Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2010: MINI Countryman – Pět hvězd nyní i v roce 2012

Jan Blaha
Diskuze (0)
Z testů Euro NCAP si MINI Countryman odváží 5 hvězd, které by i v roce 2012 uhájil.

Přesto je ale například ochrana kolen a stehen při čelním nárazu a ochrana hrudníku při nárazu na kůl pouze mezní. Dále by se mohla zlepšit ochrana pánve a hlavy dospělého chodce.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2010, absolvoval model MINI Countryman se vznětovým agregátem o objemu 1,6 litru s karoserií pětidveřový hatchback o hmotnosti 1385 kg a v provedení s pravostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místě řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX ) autosedačka Fair Bimbofix G0/1S, pro starší figurínu stejná autosedačka (pomocí úchytů ISOFIX ), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dostačující ochranu kolen řidiče i spolujezdce. Konstrukce přístrojové desky je ale potenciálně riziková pro kolena a bérce cestujících s nestandardními tělesnými parametry a v nestandardních pozicích při sezení, takže nakonec jsou kolena hodnocena jako mezní.

crashtest mini euroncap crashtest mini euroncap

Při bočním nárazu získal MINI Countryman maximum bodů, všechny hodnocené oblasti těla jsou dobře ochráněny.

Při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku pouze mezní a ochrana břicha dostačující.

Ochrana jakou poskytuje sedadlo a opěrka hlavy krční páteři při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku dobrá.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých11,974%8100%6,986%3,485%3084%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní.

Obě figuríny byly při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pomocí přepínače (za příplatek) a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém. Zkoušený vůz tímto přepínačem nebyl vybaven.

Varovná samolepka upozorňující na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu spolujezdce je výstižná. Výrobce pracuje na vylepšení označení úchytných míst systému Top Tether.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,898%4100%2100%646%--
36 měsíční10,890%4100%2100%--
Ochrana dětí-4183%

Ochrana chodců

Ochrana nohou v oblasti nárazníku je dobrá ve všech šesti zkoušených zónách a vůz si vysloužil maximum bodů.

Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je převážně nedostačující, pouze ve dvou krajních zónách ze šesti je mezní.

Ochrana hlavy dítěte je dobrá v celém zkoušeném rozsahu kapoty, což je obdivuhodný výsledek.

Naproti tomu je ochrana hlavy dospělého chodce hodnocena převážně jako nedostačující. Existuje jen několik málo segmentů zkušebních zón, kde je ochrana dobrá.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců15,364%1,525%6100%2363%

Asistenční systémy

MINI Countryman je vybaven již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem i připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

MINI Countryman podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení maximální počet hvězd. Zlepšit by se ale mohla ochrana nohou při čelním nárazu, ochrana hrudníku při nárazu na kůl, ochrana pánve a hlavy dospělého chodce.

Současných 5 hvězd by Countryman i v roce 2012 obhájil.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3084%4183%2363%571%78%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Jan Blaha
Diskuze (0)