Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift BMW 2: Jemné retuše pro kupé a kabrio a upozornění před deštěm

David Bureš
Diskuze (3)
BMW 2 kupé se prodává tři roky, kabriolet je na trhu o rok méně. Od té doby bylo vyrobeno 93.000 kusů kupé a 48.000 kabrií.

Po třech letech a více než 140.000 vyrobených kusech přichází modernizace kompaktního kupé a kabrioletu z dílny mnichovské automobilky BMW. Provedený facelift je hlavně o vzhledových změnách. Inovované kupé a kabrio řady 2 se začne prodávat v červenci.

Vzhled dvojky se v rámci letošní modernizace měnil jen jemně. Charakteristický světelný podpis bavoráků, tzv. andělské oči, nově tvoří motiv šestiúhelníku. Standardem se nově stávají bi-LED světlomety, které za příplatek mohou být nahrazeny diodami s adaptivní funkcí. Nově řešené jsou také ledvinky masky chladiče nebo přední nárazník s většími chladicími otvory. Koncová světla jsou standardně tvořena diodami, přičemž mají odlišnou grafiku než doposud.

Pro zákazníky jsou pak k dispozici tři nové laky, díky rozšíření nabídky o tmavou modrou Mediterranean, světlou modrou Seaside a oranžovou Sunset je k dispozici 12 odstínů karoserie (mimo personifikované laky v rámci nabídky BMW Individual). Rozšířila se též nabídka kol, standardem jsou v závislosti na verzi šestnáctipalcová nebo sedmnáctipalcová kola. M240i používá osmnáctky.

Optickými změnami prošel také interiér. Přístrojový štít má přepracovanou grafiku, nové jsou také ovladače, držáky na nápoje na středovém tunelu nebo přepracovaný dekor před spolujezdcem. BMW hovoří také o nových materiálech, jako chromovaných rámečcích kolem ovladačů stahování oken nebo černém lesklém dekoru na středovém panelu.

Vedle nových barevných kombinací je dále nutné zdůraznit použití nového 8,8palcového displeje multimediálního systému, který v kombinaci s příplatkovou navigací Professional přidává dotykové ovládání doplňující klasický otočný ovladač. Prostřednictvím internetových služeb ConnectedDrive jsou k dispozici různé funkce, jako přístup k hudbě a audioknihám nebo informace o dopravě v reálném času. Tato služba přitom už nevaruje jen před dopravními uzavírkami nebo zácpou, ale také před silnými dešti nebo jinými nebezpečnými situacemi. BMW pro tento účel vysílají anonymizovaná data, která jiná vozidla značky následně umí zpracovat.

Pro práci s chytrým telefonem tu je zase bezdrátové nabíjení, služba Apple CarPlay nebo třeba Wi-Fi hotspot schopný poskytnout internetové připojení až desíti zařízením. Specialitou je i možnost editování emailových zpráv pomocí funkce Microsoft Exchange.

Jestliže se divíte, že nijak nezmiňujeme motory, je to tím, že nabídka se v rámci faceliftu nijak nezměnila. Základem zůstává tříválec se 100 kW (v modelu 218i), přičemž široké portfolio dále čítá čtyřválce a šestiválce. Vrcholem zůstává M2 s řadovým třílitrovým šestiválcem o výkonu 272 kW, které je dostupné výhradně jako kupé. Komu by to bylo moc, je tu o něco slabší model M240i s šestiválcem o výkonu 250 kW, který je možné pořídit také ve formě kabria. Všechny jednotky je možné pořídit s manuálem, nebo automatem, pro M240i je k dispozici také pohon všech kol. V případě kupé lze systém xDrive pořídit i k naftové variantě 220d (140 kW).

David Bureš
Diskuze (3)
15. 5. 2017 06:34
Re: Zase...
Většinu článků už ani neotvírám.
14. 5. 2017 10:17
vw v krizi
přes samou reklamu jsem skoro video neviděl:-((
14. 5. 2017 09:54
Zase...
... to zkur.vený video. :no: