Historie crash-testů: Jak se kdysi začínalo
Zkoušky však nebyly standardizované, a tak každý automobilový výrobce testoval robustnost svých aut po svém.
Auta tak narážely do různých bariér v odlišných úhlech a v jiné rychlosti. Oblíbené byly také zkoušky převrácení, vozidla byla převrácena pomocí speciálních ramp.
Bezpečnost osobních aut po konci druhé světové války zvýšily bezpečnostní pásy. Nejprve byly součástí příplatkové výbavy, na konci padesátých let je pak Volvo začalo standardně dodávat do všech svých modelů.
Spolu s uvedením bezpečnostních pásů automobilky testovaly, jak se lidé hýbou v autě po nárazu, pokud jsou, nebo naopak nejsou pásem připoutáni. To mimo jiné vedlo k postupnému vývoji testovacích figurín. Než však byly vyvinuty, automobilky během nárazových zkoušek používaly mrtvá těla, aby zjistily, jak si lidské tělo dokáže poradit s nárazem a jaká zranění mu může způsobit.