Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gas Gas se vrací s novými endury

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 15. 5. 2016
12
1
Zobrazit náhledy (12)
Gas Gas Gas Gas Gas Gas Gas Gas Gas Gas Gas Gas Gas Gas
Španělská značka Gas Gas se v loňském roce dostala do finančních problémů a skončila v likvidaci, ale letos se s novým majitelem vrací a vedle trialových motorek nabídne i ostrá endura.

Gas Gas je poměrně mladou motocyklovou značkou, oslavující v letošním roce své jednatřicáté narozeniny. V polovině osmdesátých let se uvedla se špičkovými trialovými speciály,jejichž kvality nejlépe dokumentuje trojice titulů z mistrovství světa v trialu z let 1993 až 1995. Ty s nimi vybojoval sedminásobný mistr světa Jordi Tarrés.

Produkci této značky od roku 1989 rozšířila i endura a motokrosové stroje. Ta rovněž slavila úspěchy a endura Gas Gas se pyšní tituly z mistrovství světa z let 1994, 1996, 1999 a 2003.

Největší sportovní úspěchy španělské značky jsou bohužel již minulostí a v loňském roce vyústily její finanční potíže v bankrot. Prostřednictvím správce byl hledán investor, jímž se nakonec stala společnost Gruppo Torrot Electric, která se specializuje na elektřinou poháněné terénní motocykly pro děti, skútry a jízdní kola.

V případě značky Gas Gas prozatím elektrifikace nehrozí a její příznivci mohou u strojů představených pro modelový rok 2017 počítat se spalovacími motory. Již v dubnu byla znovu zahájena výroba trialových motorek a s odstupem několika týdnů na ně navázala endura, jejichž první technická data jsou nyní k dispozici.

Gas Gas zájemcům o ostrá závodní endura nabídne trojici jednoválcových dvoutaktů EC 200 Racing, EC 250 Racing a EC 300 Racing, jejichž motory s karburátorem Keihin PKWS 38 mm mají objem 199,4 cm3, 249,3 cm3 a 299 cm3. Standardem je elektrický startér i klasická nakopávačka. Všechny tři stroje jsou vybaveny šestistupňovou převodovkou.

Základem nových endur Gas Gas je trubkový chrom-molybdenový rám, který doplňuje v zadní části pomocný hliníkový rám. Podvozek využívá přední upside-down vidlici Marzocchi 48 mm se zdvihem 305 mm, zatímco vzadu je tlumič Reiger se zdvihem 298 mm. Brzdový systém využívá dvoupístkový třmen Nissin vpředu a jednopístkový vzadu. Kotouče Galfer mají průměr 260 mm vpředu a 220 mm vzadu.

Gas Gas uvádí pro všechny tři verze shodnou délku 2200 mm, šířku 830 mm, výšku 1260 mm i rozvor 1480 mm. Sedlo je vždy ve výšce 950 mm a hmotnost motorky bez náplní je 104 kg. Přední 21-palcové kolo obouvá pneumatiku Metzeler Six Days Extreme 90/90-21 a zadní 18-palcové kolo je obuto do stejné pneumatiky s rozměry 140/80-18.

Na českém, slovenském a polském trhu zastupuje Gas Gas pražská společnost EXAC, s.r.o. a zájemci o nová endura mohou počítat s cenami 185.900 Kč za dvoustovku, 187.900 Kč za dvěstěpadesátku a 189.900 Kč za třístovku.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Krach
| 16. 5. 2016
Ani mě ten jejich krach nepřekvapil. Když jsem před pár lety u GasGase reklamoval výrobní vadu na nové motorce, jen se mi vysmáli. Takže jsem se o své zkušenosti podělil s ostatními a GasGas jen tímhle přišel o minimálně třicet zákazníků kteří společně se mnou přešli ke konkurenci.
A jestli takových případů měli víc ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku