Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Ampera-e: Z plug-in hybridu elektromobilem. Zaujme konečně?

David Bureš
Diskuze (15)
Opel u svého úsporného vozu opět použije americkou techniku. Ampera-e ji sdílí s Chevroletem Bolt EV.

Opel už na jaře dal najevo, že model s označením Ampera v druhé generaci změní svoji koncepci, když se z plug-in hybridního liftbacku přemění v hatchback s ryze elektrickým pohonem. Až v Paříži však proběhne jeho světová výstavní premiéra. Do prodeje má pak vstoupit v roce 2017.

Jestliže předchozí Ampera byla sourozencem Chevroletu Volt, novinka, oficiálně nazvaná Ampera-e, bude sdílet techniku s novým Chevroletem Bolt EV. To znamená prakticky shodné tvary jako americký sourozenec a použití shodného elektromotoru o výkonu 150 kW a točivém momentu 360 N.m. Právě na ryze elektrický pohon odkazuje i e v názvu.

Automobilka zdůrazňuje hlavně zábavní faktor vozu způsobený sílou elektrického motoru v nízkých rychlostech. Ampera-e zvládne zrychlit z 0-50 km/h za 3,2 sekundy, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h ji pak trvá jen 4,5 sekundy, což jsou schopnosti blízké sportovním opelům s logem OPC. Za to maximální rychlost je omezena na 150 km/h, protože ve vysokých rychlostech přestávají být elektromotory úsporné.

Opel rovněž slibuje vyšší dojezd než u konkurenčních elektromobilů. Přesné cifry zatím neznáme, Chevrolet Bolt ale podle odhadů amerického výrobce zvládne na jedno nabití ujet více než 321 kilometrů.

Ampera-e má nabídnout také velký vnitřní prostor, který má být dostatečný pro pět osob. To se podařilo díky využití plochých baterií uložených v podlaze vozu, což údajně neomezuje ani velikost zavazadelníku. Jeho objem díky tomu má být srovnatelný s kompaktními vozy. Ampera-e se přitom s délkou 4,2 metru zařadí spíše na hranici mezi kompakty a malými auty.

Aktuální Opel Ampera se začal prodávat v roce 2011. Automobil byl poháněn elektromotorem o výkonu 111 kW a točivém momentu 370 N.m. Jakmile se baterie vozu vybily, sepnula se zážehová čtrnáctistovka s 63 kW a 130 N.m. Ta primárně sloužila jako generátor elektrické energie, její síla však mohla být posílána i přímo na kola. Ampera ale příliš zákazníků neoslovila, za pět let se prodalo jen 10.000 jejích exemplářů, a tak v nové generaci změnila koncepci. Americký Chevrolet Volt si přitom hybridní koncepci zachoval i v druhé generaci, když ho menší Bolt EV nenahradil, ale pouze doplnil v nabídce.

David Bureš
Diskuze (15)
26. 8. 2016 10:20
Re: Spravny krok
Ja to nemyslel nejak ironicky, pro me potreby by byl opravdu lepsi cisty elektromobil bez spalovaciho motoru, prevodovky atd., ale rad bych mel 1-2 krat do roka moznost "pujcit si motor" pro prodlouzeni dojezdu
Avatar - leone
25. 8. 2016 09:27
!
Tohle s původní a doufám i skutečnou (_novou_) Amperou nebude mít vůbec NIC společného, tohle je prostě jen "MPV"-čkový hnus :-!

[odkaz]
25. 8. 2016 08:12
parametre ...
[odkaz]
25. 8. 2016 08:09
Re: no
Asi pod milión. Ampera stála 42.900 eur.
25. 8. 2016 08:00
Re: Spravny krok
A koľkokrát do roka trajdáš do Chorvátska?