Ford Kuga s novým turbodieselem 2,0 TDCi (120 kW)

Ford Kuga s novým turbodieselem 2,0 TDCi (120 kW)

 
 

Naftový turbodiesel 2,0 TDCi (100 kW) střídá dvojice modernizovaných jednotek. Základní se 103 kW doplní 120kilowattová verze s rozsáhlými úpravami a novým systémem vstřikování.

Kuga zůstává i dnes stejně populární jako bezprostředně po svém uvedení na trh. V lednu letošního roku vyjel z bran výrobního závodu v německém Saarlouis vůz s pořadovým číslem 100 000 a díky zvýšené poptávce přibývají nové Kugy tempem 400 vozů denně. Model se vyváží do více než padesáti zemí Evropy, Asie i Afriky.

Nový motor Duratorq TDCi (120 kW)

Naftový agregát Duratorq TDCi 2,0 l prodělal rozsáhlou modernizaci, která přinesla zvýšení výkonu a zlepšení kultivovanosti spolu s významným snížením spotřeby paliva a emisí CO2.

V porovnání se stávající motorizací Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 100 kW bylo pozměněno či od základu nově navrženo 50 procent součástí.

Součástí modernizace je nová generace spalovacího systému se sníženým kompresním poměrem (16,0:1 namísto 17,6:1), větším průměrem spalovacích komor (o 20 %) a redukovaným vířením směsi v komoře. Nový je systém vysokotlakého vstřikování common-rail se vstřikovacím tlakem až 2000 barů (dříve 1650 barů) a osmiotvorovými vstřikovači (dříve šestiotvorové) a menší turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola a pracovními otáčkami až 210.000 min-1.

Zvýšení výkonu o 20 procent se promítlo do jízdní dynamiky: Ford Kuga s motorem Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 120 kW akceleruje z klidu na rychlost 100 km/h za 9,6 s namísto dřívějších 10,7 s a jeho nejvyšší rychlost vzrostla ze 180 na 195 km/h.

V každodenním provozu nicméně řidiči ocení spíše plošší křivku točivého momentu (s maximem 340 Nm v rozsahu 2000 až 3250 min-1) a mnohem silnější odezvu v otáčkách pod 2000 min-1. Již při 1250 min-1 vyvíjí motor točivý moment přes 250 Nm. Lepší pružnost agregátu se projevila i ve svižnější akceleraci z 50 na 100 km/h na čtvrtý stupeň, když se čas potřebný k jejímu zvládnutí zkrátil z 9,4 na 8,1 s.

Nová spalovací soustava agregátu 2,0 TDCi spolu s mnoha dílčími úspornými opatřeními, jako je olejové čerpadlo s proměnným objemem, optimalizovaný systém recirkulace výfukových plynů nebo snížené vnitřní tření, přinesla spolu s lepšími dynamickými vlastnostmi také menší spotřebu paliva a nižší emise skleníkových plynů.

Kuga s motorem Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 120 kW se pyšní o 6 % nižší kombinovanou spotřebou – 6,0 l/100 km. Analogicky poklesly rovněž emise CO2, a díky sériově montovanému bezúdržbovému filtru pevných částic nový agregát plní emisní normu Euro V.

Jedním z hlavních cílů vývojového týmu bylo také zlepšení kultivovanosti. Nový motor se vyznačuje celkově nižší hlučností v celém pracovním rozsahu. Vedle úprav na vlastním motoru došlo i na instalaci dodatečných protihlukových těsnění do plnicího potrubí (v zájmu snížení hluku turbodmychadla), do opláštění motoru a také do kapoty motorového prostoru.

Na kultivovanějším jízdním projevu se podílí rovněž akustické čelní okno, které potlačuje aerodynamický hluk, a zlepšené odhlučnění zavazadlového prostoru i prostoru od cestující s důrazem na potlačení valivého hluku.

Pro obě varianty turbodieselu s pohonem všech kol je na přání k dispozici šestistupňová samočinná převodovka Ford Powershift se dvěma spojkami v olejové lázni.

2,0 TDCi (103 kW) – v nabídce také s pohonem předních kol
Agregát Duratorq TDCi 2,0 l bude nabízen i v modernizovaném provedení s výkonem 103 kW. Tato verze nahrazuje v nabídce motorizací stávající jednotku Duratorq TDCi 100 kW.

Zákazníci, kteří nepotřebují pohon všech čtyř kol, si mohou zvolit motorizaci TDCi 103 kW s pohonem pouze přední nápravy (FWD) a získat tak výhodu v podobě ještě nižší spotřeby paliva.

Ford Kuga 2010 - Vznětové motory (data pro verze AWD)
Motor2,0 TDCi (103 kW)2,0 TDCi (120 kW)
Převodovka6M/6A6M/6A
Zdvihový objem [cm3]19971997
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]103/3750120/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]320/1750-2750340/2000-3250
Max. rychlost [km/h]184 (183)195 (192)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,4 (10,7)9,6 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,0 (6,8)6,0 (6,8)

Řidičům požadujícím maximální dynamiku je i nadále k dispozici přeplňovaný zážehový pětiválec Duratec 2,5 l o výkonu 147 kW, spolupracující se šestistupňovou manuální, nebo pětistupňovou samočinnou převodovkou.

Inovovaný Ford Kuga bude uveden na všechny evropské trhy během jara roku 2010.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Igora Záruby: Hubatá trefa do černého Glosa Igora Záruby: Hubatá trefa do černého

Evropa má zase skandál, tentokrát slovní. Jeroen…

Stavba Pražského okruhu pokročila do další etapy Stavba Pražského okruhu pokročila do další etapy

Klíčová studie EIA bude připravena v polovině dubna, poté…

Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka

Socialisté míní, že 22 milionů korun by měl zaplatit šéf…

Kongres USA rozhoduje o podobě zdravotnictví Kongres USA rozhoduje o podobě zdravotnictví

Alespoň 215 hlasů potřebuje republikánská strana k tomu,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford Kuga s novým turbodieselem 2,0 TDCi (120 kW)







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Modernizovaný Ford Kuga odhalil české ceny. Luxusní Vignale není levné Modernizovaný Ford Kuga odhalil české ceny. Luxusní Vignale není levné

Kuga po faceliftu zamířila na český trh. Stojí minimálně…

Ford Kuga ST-Line: Sportovní styl i pro SUV. Silný motor však není podmínkou Ford Kuga ST-Line: Sportovní styl i pro SUV. Silný motor však není podmínkou

Sportovně laděné verze kugy se dočkáme v rámci příchodu…

 



 
Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Dnes 08:00

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny MG/Rover. Líbivý a obchodně velmi úspěšný vůz skvěle zachytil nastupující vlnu SUV. Z pohledu spolehlivosti však šlo doslova o průšvih. Zlepšila se druhá generace?




Blesk.cz

Žantovský si veřejně spletl Klause s Havlem. Jak to exprezident ustál?

Žantovský si veřejně spletl Klause s Havlem. Jak to…

I zkušený diplomat se může někdy pořádně „seknout“. Své o tom ví i exvelvyslanec v USA, Velké Británii a Izraeli…

Minuta na internetu: 900 tisíc lidí se přihlásí na Facebook, utratí se téměř 19 milionů

Minuta na internetu: 900 tisíc lidí se přihlásí na…

Minuta strávená na internetu se nezdá jako kdovíjaký čas. Přesto se během ní odehraje takových věcí, že z toho…

 

iSport.cz

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři lidi, sám pak přišel o život

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři…

Muž ozbrojený nožem zranil blízko britského parlamentu v Londýně policistu. Bezprostředně po útoku jej policie…

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…