Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Mini Countryman S ALL4 oficiálně: Tradiční „eSko“ spaluje benzin 218 koňmi

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Britské Mini zahajuje prodej další spalovací specifikace nejnovějšího Countrymanu. Nové Mini Countryman S ALL4 nabízí mild-hybridní přeplňovaný čtyřválec s automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Začátkem září nám stylová britská značka Mini představila novou třetí generaci populárního crossoveru Countryman, který je sourozencem BMW X1 a poprvé je také čistě na elektřinu. Teprve před pár dny na zásadní letošní novinku, slíbenou i se spalovacími motory, navázala vrcholná sportovní verze John Cooper Works a teď největší a nejpraktičtější Mini dneška přijíždí v další specifikaci – přivítejte nové Mini Countryman S ALL4!

Blížící se uvedení Mini Countryman S ALL4 britská značka odhalila už při oficiálním debutu nejnovější generace, ale tehdy dala prostor hlavně čistě elektrickým specifikacím Countryman E a Countryman SE ALL4. Automobilka si však i nadále uvědomuje, že velkou část cílové skupiny zákazníků tvoří zájemci o spalovací motory a po nejvýkonnějším John Cooper Works zahajuje také prodej tradičního „eSka“.

Srdcem nového Countrymanu S ALL4 je 48voltový mild-hybridní přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec Twin Power o 160 kW (218 koních) a 360 newtonmetrech. V nízkých otáčkách mu pomáhá elektromotor o výkonu 14 kW, který současně eliminuje emisní prodlevu a zvyšuje celkovou hospodárnost. Automobilka uvádí, že nový Countryman S slibuje kombinovanou spotřebu 6,8 až 7,4 l/100 km v cyklu WLTP, přičemž vyprodukuje 69 až 155 gramů CO2 na kilometr.

Video se připravuje ...

Standardem nejnovějšího „eSka“ bude automatická převodovka v kombinaci s pohonem všech kol ALL4 zlepšujícím trakci, bezpečnost, jízdní stabilitu i agilitu. Elektronicky řízený systém rozděluje točivý moment za všech jízdních podmínek a na každém povrchu mezi přední a zadní kola podle potřeby. Mezigeneračně má nový Countryman mírně zvětšený rozchod kol i zvětšený rozvor náprav, což přispívá lepším jízdním vlastnostem i komfortu.

Mini současně připomíná, že přední náprava nese vzpěry McPherson s příčnými spodními rameny, zatímco vzadu najdeme víceprvkové zavěšení. Volitelnou výbavou je příplatkový o 15 milimetrů snížený adaptivní podvozek s tlumiči měnícími svoji účinnost podle frekvence kmitání kol.

Mini Countryman S ALL4 je i nadále stylovkou, která je zákazníkům k dispozici ve čtyřech výbavách exteriéru a interiéru – Essential, Classic, Flavoured a John Cooper Works. Hlavním prvkem v moderní kabině pak je kulatý OLED displej s vysokým rozlišením a průměrem 240 milimetrů. Základem architektury je nejnovější operační systém 9 s intuitivním ovládáním dotykem nebo hlasem.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme