GP Turecka – Pešek na dobrém 6. místě

GP Turecka – Pešek na dobrém 6. místě

 

Třetí závod MS motocyklů na Turecké půdě přinesl vynikající souboje ve všech třech třídách. Z vítězství se radovali Simone Corsi ve 125, Andrea Dovizioso ve 250 a Casey Stoner v MotoGP.

Třetí závod MS motocyklů na Turecké půdě přinesl vynikající souboje ve všech třech třídách. Z vítězství se radovali Simone Corsi ve 125, Andrea Dovizioso ve 250 a Casey Stoner v MotoGP.

125 – Skupinový boj až do cíle

Závod nejnižší třídy dnes předvedl přesně to, co od něj každý čeká – boj velké skupiny jezdců od začátku do konce. Úvod závodu patřil dvojici Hector Faubel a Mattia Pasini (oba Aprilia). Oba dva se ale museli spokojit s postupným propadem pozic. Jejich místo převzali Simone Corsi a Joan Olive (oba Aprilia), kteří se prakticky po celý závod drželi na vedoucích místech. Potěšující pro nás byla skutečnost, že ve vedoucí sedmičlenné skupině se držel také Lukáš Pešek (Derbi). Sice nehrál výraznější roli, neboť jeho stroj dnes nejel tak jako v prvních dvou závodech, ale stačilo to na udržení se ve skupině. To se mu vyplatilo v samotném závěru, když do poslední zatáčky najížděl jako osmý, ale díky vzájemnému kontaktu dvou jezdců před ním (Zanetti a Smith), se mu je podařilo předjet a do cíle dorazil na velmi dobrém šestém místě. O vítězství se strhl tuhý boj v posledním kole. Olive úspěšně zaútočil na Corsiho a dostal se v polovině kola do vedení, ale Corsi dokázal v samotném závěru odpovědět a v technické pasáži těsně před cílovou rovinkou se opět dostal zpět do vedení. Vybojoval si tím své premiérové prvenství.

Celkově se ve vedení udržel Gábor Talmacsi (Aprilia) s 56 body, druhý je stále Faubel se 47 body ale třetí Pešek se již dotáhl na rozdíl jediného bodu, má jich 46. Corsiho dnešní vítězství posunulo na čtvrté místo s 36 body a pátý je s 33 body Olive.

250 – Dovizioso lišácky vítězí

250-ky mají letos celkem jednoznačně dáno, kdo bojuje o vedení a kdo ne, ale o to zajímavější je, jak tento boj dopadne, protože vyhrát může kdokoli z velké čtyřky – Jorge Lorenzo, Alvaro Bautista, Alex de Angelis (všichni Aprilia) a Andrea Dovizioso (Honda).Nevýhodou na straně Doviziosa je letos, stejně jako loni, výkon motoru jeho Hondy, který za konkurenční Aprilií viditelně zaostává, ale ovladatelnost mu pomáhá ztrátu dohánět v technických pasážích. Od samotného začátku Dovizioso ukazoval, že jehokvalieikační pole position nebyla náhoda ujal se vedení. Ostatním jezdcům chvíli trvalo, než se k němu dotáhli, ale jakmile se Lorenzo a Bautista dostali do těsného kontaktu, strhla se nádherná bitva. Tato trojice se dokázala odtrhnout od zbytku pole a předváděla podobné kousky jako v Jerezu. Pořadí se měnilo každým kolem. V závěru se již zdálo, že Lorenzo opět dokáže poodjet a získat třetí vítězství a na Doviziosa zbude jen třetí místo, ale skutečnost byla mnohem zajímavější. Ital v posledním kole nejdříve zaútočil na druhého Bautistu a když už to vypadalo, že závěrečnou technickou pasáž projedou v tomto pořadí, Dovizioso tvrdě udeřil i na Lorenza. Ve výjezdu z předposlední zatáčky mezi nimi došlo ke kontaktu, což využil Bautista a posunul se na druhé místo, ale jeho snaha byla příliš velká a poslední zatáčku vyjel hodně zeširoka. To umožnilo Loreznovi akcelerovat o něco dříve a i když to již nestačilo na Doviziosa, posunul se ještě alespoň na druhé místo. Z vítězství se tak téměř po roce radoval Dovizioso, zatímco druhý Lorenzo potvrdil své letošní skvělé výkony. Bautista v premiérové sezóně ve 250 ukazuje, že loňský mistrovský titul ve 125 nebyl náhodným výsledkem.

Výborně se dnes předvedl náš Karel Abrahám (Aprilia), který se v polovině závodu dokonce pohyboval na výborném 10. místě. Nakonec z toho v cíli bylo pěkné 12. místo. Abrahám tak pomalu ukazuje vzestupnou tendenci výsledků. Uvidíme, jak mu to půjde za dva týdny v Číně.

Celkově vede Lorenzo se 70 body. Na druhé místo se posunul Dovizioso s 52 body. Třetí je dnes čtvrtý Alex de Angelis se 46 body. Čtvrtý je s 36 body Bautista a pátý Hector Barbera má stejných 24 bodů jako šestý Thomas Luthi (Aprilia). Abrahám je s 5 body na 20. místě.

MotoGP – Stoner bezkonkurenčně nejlepší

Dramatická kvalifikace slibovala velmi zajímavý závod a situace byla nakonec mnohem zajímavější než se dalo čekat. Nejlépe odstartoval Valentino Rossi (Yamaha), těsně následován týmovým kolegou Colinem Edwardsem. Za tuto dvojici se zařadilo duo Ducati Casey Stoner a Loris Capirossi. Následoval Nicky Hayden (Honda) a John Hopkins (Suzuki). Ještě v průběhu prvního kola se Edwardsovi nepodařilo odolat tlaku Stonera a klesl až na čtvrté místo ještě za Capirossiho. Tato skutečnost se mu stala na konci prvního kola osudnou. Ještě chvíli před rozhodujícím okamžikem úvodu závodu se podařilo Rossimu vyjet až mimo trať a propadnout se na páté místo. První kolo závodu se blížilo do poslední zatáčky kde se semlela hromadná havárie čtyřech jezdců. Svou snahu přehnal Olivier Jacque (Kawasaki) a při svém pádu vzal s sebou také Edwardse. Ve snaze vyhnout se této kolizi havaroval Dani Pedrosa (Honda), který svým strojem zasáhl Chrise Vermuelena (Suzuki). Pouze Vermuelen mohl na svůj stroj nasednout a pokračovat, protože jeho Suzuki se svezla na boku Pedrosovy Hondy a vůbec se nepoškodila.

Ještě celé druhé kolo trvalo, než traťoví komisaři odklidili následky této havárie. Stoner na čele nasadil drtivé tempo, které sice ostatní v jeho závěsu dokázali držet, ale nikdo neměl sílu jej dotáhnout do těsného kontaktu. Capirossi na druhém místě odolával tlaku třetího Hopkinse a ke čtvrtému Toni Eliasovi se pomalu začal přibližovat Rossi. Ital udržoval vysoké tempo na úrovni vedoucího Stonera a v šestém kole se dostal k Eliasovi tak blízko, že se mu jej podařilo předjet a v závěrečné trojzatáčce téhož okruhu se tvrdě pustil i do třetího Hopkinse. Jeho útok Australana natolik rozhodil, že jej následně předjel také Eliase. Rossi se s Eliasem v zádech dále hnal kupředu za druhým Capirossim. Jeho snaha vyvrcholila v 9. kole, kdy Capirossiho předjel jak Rossi, tak vzápětí také Elias. Vše vypadalo že dojde k souboji této dvojice s vedoucím Stonerem, ale Elias tomu nechtěl. V 10. kole se v nájezdu do závěrečné sekce zatáček velmi tvrdě natlačil před Rossiho až došlo na přímý kontakt. Rossiho tento manévr stál téměř sekundu, což Eliasovi umožnilo vytvoření bezpečného náskoku.

Čtvrtý Capirossi měl v těchto chvílích velmi těžký život. Za svými zády měl dotírající mladíky Hopkinse a Marca Melandriho (Honda). Ti mu nedali vydechnout a ve 13. kole jej odsunuli za svá záda na šesté místo. Stalo se tak opět v poslední části okruhu. Závod se přehoupl do druhé poloviny a zdálo se, že to nejlepší je již za námi, ale opak byl pravdou. V 15. kole prudce zpomalil Rossi, kterého přestaly poslouchat jeho Micheliny, a klesl ze třetí příčky na šestou. Naopak opět se nadechl Capirossi. Pozvolný propad v první půli závodu se mu podařilo zastavit a naopak vyrazil dobýt zpět ztracené pozice. V 16. kole se mu podařilo zdolat Hopkinse a uzmout mu třetí příčku. To se již ze zadních pozic hnal kupředu další veterán, Alex Barros (Ducati). Jezdec se skvělou minulostí, ale poněkud slabšími výsledky v prvních dvou závodech, jel jako za starých časů a předjížděl jednoho mladíka za druhým. V 17. kole byl již na výborném 5. místě a vypadalo to, že mu to stále nestačí. K posunu vpřed mu pomohl i Melandri s nímž sváděl tuhý boj. Melandri při tom všem ještě stihl zaútočit na Hopkinse a vytlačit jej na samý okraj dráhy. To znamenalo Hopkinsův posun na 7. místo. Melandri se ze své čtvrté pozice ale dlouho neradoval, protože Barros jej o ni připravil velice záhy. V předposledním kole se sice Melandri dokázal před Barrose ještě dostat, ale ten mu útok opět vrátil a už jej před sebe nepustil. Dokonce to vypadalo, že se ještě pokusí útočit na třetího Capirossiho, ale už k tomu nedošlo.

Důležitou skutečností celého závodu je fakt, že nejrychlejším jezdcem na trati nebyl nikdo z vedoucích jezdců, ale ten, který se snažil dohnat ztrátu z prvního kola – Vermuelen. Jeho Suzuki dnes letěla jako vítr a jeho časy byly po většinu závodu lepší než Stonerovy. Dokonce v předposledním kole zajel rekordní kolo závodu. Jeho snaha mu nakonec přinesla 11. místo v cíli. Z vítězství se, letos po druhé, radoval Stoner. Druhý dojel dravý Elias a navázal na čtvrté místo z Jerezu. Třetí místo Capirossiho konečně ukázalo, že i tento veterán má ještě dost sil na výborné výsledky. Čtvrté místo Barrose je velkým překvapením a návratem na výsluní. Jen je otázkou není-li to jen jednorázové. Pátý Melandri také letos konečně předvedl, že přes zimu úplně jezdit nezapomněl. Šesté místo Hopkinsovo není žádný důvod k nadšení, protože Hoper touží po vyšších metách. Sedmý dojel do cíle obhájce titulu Hayden. Sice nejlepší jezdec na Michelinech, ale jinak katastrofa na pokračování. Rossiho propad se nakonec zastavil na 10.místě.

Celkově se do vedení posunul Stoner s 61 body. Druhý Rossi má po dnešku 51 bodů. Třetí je stále Pedrosa s 36 body. Čtvrtý Elias má na kontě 35 bodů a pátý Melandri má 30.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy údajně blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy údajně blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

Irští farmaceutici Shire odmítli další nabídku, o firmu dále roste zájem Irští farmaceutici Shire odmítli další nabídku, o firmu dále roste zájem

O převzetí irské farmaceutické firmy Shire by se mohla…

 

Štítky Honda Suzuki

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Kratos nezemřel, Kratos žije! Boha totiž není tak snadné zabít. Po událostech v mytologickém Řecku se…

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Expert na góly v oslabení Mallet: Čekáme na chybu! Pak se snažíme trestat

Expert na góly v oslabení Mallet: Čekáme na chybu!…

Se svým věrným parťákem Hynkem Zohornou nastartovali v polovině druhé třetiny při vlastním oslabení rakety,…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…