Fiat Punto Classic: Výroba v Srbsku obnovena

Fiat Punto Classic: Výroba v Srbsku obnovena

 

První fáze přestavby továrny Zastava v srbském Kragujevaci byla dokončena a z výrobních linek opět začal vyjíždět Fiat Punto 2. generace. I když se na první pohled vlastně nic nezměnilo, obnovení výroby je jen předehrou k příchodu nových modelů.

Druhá generace Fiatu Punto se v Kragujevaci vyráběla licenčně pod názvem Zastava 10 od roku 2006. Přerušení výroby přišlo v závěru loňského roku – poté, co Fiat převzal automobilku Zastava, byly zastaveny všechny výrobní linky, aby mohla začít rekonstrukce továrny a příprava na výrobu nových modelů.

Starší modely Yugo a Zastava už patří definitivně minulosti, ale autem, které opustilo výrobní linky po jejich opětovném spuštění je zase Fiat Punto. Tentokrát ovšem už pod značkou Fiatu, což má symbolizovat změny, které v Kragujevaci proběhly a proběhnou. Punta srbské výroby mají nyní dosahovat vyšší kvality zpracování, než tomu bylo u Zastavy 10. Dohlíží na to zhruba 50 technických pracovníků, které Fiat do Srbska vyslal z Itálie.

Výroba bude nabíhat postupně – první den bylo vyrobeno jen 30 aut, do konce týdne má vzniknout dalších 120 kusů. Plánovaná produkce do konce května je 2000 aut, cílem pro celý rok 2009 je 15 tisíc kusů. Všechny budou zatím určeny pro srbský trh, kde je po nich vysoká poptávka. Zájem Srbů o Punto významně zvyšuje srbská vláda, která podporuje obnovu vozového parku. O příspěvek na výměnu starého auta za nové si zatím požádalo 19 tisíc lidí. Vzhledem k tomu, že Srbsko není členem Evropské unie, může vláda svými opatřeními přímo pomáhat domácí produkci. Fiat uvádí, že v případě enormního zájmu by mohl letos v Kragujevaci vyrobit až 30 tisíc aut.

Obnovení výroby Punta je ale jen prvním krokem v revitalizaci automobilky. Rozšíření výrobního programu je zatím zdrženo, přesto oba chystané modely, které se mají vyrábět v Srbsku, zůstávají i nadále ve hře. Jedním z nich bude nové auto třídy malých vozů, které nahradí modelovou řadu Palio (běžně označované jako Uno), druhým má být malé miniauto pro městský provoz „nové Topolino“.

Doporučujeme
Zastava: Yugo a Zastava definitivně končí

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto? Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto?

V roce 2016 by měl přijít nástupce Fiatu Punto,…

Fiat Punto Evo: Je tu další facelift, debutuje v Indii Fiat Punto Evo: Je tu další facelift, debutuje v Indii

Současná generace Fiatu Punto se prodává již od roku…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního hotelu. Je za tím Moskva?

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního…

V centru Kyjeva podlehl střelným zraněním bývalý ruský poslanec Denis Voroněnkov. Potvrdila to ukrajinská…

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu: Zranil se řidič i spolujezdkyně

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu:…

U dopravní nehody osobního automobilu a náklaďáku na Chodově, při které jedno z aut skončilo na střeše,…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…