Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v únoru 2011: Dovozové nižší střední vládl Golf

Aleš Dragoun
Diskuze (60)
Místo Méganu je nejprodávanějším dováženým autem v nižší střední Golf. Nejlepší pětku opustil Cee'd ve prospěch Focusu.

Únorový trh se v meziročním srovnání ocitl v zisku (+11,3 %). Před rokem bylo nově zaregistrováno 3.990 vozů, letos 4.440, tedy o 450 více.

Měsíčnímu pořadí vládla sice tradičně domácí Škoda Octavia s 2.081 kusy, na druhé pozici (a první mezi importy) ovšem skončil Golf, který dosáhl na 340 exemplářů. V lednu bychom zde našli Mégane, takže pořadí není nijak stojaté, ale přelévá se. Francouzský vůz je bronzový, měl 328 registrací. Čtvrté místo obsadil Ford Focus (282). Pátý je nošovický Hyundai i30 s 270 kusy. Jeho dvojče Kia Cee'd (šesté pořadí) se tentokrát mezi nejlepší nevešlo, na i30 navíc už dost ztratilo.

První Octavia si ve srovnání s druhým měsícem roku 2010 pohoršila o 53 aut, tedy -2,5 %. Další nejbližší konkurent, jmenovitě Golf, dosáhl kladného výsledku. Loni jich bylo zaregistrováno 261, letos o 79 více (+30,3 %). Renault Mégane se zlepšil o 21 % (+57 aut, loni 271). Ford Focus vykazuje nárůst 74,1 % (ze 162, tedy +120). Hyundai i30 má na kontě vzestup o 61,7 %. (+103 jednotek).

Zastavme se u Focusu. Dosluhující pětidveřový model druhé generace se prodává ve výbavě Trend Plus s benzinovou šestnáctistovkou Duratec za 279.990,- Kč. Třídveřovou verzi již nekoupíte, stejně jako sedan, kombi v nabídce zůstává. Dvojkový Focus se stále vyrábí a do léta ještě bude, nejedná se tedy zatím čistě o výprodej skladových zásob.

Nižší střední třída, registrace na českém trhu v únoru 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období2/20111-2/20112/20111-2/2011
1.Škoda Octavia2081397146,9%48,0%
2.Volkswagen Golf3405707,7%6,9%
3.Renault Megane3286257,4%7,6%
4.Ford Focus2824656,4%5,6%
5.Hyundai i302704766,1%5,8%
6.Kia Cee'd1884604,2%5,6%
7.Opel Astra1782864,0%3,5%
8.Peugeot 3081312563,0%3,1%
9.Dacia Logan1031512,3%1,8%
10.Toyota Auris902042,0%2,5%
11.Renault Fluence871802,0%2,2%
12.Honda Civic65921,5%1,1%
13.Chevrolet Cruze55931,2%1,1%
14.Audi A342640,9%0,8%
15.Citroën C439710,9%0,9%
16.Fiat Bravo35560,8%0,7%
17.Mazda 331490,7%0,6%
18.SEAT Leon15280,3%0,3%
19.Toyota Corolla13170,3%0,2%
20.Volkswagen JETTA10380,2%0,5%
21.Alfa Romeo Giulietta9130,2%0,2%
21.Mitsubishi Lancer9230,2%0,3%
23.Subaru Impreza8140,2%0,2%
24.VW Scirocco6100,1%0,1%
25.Volvo S40/Volvo V506160,1%0,2%
-Ostatní modely19410,4%0,5%
-CELKEM44408269100,0%100,0%

Největší postup uplynulého měsíce si připisuje Opel Astra. Ten si polepšil o u zavedených modelů málokdy vídaných 217,9 % V únoru 2010 se totiž prodalo pouhých 56 vozů, zatímco teď si jich zástupce nižší střední třídy s bleskem ve znaku připsal na konto 178. Prodává se pořád i předchozí generace pod označením Classic III. Základní cena pětidvéřového hatchbacku je 244.900 Kč za benzinovou 1,4/66 kW, pod 300 tisíc se vejde dokonce kombi Caravan a také sedan.

Renault Fluence se před rokem teprve takříkajíc rozkoukával, takže se jeho navýšení pohybuje v řádech tisíců procent. U Jetty je sice jen ve stovkách (+400 %), vzhledem ke skoku z 2 na 10 kusů ale není relevantní. Jiné už je to u Toyoty Auris, která se zlepšila z 34 na rovných 90 registrací (+164,7 %). Také japonský výrobce má pro svůj model akční ceník, který v současnosti začíná těsně pod třísettisícovou hranicí.

Propadák nemusíme překvapivě hledat mimo hitparádu v kolonce Ostatní modely. Je v hlavním žebříčku, pochází ze Španělska a jmenuje se Seat Leon. Ztratil -61,5 %, do svých garáží si jej postavilo jen 15 majitelů místo 39.

Druhým v této statistice je Dacia Logan (-56,2 %, z 235 kusů na 103). U Loganu stále platí sčítání všech karosářských verzí včetně užitkových, i to, že výchozí sedan paběrkuje. Jen těsně jej následuje BMW jedničkové řady s -55,6 % (z 9 registrací na pouhé čtyři). Nejmenší řada bavorské automobilky ale z Top 25 zmizela, je až na 28. místě spolu s hybridním Lexusem CT 200h, což je únorová novinka.

Český trh v nižší střední třídě získal oproti prvním dvěma měsícům roku 2010 2,8 %, počty nových aut stouply z 8.041 kusů na 8.269 (meziročně +228). Nárůst sice není nijak markantní, výsledek berme ovšem pozitivně.

      

V celkovém pořadí od ledna vede Octavia s 3.971 kusy (její podíl je na hodnotě 48 %, připomeňme jen, že loni na jaře se pohyboval nad polovinou). Druhou příčku si udržel Mégane (625, 7,6 %), třetí je německý klasik z Wolfsburgu Golf (570, 6,9 %). Na čtvrtém místě najdeme Hyundai i30 (476, 5,8 %), páté pořadí okupuje Focus s opravdu minimální ztrátou 11 registrací (465, 5,6 %). Ještě menších 5 aut jej ale dělí od zatím šestého Cee'du (460).

V meziročním srovnání ztratila vedoucí Octavia 575 vozů (-12,6 %), Renault zatím prodal naopak o 202 Méganů více (+47,8 %). Golf si stejně jako jeho mladoboleslavská kolegyně a soupeřka zároveň pohoršil (-2,7 %, o 16 kusů méně). Hyundai i30 získal 59,7 % (loni 298, letos +178).

Focus pokračuje v pozitivních výsledcích, připisuje si +191 exemplářů, tedy +69,7 %. Statistice největších postupů (pomineme-li opět Fluence a také i Jettu, která se zlepšila díky nové generaci) i zde kralují Astra (o 162,4 % více) a Auris, jenž má něco málo nad 120 %.

Mezi vznětovými motory hraje prim tradičně domácí automobilka: Octavií s agregáty TDI bylo tentokrát 1.494 (71,8 % z celkových registrací). Mimochodem, tři nové bestsellery z Mladé Boleslavi spalují zemní plyn, tedy LPG. Počty a podíly turbodieselů u zbylých vozů první únorové pětky jsou následující: Volkswagen Golf 109 (32,1 %), Renault Mégane 79 (24,1 %), Ford Focus měl 54 (19,1 %) a konečně Hyundai i30 45 (z Top 5 nejmenších 16,7 %).

Aleš Dragoun
Diskuze (60)
15. 3. 2011 14:13
Re: Golf
Jojo ... přesně tak ... vyhraje třetí supersportovní vůz - Mercedes C :-)
Avatar - Emel
15. 3. 2011 12:08
Re: VW vítězí - jak normální!
Zase tak normální to není, podívej se na čísla za minulý rok... a vlastně i za tento rok.
Avatar - Emel
15. 3. 2011 12:07
Re: Golf
Aha, a ve výběru jsou dva rovnocenné sportovní vozy, ale nevíš, jestli se rozhodnout pro Lambo nebo pro SEAT. A nebo se vykašlat na sporťák a vsadit na toho, kdo udává trend - Dacii...
15. 3. 2011 10:52
Re: Astraaa
..urcite, ale jak jsem rikal, AStra v tomhle motoru skutecne NEJEDE..:-) musim rict, ze od doby facka, jsem nejel v linejsim aute...at radis co radis., at to tocis jak chces, porad stejna tragedie:-) a ze jsem opravdu uz jezdil v leccems....jinak auto je celkem hezky, bytelny, mozna trochu stisneny interier, ale velmi solidni auto...je zkratka to chce lepsi motorizaci nez zakldani....
Avatar - Nerez
15. 3. 2011 10:50
Re: Astraaa
Ano, objem je pořád stejný, rozdíl nějakých 30 cm3. Starší 1.4 má 125nM a nová 1.4 130nM. Ale je pravda, že těch 130kg navíc, možna i víc je celkem solidní nálož