Ruská automobilová TOP3: Chevrolet, Hyundai a Ford, VW chce být součástí TOP10

Ruská automobilová TOP3: Chevrolet, Hyundai a Ford, VW chce být součástí TOP10

 

Ruský automobilový trh už v polovině roku předstihl Německo. Díky růstu prodejů o 41 procent se s téměř 1,65 miliony prodaných vozů za pololetí stal největším evropským odbytištěm.

Prognózy počítají s překonáním pětimilionové hranice za pět let, ale odhady analytiků dosud za skutečným tempem růstu zaostávaly. Svůj díl na ruském trhu chce zvětšit i koncern Volkswagen (VW), jehož součástí je i česká automobilka Škoda.

"Napřesrok plánujeme prodat na 200.000 vozů a zvýšit tak náš podíl na sedm procent," řekl novinářům generální ředitel společnosti Volkswagen Group v Rusku Martin Jahn. Letos se podle Jahnova odhadu od Kaliningradu po Vladivostok prodá asi 146.000 aut koncernových značek. Střednědobým cílem je proniknout do první desítky nejprodávanějších značek na nejrychleji rostoucím trhu.

Žebříčku za první pololetí vévodí Chevrolet (125.701 aut), následovaný jihokorejskou automobilkou Hyundai a americkým Fordem, z nichž obě prodaly méně než 100.000 vozů. O dvě příčky před mateřským Volkswagenem drží 13. místo Škoda; celkem 23.586 prodaných vozů představuje oproti loňskému prvnímu pololetí skok o 83 procent, tedy čtyřikrát více než v celosvětových číslech.

Hlavní podíl prodaných škodovek - 18.769 vozů - připadá na octavie obou generací, které byly v pololetí v Rusku 16. nejprodávanějším modelem. Tahounem se jeví především Octavia Tour. Představuje sice minulou generaci v nabídce, ale robustní podvozek zvládá i nerovné ruské silnice. Úpravy vylepšující odolnost podvozků dostávají v Rusku všechny škodovky.

"Octavia Tour je příklad úspěchu," řekl Jahn. Šance dává i Fabii a novému Superbu. Připouští však, že ještě úspěšnějšímu japonskému konkurentovi Hondě, které se podařilo zvýšit odbyt dokonce o 157 procent, hraje do karet i kurz jenu, což se o silné koruně či euru říci nedá.

Dlouho nenasycený hlad po autech, který povzbuzuje i snadné získání bankovních půjček, vede k situacím, kdy dodací lhůty na některé modely jsou až roční. Vznikají pořadníky. A taky se uplácí. "Zaplatila jsem 2000 dolarů (skoro 33.000 korun) chlápkovi, který znal chlapíka schopného zařídit, abych nemusela čekat," prozradila listu The Moscow Times Anna Platonovová, majitelka Hondy Civic.

Poptávku neutlumily ani rostoucí ceny u čerpacích stanicl, ačkoliv ty v Rusku ještě stále nedosahují české úrovně, ani stále hustější dopravní zácpy trápící Moskvu.

Zákazníci jsou ochotni stále více utrácet - průměrná cena kupovaného auta se zvýšila ze 7500 dolarů (124.000 Kč) v roce 2002 na více než 17.000 USD (281.000 Kč) loni. Týž rok si ruští kupci na své plechové miláčky vypůjčili v bankách 17 miliard dolarů (282 miliard Kč). Ostatně polovina vozů byla na úvěr. Letos v pololetí už Rusové utratili za auta skoro 34 miliard dolarů (564 miliard Kč).

Trh láká investory, jakkoli si stěžují na byrokracii, korupci či nedostatek schopných pracovníků, od dělníků u pásu po manažery, nedostatky v infrastruktuře či rostoucí náklady. To však vyváží rychlá návratnost a slibné vyhlídky. V doupěti ruského medvěda se zabydlují "kukačky", zahraniční firmy, které o překot otevírají montážní závody, aby tak obešly 25procentní cla. Ty při montáži a posléze výrobě v zemi mohou teoreticky klesnout až na nulu, i když praxe je složitější. Prodeje cizích vozů nicméně za pololetí vzrostly o 47 procent.

Výjimkou není ani Volkswagen, který předloni podepsal smlouvu a už závěrem loňského roku otevřel montážní závod v Kaluze. Z linek zatím sjelo více než 30.000 škodovek a volkswagenů, putujících po železnici v rozebraném stavu z Mladé Boleslavi a z Košic. Nyní tu složí 220 vozů denně. Další hala - už i s lakovnou a svařovnou - je ve výstavbě, vyrábět se má začít na přelomu roku. Plánovaná kapacita závodu se tak zvýší na až 150.000 aut ročně. Celkové náklady se počítají na 774 milionů eur (skoro 19 miliard Kč). Přetrvá-li nynější boom, zástupci koncernu ujišťují, že výroba by se mohla zdvojnásobit; vedle jedné továrny by přistavěli další.

Do Kalugy mezitím VW následoval například francouzský koncern PSA a švédské Volvo, které tu hodlá vyrábět nákladní vozy. Místní činitelé si pochvalují, že jejich oblast, proslulá dosud jako rodiště choti ruského básníka Puškina a otce ruské kosmonautiky Konstatina Ciolkovského, se stala místem s nejrychleji rostoucí průmyslovou produkcí v celém Rusku. A ustavičné pobízení investorů k větší rychlosti je přimělo i oprášit Ciolkovského motto: "Co není možné dnes, je možné zítra".

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ruská automobilová TOP3: Chevrolet,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Český trh v červenci 2008: Registrace se ve třídě minivozů propadly takřka o 19 % Český trh v červenci 2008: Registrace se ve třídě minivozů propadly takřka o 19 %

Třída minivozů se v červenci propadla o 18,9 %. Bylo…

Český trh v únoru 2008: třídě mini vládne korejské trio Český trh v únoru 2008: třídě mini vládne korejské trio

Chevrolet Spark, jeden z nejdostupnějších vozů na trhu,…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…