Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory

David Bureš
Diskuze (9)
S prodeji liftbacku střední třídy je BMW zatím spokojeno. I proto v rámci faceliftu jen lehce změnilo jeho tvary. Pod kapotu však nasadilo nové motory.

BMW začalo v roce 2013 prodávat řadu 3 v pětidveřovém provedení Gran Turismo. Po třech letech na trhu a 130.000 prodaných exemplářích nastal čas tuto zajímavou alternativu k sedanům a kombíkům střední třídy modernizovat. Inovované Gran Turismo navazující na dříve modernizované 3 sedan a 3 Touring se začne prodávat v červenci.

Hlavní novinkou je příchod zážehových čtyřválců a šestiválců a vznětového čtyřválce z nové generace, jejíž doménou je standardizovaný objem válců (500 cm3), řadová konfigurace a lehká hliníková konstrukce. BMW nové motory nasazuje kvůli vyššímu výkonu a především nižší spotřebě paliva.

Vybírat je možné mezi třemi benzinovými a pěti dieselovými jednotkami, jejichž výkon se pohybuje mezi 110 až 240 kW. Novinkami jsou dvoulitrové čtyřválce 320i (135 kW), 330i (185 kW) a 325d (165 kW) a třílitrový šestiválec 340i (240 kW).

BMW 3 GT – technická data zážehových motorů
Motor320i330i340i
Zdvihový objem [cm3]199819982998
Válce/ventily4/44/46/4
Největší výkon [kW/min]135/5000185/5200240/5500
Točivý moment [N.m/min]290/1350 (270/1350)350/1450450/1380
Převodovka6M (8A)8A8A
Maximální rychlost [km/h]230 (229)250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,0 (8,1)6,15,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,1 (5,8)5,97,0
Uvedené agregáty jsou dostupné také s pohonem xDrive

Trio motorů 320i, 318d a 320d je standardně spárováno se šestistupňovou manuální převodovkou, silnější agregáty sériově spolupracují s osmistupňovým automatem. Většinu agregátů je možné pořídit s pohonem všech kol, v případě biturba 335d (230 kW) je xDrive standardem.

Design auta se změnil jen jemně. Novinkou jsou přepracované hlavní světlomety, které jsou standardně diodové. Z LEDek jsou pak rovněž mlhovky. Záď zdobí jemně upravený nárazník a přepracovaná koncová světla, též z diod. Silnější modely se chlubí i dvojitou koncovkou výfuku. Výsuvný spoiler, který vyjíždí nahoru ve vyšších rychlostech pro zajištění většího přítlaku, zůstal zachován.

Uvnitř jsou použity hodnotnější materiály. Plošší a užší rámeček centrální obrazovky je pak elegantnějším řešením než dosud. Mezi novinkami je i poslední verze navigace Professional s přehlednějším ovládáním.

Zákazníci mohou též zvolit některou z nově nabízených barevných kombinací interiéru. K dispozici jsou i dva nové laky karoserie, Arctic Gray a Jatoba nebo nové ráfky.

BMW 3 GT – technická data vznětových motorů
Motor318d320d325d330d335d xDrive
Zdvihový objem [cm3]19951995199529932993
Válce/ventily4/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min]110/4000140/1750165/4400190/4000230/4400
Točivý moment [N.m/min]320/1500400/1750450/1500560/1500630/1500
Převodovka6M (8A)6M (8A)8A8A8A
Maximální rychlost [km/h]210230 (226)240250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,3 (9,2)7,8 (7,7)6,45,74,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,5 (4,3)4,6 (4,3)4,75,15,6
Agregáty 320d a 330d jsou dostupné také s pohonem xDrive

David Bureš
Diskuze (9)
Avatar - speedfred
1. 6. 2016 17:13
Re: Hezčí než 5GT, ale...
Náhodou 5GT patrí u mňa medzi tie pekné autá.
1. 6. 2016 14:01
Re: 325d 190kW
Díky za upozornění! Už je to opraveno
Avatar - fOE
1. 6. 2016 12:52
Re: Hezčí než 5GT, ale...
V roce 2013 se jeste trojka prodavala jako sedan, kombi, coupe i cabrio. Az na konci roku se oddelila/byla predstavena 4er, tedy coupe a cabrio dale vedene v statistikach mimo 3er. V statistikach z roku 2015 si k te 3er teda pripocti i prodeje 4er a uvidis kolik "trojek" se prodalo.
Takhle porovnavas jablka a hrusky. ;-)
1. 6. 2016 12:36
Re: Hezčí než 5GT, ale...
Počty prodejů ve srovnání z let 2013 a 2015 je jasné, že klesají a klesaly by u jakéhokoliv modelu jakékoilv značky (vzhledem k životnímu cyklu daného modelu), od toho tu přišel v roce 2016 facelift, aby prodeje opět trošku pozvedl. Je to naprosto přirozený koloběh každé generace. A statistiky prodejů 3GT ve srovnání s klasickou 3er jsem neviděl (a ani jsem se po nich nikdy nepídil), ale co se pohybuji po Brně, tak pravidelně vídám asi 3-4 kusy 3GT, což mi nepřijde zanedbatelné (a pro srovnání např. 4GC vídám pravidelně jen jedno). Samozřejmě se to nedá vztáhnout globálně na prodeje, ale myslím si, že prodeje 3GT tvoří nemalou část prodejů, popravdě bych se nedivil, kdyby byl jejich podíl větší než třeba coupé 4er ... ;-)
Avatar - 3_diamanty
1. 6. 2016 12:08
Re: Hezčí než 5GT, ale...
mna by zaujimalo kolko rocne v eu preda to bmw 3GT..... lebo klasicka 3ka uz hodne pada ( zrejme na ukor suv X1, X3 ) ... zo zhruba 200 000 kuskov v roku 2013 jej predaje padli na nieco okolo 143 000 kuskov v roku 2015... to je pokles za dva roky o takmer o 60 000 aut a to uz je prepad jak hrom ... tak co uz potom tluste 3GT? ... lebo predpokladam ze 3GT predava len zlomok toho co klasicka 3-ka .. a ak aj s tymto zlomkom predajov su v bmw spokojni tak s panom bohom :-) kam kracas bmw

PS: 3GT som nevidel este nikdy a to ani u nas ani v madarsku, slovinsku ci italii... ale mozno som mal na tento europsky predajny trhak len smolu ;-) ... a ked "nahodou" aj skonci bez nastupcu tak slzu za nim ucite nevyronim .. lebo tadial cesta pre bmw do buducna nepojde