Ford Kuga s novým turbodieselem 2,0 TDCi (120 kW)

Ford Kuga s novým turbodieselem 2,0 TDCi (120 kW)

 
 

Naftový turbodiesel 2,0 TDCi (100 kW) střídá dvojice modernizovaných jednotek. Základní se 103 kW doplní 120kilowattová verze s rozsáhlými úpravami a novým systémem vstřikování.

Kuga zůstává i dnes stejně populární jako bezprostředně po svém uvedení na trh. V lednu letošního roku vyjel z bran výrobního závodu v německém Saarlouis vůz s pořadovým číslem 100 000 a díky zvýšené poptávce přibývají nové Kugy tempem 400 vozů denně. Model se vyváží do více než padesáti zemí Evropy, Asie i Afriky.

Nový motor Duratorq TDCi (120 kW)

Naftový agregát Duratorq TDCi 2,0 l prodělal rozsáhlou modernizaci, která přinesla zvýšení výkonu a zlepšení kultivovanosti spolu s významným snížením spotřeby paliva a emisí CO2.

V porovnání se stávající motorizací Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 100 kW bylo pozměněno či od základu nově navrženo 50 procent součástí.

Součástí modernizace je nová generace spalovacího systému se sníženým kompresním poměrem (16,0:1 namísto 17,6:1), větším průměrem spalovacích komor (o 20 %) a redukovaným vířením směsi v komoře. Nový je systém vysokotlakého vstřikování common-rail se vstřikovacím tlakem až 2000 barů (dříve 1650 barů) a osmiotvorovými vstřikovači (dříve šestiotvorové) a menší turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola a pracovními otáčkami až 210.000 min-1.

Zvýšení výkonu o 20 procent se promítlo do jízdní dynamiky: Ford Kuga s motorem Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 120 kW akceleruje z klidu na rychlost 100 km/h za 9,6 s namísto dřívějších 10,7 s a jeho nejvyšší rychlost vzrostla ze 180 na 195 km/h.

V každodenním provozu nicméně řidiči ocení spíše plošší křivku točivého momentu (s maximem 340 Nm v rozsahu 2000 až 3250 min-1) a mnohem silnější odezvu v otáčkách pod 2000 min-1. Již při 1250 min-1 vyvíjí motor točivý moment přes 250 Nm. Lepší pružnost agregátu se projevila i ve svižnější akceleraci z 50 na 100 km/h na čtvrtý stupeň, když se čas potřebný k jejímu zvládnutí zkrátil z 9,4 na 8,1 s.

Nová spalovací soustava agregátu 2,0 TDCi spolu s mnoha dílčími úspornými opatřeními, jako je olejové čerpadlo s proměnným objemem, optimalizovaný systém recirkulace výfukových plynů nebo snížené vnitřní tření, přinesla spolu s lepšími dynamickými vlastnostmi také menší spotřebu paliva a nižší emise skleníkových plynů.

Kuga s motorem Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 120 kW se pyšní o 6 % nižší kombinovanou spotřebou – 6,0 l/100 km. Analogicky poklesly rovněž emise CO2, a díky sériově montovanému bezúdržbovému filtru pevných částic nový agregát plní emisní normu Euro V.

Jedním z hlavních cílů vývojového týmu bylo také zlepšení kultivovanosti. Nový motor se vyznačuje celkově nižší hlučností v celém pracovním rozsahu. Vedle úprav na vlastním motoru došlo i na instalaci dodatečných protihlukových těsnění do plnicího potrubí (v zájmu snížení hluku turbodmychadla), do opláštění motoru a také do kapoty motorového prostoru.

Na kultivovanějším jízdním projevu se podílí rovněž akustické čelní okno, které potlačuje aerodynamický hluk, a zlepšené odhlučnění zavazadlového prostoru i prostoru od cestující s důrazem na potlačení valivého hluku.

Pro obě varianty turbodieselu s pohonem všech kol je na přání k dispozici šestistupňová samočinná převodovka Ford Powershift se dvěma spojkami v olejové lázni.

2,0 TDCi (103 kW) – v nabídce také s pohonem předních kol
Agregát Duratorq TDCi 2,0 l bude nabízen i v modernizovaném provedení s výkonem 103 kW. Tato verze nahrazuje v nabídce motorizací stávající jednotku Duratorq TDCi 100 kW.

Zákazníci, kteří nepotřebují pohon všech čtyř kol, si mohou zvolit motorizaci TDCi 103 kW s pohonem pouze přední nápravy (FWD) a získat tak výhodu v podobě ještě nižší spotřeby paliva.

Ford Kuga 2010 - Vznětové motory (data pro verze AWD)
Motor2,0 TDCi (103 kW)2,0 TDCi (120 kW)
Převodovka6M/6A6M/6A
Zdvihový objem [cm3]19971997
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]103/3750120/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]320/1750-2750340/2000-3250
Max. rychlost [km/h]184 (183)195 (192)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,4 (10,7)9,6 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,0 (6,8)6,0 (6,8)

Řidičům požadujícím maximální dynamiku je i nadále k dispozici přeplňovaný zážehový pětiválec Duratec 2,5 l o výkonu 147 kW, spolupracující se šestistupňovou manuální, nebo pětistupňovou samočinnou převodovkou.

Inovovaný Ford Kuga bude uveden na všechny evropské trhy během jara roku 2010.

Spolupracujeme s TipCars.com
Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí

V Česku je velký potenciál pro zřizování vývojových…

Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford Kuga s novým turbodieselem 2,0 TDCi (120 kW)







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



Ojetý Ford Kuga 1. generace: Že si ale dali na čas! Ojetý Ford Kuga 1. generace: Že si ale dali na čas!

Pokud hledáte nejsportovnější ojeté SUV, tak jste ho…

Ford zvažuje ostré SUV s přídomkem RS. Musí být opravdu výjimečné! Ford zvažuje ostré SUV s přídomkem RS. Musí být opravdu výjimečné!

Rostoucí zájem o SUV dohání automobilky k myšlenkám o…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných ostrovů pohltily lidské odpadky

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných…

Tohle je opravdu děsivé! Fotografka zachytila nechutnou záplavu lidského odpadu, která doslova pozřela moře…

Moderátor se vysmál obličeji Jožo Ráže po nehodě: Vypadá jako z filmu Hory mají oči, pardon oko!

Moderátor se vysmál obličeji Jožo Ráže po nehodě:…

Sedmnáct let po ošklivé autonehodě, při níž známý slovenský zpěvák Jožo Ráž (63) málem přišel o život, se našel…

 

iSport.cz

SOUHRN LM: Liberec s Třincem slaví postup do semifinále, Kometa padla

SOUHRN LM: Liberec s Třincem slaví postup do…

SOUHRN | Úřadující český mistr dotahoval, ale marně. Hokejisté Komety Brno prohráli domácí odvetu čtvrtfinále…

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli opět Berbr a Zlámal

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli…

Novým šéfem českého fotbalu se stal Martin Malík. Již v 1. kole ho zvolili delegáti na mimořádné valné hromadě,…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…