Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory
BMW začalo v roce 2013 prodávat řadu 3 v pětidveřovém provedení Gran Turismo. Po třech letech na trhu a 130.000 prodaných exemplářích nastal čas tuto zajímavou alternativu k sedanům a kombíkům střední třídy modernizovat. Inovované Gran Turismo navazující na dříve modernizované 3 sedan a 3 Touring se začne prodávat v červenci.
Hlavní novinkou je příchod zážehových čtyřválců a šestiválců a vznětového čtyřválce z nové generace, jejíž doménou je standardizovaný objem válců (500 cm3), řadová konfigurace a lehká hliníková konstrukce. BMW nové motory nasazuje kvůli vyššímu výkonu a především nižší spotřebě paliva.
Vybírat je možné mezi třemi benzinovými a pěti dieselovými jednotkami, jejichž výkon se pohybuje mezi 110 až 240 kW. Novinkami jsou dvoulitrové čtyřválce 320i (135 kW), 330i (185 kW) a 325d (165 kW) a třílitrový šestiválec 340i (240 kW).
BMW 3 GT – technická data zážehových motorů | |||
Motor | 320i | 330i | 340i |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 | 2998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 135/5000 | 185/5200 | 240/5500 |
Točivý moment [N.m/min] | 290/1350 (270/1350) | 350/1450 | 450/1380 |
Převodovka | 6M (8A) | 8A | 8A |
Maximální rychlost [km/h] | 230 (229) | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,0 (8,1) | 6,1 | 5,1 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,1 (5,8) | 5,9 | 7,0 |
Uvedené agregáty jsou dostupné také s pohonem xDrive |
Trio motorů 320i, 318d a 320d je standardně spárováno se šestistupňovou manuální převodovkou, silnější agregáty sériově spolupracují s osmistupňovým automatem. Většinu agregátů je možné pořídit s pohonem všech kol, v případě biturba 335d (230 kW) je xDrive standardem.
Design auta se změnil jen jemně. Novinkou jsou přepracované hlavní světlomety, které jsou standardně diodové. Z LEDek jsou pak rovněž mlhovky. Záď zdobí jemně upravený nárazník a přepracovaná koncová světla, též z diod. Silnější modely se chlubí i dvojitou koncovkou výfuku. Výsuvný spoiler, který vyjíždí nahoru ve vyšších rychlostech pro zajištění většího přítlaku, zůstal zachován.
Uvnitř jsou použity hodnotnější materiály. Plošší a užší rámeček centrální obrazovky je pak elegantnějším řešením než dosud. Mezi novinkami je i poslední verze navigace Professional s přehlednějším ovládáním.
Zákazníci mohou též zvolit některou z nově nabízených barevných kombinací interiéru. K dispozici jsou i dva nové laky karoserie, Arctic Gray a Jatoba nebo nové ráfky.
BMW 3 GT – technická data vznětových motorů | |||||
Motor | 318d | 320d | 325d | 330d | 335d xDrive |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1995 | 1995 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 110/4000 | 140/1750 | 165/4400 | 190/4000 | 230/4400 |
Točivý moment [N.m/min] | 320/1500 | 400/1750 | 450/1500 | 560/1500 | 630/1500 |
Převodovka | 6M (8A) | 6M (8A) | 8A | 8A | 8A |
Maximální rychlost [km/h] | 210 | 230 (226) | 240 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,3 (9,2) | 7,8 (7,7) | 6,4 | 5,7 | 4,9 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,5 (4,3) | 4,6 (4,3) | 4,7 | 5,1 | 5,6 |
Agregáty 320d a 330d jsou dostupné také s pohonem xDrive |