reklama


GP USA – Hayden vítězí jako loni

 

Závod na okruhu v Laguna Seca se jel za vražedného vedra a nejlépe jeho nástrahy zvládl Nicky Hayden (Honda). Podařilo se mu zopakovat triumf z loňské premiéry MotoGP v USA. Ostatní dvě třídy závod nejely.

Závod na okruhu v Laguna Seca se jel za vražedného vedra a nejlépe jeho nástrahy zvládl Nicky Hayden (Honda). Podařilo se mu zopakovat triumf z loňské premiéry MotoGP v USA.

Do závodu startoval z pole position překvapivě Chris Vermuelen (Suzuki), který vypálil rybník všem domácím jezdcům. Start se mu sice nepovedl nejlépe a musel se zařadit na druhé místo za letos stále se lepšícího Kennyho Robertse (KR211V), ale ještě v průběhu prvního kola se dostal do vedení. Třetí příčku si zabral Nicky Hayden (Honda), který skvěle odstartoval ze šestého místa a odsunul za sebe z první řady startujícího Colina Edwardse (Yamaha). Dále pak jeli rychlí mladíci Casey Stoner a Dani Pedrosa (Honda). Edwardsovi se však letos zdaleka nedařilo jako loni a už v prvním kole jej předjel jak Stoner tak následně i Pedrosa. Vermuelen na čele předváděl skvělý výkon, když zajížděl jedny z nejrychlejších časů a na druhého Robertse si během dvou kol vyjel téměř dvě sekundy náskok. Ani Roberts však nebyl brzdou provozu,protože třetí Hayden na něj také ztrácel bezmála sekundu. S přibývajícími koly se ale Hayden rozjel a začal se k Robertsovi pomalu přibližovat až jej v 9. kole při nájezdu do pověstné Corkscrew předjel. To již ale Robertsova motorka nepracovala tak dobře jako v úvodu a o dvě kola později jej při divokém manévru předjeli i urputně bojující Stoner s Pedrosou. Ostatní dvě třídy závod nejely.

Ti dva se bili o každičký centimetr trati a předváděli nádhernou podívanou. Většinu času byl vpředu Stoner, ale Pedrosa jej nenechal vydechnout a tlačil. Výsledek se dostavil poměrně záhy, když Stoner v 15 kole nezvládl přesné dávkování plynu a po smyku zadního kola šel k zemi. Pedrosovi se tak otevřela cesta ke stíhání vedoucí dvojice. Vermuelen stále udával tempo, ale Hayden byl již touhle dobou o téměř půl sekundy na kolo rychlejší a bylo tedy jen otázkou času, kdy se dotáhne a zaútočí. K útoku nakonec ani nedošlo, protože v 17. kole Vermuelen nezvládl nájezd do jedné zatáčky a vyjel ji hodně zeširoka. To stačilo přesně jedoucímu Haydenovi k posunu do vedení. Snažil se také Valentino Rossi (Yamaha) startující z 10. pozice. Jeho postup vpřed nebyl zdaleka tak jednoduchý jako před týdnem na Sachsenringu, ale postup to byl. V 19. kole se již dostal před Robertse na 5. místo a jeho časy v těchto okamžicích byly na úrovni vedoucího Haydena. O kolo později se dostal i před Marca Melandriho (Honda) na čtvrté místo a přestože se jeho odstup od třetího Pedrosy nijak zásadně nezmenšoval, Melandrimu ujížděl. Vermuelen na druhém místě stále zajížděl vyrovnané časy, ale ty byly o více než půl sekundy horší než Haydenovy i Pedrosovy. Výsledkem nakonec bylo, že jej ve 25. kole Pedrosa předjel při prakticky stejné chybě jako v případě Haydena. Skoro to vypadalo, že jej stihne dojet i finišující Rossi, ale opět jej potkala v minulosti nevídaná technická porucha. Motor jeho Yamahy nevydržel vražedné tempo a vedro a přehřál se. Nejdříve ve 28. kole jen zpomalil, pak se z výfuku ve 30. kole vyvalil bílý kouř a i když se snažil ještě pomalu dojet do cíle tak v polovině posledního kola musel zastavit. Podobné obtíže zřejmě potkaly i Vermuelena, protože od 28. kola výrazně zpomalil, zajížděl najednou časy o 4 sekundy horší než po celý závod a začal se propadat. Ta čtyři kola do cíle jej nakonec odsunula na konečné páté místo.

Z letošního druhého vítězství se radoval Hayden, jehož podpořil týmový kolega Pedrosa na druhém místě. Třetí příčku vybojoval Melandri, který předvedl opět hrdinský výkon,protože stále ještě není uzdraven po havárii z Barcelony a velké horko mu situaci rozhodně neulehčilo. Čtvrtý dojel Roberts, pro kterého je to nakonec zklamání, protože po oba předchozí tréninky byl nejrychlejší. Každopádně ovšem je to úspěch pro tým, který se dlouhé roky potýkal s potížemi technického rázu. Páté místo pro Vermuelena sice asi není to co si sám přál,ale každopádně to nelze hodnotit jako neúspěch. Především proto, že porazil mnohem zkušenějšího týmového kolegu a navíc domácího Johna Hopkinse (Suzuki), který dojel šestý. Na sedmém místě dojel Carlos Checa (Yamaha) s obutím Dunlop. Přes zklamání z výpadků Yamahy je jeho výkon zatím nejlepším výsledkem sezóny.

Celkově si vedení upevní Hayden se 194 body. Druhé místo si drží Pedrosa se 180. Oba mohou být poměrně v klidu, protože třetí Melandri má no kontě 150 bodů, což je již dost velký odstup. Čtvrtý Rossi má 143 bodů a pátý Loris Capirossi (Ducati) 126 bodů. Rossi má po 11 závodech o téměř 120 bodů méně než měl loni.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

Státní půjčovna vlaků na tripartitě padla, ministerstvo plány vzdává Státní půjčovna vlaků na tripartitě padla, ministerstvo plány vzdává

Ministerstvo dopravy po roce příprav vzdává snahu na…

Saúdská Arábie nalije do obnovitelných zdrojů až 50 miliard dolarů Saúdská Arábie nalije do obnovitelných zdrojů až 50 miliard dolarů

Saúdská Arábie spustí v příštích týdnech program podpory…

Na výzkum virtuální reality nebo kybernetiky dá stát 2,4 miliardy korun Na výzkum virtuální reality nebo kybernetiky dá stát 2,4 miliardy korun

Až tři miliardy korun v následujících šesti letech zamíří…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Dnes 18:50

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu Microsoftu

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu…

Gartner se na začátku roku pochlubil se svou předpovědí vývoje trhu s počítači a mobilními telefony pro…

Osminásobná matka inkasuje statisíce na dávkách: Jsem moc krásná na práci, brání se

Osminásobná matka inkasuje statisíce na dávkách:…

Marie Buchan (33) je matkou na plný úvazek! Britka na svých osm dětí ve věku od tří do 15 let inkasuje skoro…

 

iSport.cz

Štěpánka dostala na grandslam i paráda: Byl to jeden ze životních úderů

Štěpánka dostala na grandslam i paráda: Byl to jeden…

Tohle asi neomrzí, nikdy, ani nemůže. Radek Štěpánek se na Australian Open v dnešním nočním zápase s Dmitrijem…

To je pomocník biatlonistů: vojenský stroj, který přežije ve vánici

To je pomocník biatlonistů: vojenský stroj, který…

PŘÍMO Z RUHPOLDINGU | Jsou s tím na střelnici určitou výjimkou. Na jednom místě před nimi stojí dalekohled, s…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama