Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gas Gas uvádí nové terénní stroje EC/XC Euro 4

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Španělská značka Gas Gas se v loňském roce vrátila mezi aktivní výrobce motocyklu a nyní představuje nové soutěžní stroje modelového roku 2018 s dvoutaktními jednoválci.

Gas Gas se v roce 2015 dostal do finančních problémů a skončil v likvidaci, ale v loňském roce se s novým majitelem vrátil a nabídl své tradiční trialové motocykly i ostrá endura.

Pro modelový rok 2018 si španělská značka připravila novinky v podobě dvoutaktních endur EC 250 a EC 300, která doplňují odvozené cross country modely XC 250 a XC 300, odlišující se výbavou.

Základem novinek značky Gas Gas je nový ocelový rám, který vyniká o 20 % nižší hmotnosti a doplňuje jej pomocný hliníkový rám pod sedlem s hmotností o 15 % nižší. Nová je samozřejmě i zadní vidlice, u níž je uváděna o 7 % nižší hmotnost oproti předchozímu provedení.

Komponenty odpružení, disponující zdvihy 300 mm vpředu a 131,5 mm vzadu, nesou značku KYB. Brzdový systém kombinuje kotouče NG o průměru 260 mm vpředu a 220 mm vzadu s třmeny Nissin.

Srdcem nových modelů EC/XC jsou kapalinou chlazené dvoutaktní jednoválce o objemu 249,3 cm3 a 299,3 cm3 s karburátorem Keihin PWK 38, které splňují emisní normu Euro 4. Standardem je elektrický startér i klasická nakopávačka. Všechny stroje jsou vybaveny šestistupňovou převodovkou.

Gas Gas uvádí pro dvěstěpadesátku i třístovku shodnou délku 2145 mm, šířku 810 mm, výšku 1235 mm i rozvor 1480 mm. Sedlo je vždy ve výšce 960 mm a hmotnost motorky je 105 kg. Přední 21palcové kolo obouvá pneumatiku Metzeler Six Days Extreme 90/90-21 a zadní 18palcové kolo je obuto do stejné pneumatiky s rozměry 140/80-18.

Na českém, slovenském a polském trhu zastupuje Gas Gas pražská společnost EXAC, s.r.o. a zájemci o nová endura mohou počítat s cenou 199.900 Kč za dvěstěpadesátku i třistapadesátku s homologací, což znamená, že motocykly jsou dodány s čistopisem TP.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
20. 5. 2017 13:03
EURO 4
Zajímavé že KTM musela kvůli Euro 4 zavést vstřikování, ale jiné značky - a nejen Gasgas - vystačí nadále s karburátorem

Nicméně v případě závodních endur je Euro stejně jen fraška. V homologované tedy silně přiškrcené verzi s tím vůbec nikdo nejezdí, a po otevření na plný výkon jde slavné Euro 4 kompletně do kytek. Takže k čemu to vlastně je ?