Ford Kuga s novým turbodieselem 2,0 TDCi (120 kW)

Ford Kuga s novým turbodieselem 2,0 TDCi (120 kW)

 
 

Naftový turbodiesel 2,0 TDCi (100 kW) střídá dvojice modernizovaných jednotek. Základní se 103 kW doplní 120kilowattová verze s rozsáhlými úpravami a novým systémem vstřikování.

Kuga zůstává i dnes stejně populární jako bezprostředně po svém uvedení na trh. V lednu letošního roku vyjel z bran výrobního závodu v německém Saarlouis vůz s pořadovým číslem 100 000 a díky zvýšené poptávce přibývají nové Kugy tempem 400 vozů denně. Model se vyváží do více než padesáti zemí Evropy, Asie i Afriky.

Nový motor Duratorq TDCi (120 kW)

Naftový agregát Duratorq TDCi 2,0 l prodělal rozsáhlou modernizaci, která přinesla zvýšení výkonu a zlepšení kultivovanosti spolu s významným snížením spotřeby paliva a emisí CO2.

V porovnání se stávající motorizací Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 100 kW bylo pozměněno či od základu nově navrženo 50 procent součástí.

Součástí modernizace je nová generace spalovacího systému se sníženým kompresním poměrem (16,0:1 namísto 17,6:1), větším průměrem spalovacích komor (o 20 %) a redukovaným vířením směsi v komoře. Nový je systém vysokotlakého vstřikování common-rail se vstřikovacím tlakem až 2000 barů (dříve 1650 barů) a osmiotvorovými vstřikovači (dříve šestiotvorové) a menší turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola a pracovními otáčkami až 210.000 min-1.

Zvýšení výkonu o 20 procent se promítlo do jízdní dynamiky: Ford Kuga s motorem Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 120 kW akceleruje z klidu na rychlost 100 km/h za 9,6 s namísto dřívějších 10,7 s a jeho nejvyšší rychlost vzrostla ze 180 na 195 km/h.

V každodenním provozu nicméně řidiči ocení spíše plošší křivku točivého momentu (s maximem 340 Nm v rozsahu 2000 až 3250 min-1) a mnohem silnější odezvu v otáčkách pod 2000 min-1. Již při 1250 min-1 vyvíjí motor točivý moment přes 250 Nm. Lepší pružnost agregátu se projevila i ve svižnější akceleraci z 50 na 100 km/h na čtvrtý stupeň, když se čas potřebný k jejímu zvládnutí zkrátil z 9,4 na 8,1 s.

Nová spalovací soustava agregátu 2,0 TDCi spolu s mnoha dílčími úspornými opatřeními, jako je olejové čerpadlo s proměnným objemem, optimalizovaný systém recirkulace výfukových plynů nebo snížené vnitřní tření, přinesla spolu s lepšími dynamickými vlastnostmi také menší spotřebu paliva a nižší emise skleníkových plynů.

Kuga s motorem Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 120 kW se pyšní o 6 % nižší kombinovanou spotřebou – 6,0 l/100 km. Analogicky poklesly rovněž emise CO2, a díky sériově montovanému bezúdržbovému filtru pevných částic nový agregát plní emisní normu Euro V.

Jedním z hlavních cílů vývojového týmu bylo také zlepšení kultivovanosti. Nový motor se vyznačuje celkově nižší hlučností v celém pracovním rozsahu. Vedle úprav na vlastním motoru došlo i na instalaci dodatečných protihlukových těsnění do plnicího potrubí (v zájmu snížení hluku turbodmychadla), do opláštění motoru a také do kapoty motorového prostoru.

Na kultivovanějším jízdním projevu se podílí rovněž akustické čelní okno, které potlačuje aerodynamický hluk, a zlepšené odhlučnění zavazadlového prostoru i prostoru od cestující s důrazem na potlačení valivého hluku.

Pro obě varianty turbodieselu s pohonem všech kol je na přání k dispozici šestistupňová samočinná převodovka Ford Powershift se dvěma spojkami v olejové lázni.

2,0 TDCi (103 kW) – v nabídce také s pohonem předních kol
Agregát Duratorq TDCi 2,0 l bude nabízen i v modernizovaném provedení s výkonem 103 kW. Tato verze nahrazuje v nabídce motorizací stávající jednotku Duratorq TDCi 100 kW.

Zákazníci, kteří nepotřebují pohon všech čtyř kol, si mohou zvolit motorizaci TDCi 103 kW s pohonem pouze přední nápravy (FWD) a získat tak výhodu v podobě ještě nižší spotřeby paliva.

Ford Kuga 2010 - Vznětové motory (data pro verze AWD)
Motor2,0 TDCi (103 kW)2,0 TDCi (120 kW)
Převodovka6M/6A6M/6A
Zdvihový objem [cm3]19971997
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]103/3750120/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]320/1750-2750340/2000-3250
Max. rychlost [km/h]184 (183)195 (192)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,4 (10,7)9,6 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,0 (6,8)6,0 (6,8)

Řidičům požadujícím maximální dynamiku je i nadále k dispozici přeplňovaný zážehový pětiválec Duratec 2,5 l o výkonu 147 kW, spolupracující se šestistupňovou manuální, nebo pětistupňovou samočinnou převodovkou.

Inovovaný Ford Kuga bude uveden na všechny evropské trhy během jara roku 2010.

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Ford Kuga s novým turbodieselem 2,0 TDCi (120 kW)







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Ojetý Ford Kuga 1. generace: Že si ale dali na čas! Ojetý Ford Kuga 1. generace: Že si ale dali na čas!

Pokud hledáte nejsportovnější ojeté SUV, tak jste ho…

Ford zvažuje ostré SUV s přídomkem RS. Musí být opravdu výjimečné! Ford zvažuje ostré SUV s přídomkem RS. Musí být opravdu výjimečné!

Rostoucí zájem o SUV dohání automobilky k myšlenkám o…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie Tomsová či Anna Wetlinská?

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie…

Před lety jsme jejich tváře vídali téměř denně. Svými příjemnými hlasy nám oznamovali, o čem bude následující…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší zázemí, ale větší chuť

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší…

Dorazil a hned slavil titul. Tedy byl součástí oslav, při kterých se v ulicích Rotterdamu sešlo na 200 tisíc…

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců srandu, říká Krch

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců…

S Patrikem Schickem si obránce Daniel Krch zahrál rok v Bohemians 1905. Právě tam se mladý útočník odrazil k…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…