém sledování jízdního pruhu i řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Systém automatického nouzového brzdění byl v testech provedených při dálničních rychlostech označen Euro NCAP jako dobrý. Téměř ve všech testovaných rychlostech dokázal zabránit kolizi a v případech, v nichž se to nepovedlo, zmírnil následky nehody.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,322,92,58,772%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Opel Ampera-e vychází z testů Euro NCAP pouze se čtyřmi hvězdami, přestože tento model dosahuje dobrých výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž v kategorii ochrany chodců si nevedl nejhůře.

Za absencí páté hvězdy stojí především nedostatky v oblasti instalace univerzálních zádržných systémů pro dětské cestující a dále výsledky testů Whiplash či systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů, který je standardem pouze pro přední sedadla.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3182%36,173%3275%8,772%77%
Počet hvězd****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Opel Ampera-e (2017)

Video

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb

Z německých voleb mohou mít Češi radost. A to dokonce…

Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace

Ke sjednocení parkovacího systému ve všech městských…

Čínská Alibaba chce vybudovat globální logistickou síť, investuje přes 331 miliard korun Čínská Alibaba chce vybudovat globální logistickou síť, investuje přes 331 miliard korun

S cílem posílit zahraniční expanzi čínská internetová…

Lesy České republiky blokují přes čtvrt miliardy pro ostatní věřitele Lesy České republiky blokují přes čtvrt miliardy pro ostatní věřitele

Trable s Lesy ČR provázejí krach lesnické firmy Less…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Papež František jde s dobou. Bude jezdit v elektrickém Opelu Ampera-e Papež František jde s dobou. Bude jezdit v elektrickém Opelu Ampera-e

Zbrusu nový elektromobil Opel Ampera-e si převzal papež…

Evropské Automobily roku: Opel Ampera/Chevrolet Volt (2012) Evropské Automobily roku: Opel Ampera/Chevrolet Volt (2012)

Americký koncern General Motors odpověděl na vlnu…

 



 
Sytič: K čemu sloužil a proč se dnes už nepoužívá?

Sytič: K čemu sloužil a proč se dnes už nepoužívá?

Dnes 08:00

„Musíš vytáhnout sytič“, říkával mi děda, když jsem začínal jezdit s jeho Škodou 120L z roku 1985. Starší motoristé to jistě znají, ale co ti mladší? Ti se s tímto pojmem v praxi možná ani nesetkali. Takže, kdy a proč se používal sytič?




Blesk.cz

Havlová o smrti Jana Třísky (†80): Byl Vaškův nejlepší kamarád, boží cesty jsou nevyzpytatelné

Havlová o smrti Jana Třísky (†80): Byl Vaškův…

Jednou z blízkých přítelkyň legendárního herce Jana Třísky (†80) je také bývalá první dáma Dagmar Havlová (64).…

Policisté hledají muže, kteří ukradli tablet: První loupež připravil, druhý s ním utekl

Policisté hledají muže, kteří ukradli tablet: První…

Obvyklou krádež tabletu z obchodu vyšetřují policisté z Prahy. Ve Vinohradské ulici tu dva muži přišli do…

 

iSport.cz

Zacha zazářil proti Ottawě třemi body. Úřadovali i Pastrňák s Chytilem

Zacha zazářil proti Ottawě třemi body. Úřadovali i…

Pavel Zacha z New Jersey zazářil v pondělním přípravném utkání NHL v Summerside a třemi body za dvě branky a…

Limberský přijal omluvu za hrubý faul: Odpouštím ti, ať je trest co nejmenší

Limberský přijal omluvu za hrubý faul: Odpouštím ti,…

Má za sebou náročnou operaci zlomeného jařmového oblouku. David Limberský si od fotbalu na delší dobu odpočine,…

 

Reflex.cz

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…

Odešla božská Tornádo Lou. V 88 letech zemřela herečka Květa Fialová

Odešla božská Tornádo Lou. V 88 letech zemřela…

Ve věku 88 let dnes ráno po dlouhé nemoci zemřela herečka Květa Fialová. Informaci České televize ČTK potvrdil…