29.1. 2016 Svět motorů

Honda Jazz vs. Nissan Note vs. Toyota Yaris – Těžká práce

 

Prosadit se u nás v nabitém segmentu malých aut není pro japonské značky vůbec jednoduché. Honda Jazz, Nissan Note i Toyota Yaris ale o svou šanci tvrdě bojují.

Malé městské hatchbacky stále zaujímají důležitou část prodejních statistik a například loni se jejich podíl na českém automobilovém trhu opět vyhoupl přes hranici dvaceti procent. A lze očekávat další progres, protože v přeplněných městech jde o ideální dopravní prostředek. Na úspěšné vlně se chce svézt i naše testovaná trojice: Honda Jazz, Nissan Note a Toyota Yaris.

V konkurenci s domácí fabií a evropskými značkami jejich pozice není jednoduchá, ale mají co nabídnout. Minimálně japonský perfekcionalismus, i když yaris sjíždí z výrobní linky ve Francii a note ve Velké Británii, takže dlouhou cestu ze země vycházejícího slunce podstupuje jediná honda.

DOJEM

Jasná pravidla

Postavit na malých základech prostorné a atraktivní auto není nic jednoduchého. Hlavní je karoserii nafouknout, na tvarové výstřelky musíte hned na začátku zapomenout. Kreativita designérů se omezí jen na detaily. Přesto se naše trojice za vzhled stydět nemusí. Jasným důkazem je honda. Vodorovné prvky v přední části, světla zasahující výrazně do boků a hluboké vybrání v rozích nárazníku jazz vizuálně rozšiřují. Boční masu plechů rozbíjejí výrazné prolisy, jinak celý vůz působí uhlazeně. V zadní části nám neladí stejná rovina víka kufru a nárazníku. Jazz vypadá, jako by ochranu před nárazem neměl. A co se stane, když do vás někdo zezadu lehce šťouchne? Opravit bude potřeba nárazník i páté dveře. Také odrazky svisle umístěné do boků zadního okna nám připadají zbytečné.

Atraktivní kabát si přivezl nissan. Líbí se nám jemné křivky a originálně ztvárněná tvář, kde se maska s plástovým žebrováním zakusuje do světlometů. Výrazné jsou i vystouplé lemy blatníků nebo vlny na dveřích. Vyvážené křivky zdobí i zadní část.

Nejdrsněji vypadá yaris. Linky do tvaru X a mohutný nelakovaný nárazník budí respekt. Sportovnější střih dotváří stoupající spodní linie oken a velký zadní sloupek. Neuspořádaná se nám zdá zadní část, kde je nárazník až moc vystouplý.

Odvážnému štěstí přeje

Také při tvarování interiéru a přístrojových desek se designéři všech tří značek vydali různými směry. Honda přichází se sportovnějším nádechem s množstvím prolisů i hran a jasně definovaným stylem. Nissan uvnitř pokračuje v jednoduché rétorice. Hladké plochy narušuje jen výrazný středový panel s lesklou povrchovou úpravou ohraničený stříbrnými lištami. Vzhled kabiny toyoty sice oživuje červený pás napříč celou palubní deskou nebo panely ve stejné barvě ve dveřích, základní verze se musí spokojit se šedou barvou. Tvarově je však yaris uvnitř lehce rozháraný. Například kombinace kulatých výdechů ventilace po stranách a vodorovně orientovaných uprostřed není líbivá. Také jsme u něj objevili několik ergonomických prohřešků. Volant má sice podélné nastavení, ale rozsah je nedostatečný. I když jsme ho vysunuli co nejvíce, stále je od nás hodně daleko. Musíme si tedy posunout sedadlo více dopředu, jenže potom máme blízko pedály a musíme více pokrčit nohy. Dokonce se nebojíme tvrdit, že na místě řidiče se nám sedělo lépe v nissanu, který má jen výškově stavitelný volant. To byl také jeden z důvodů, proč jsme toyotě dali za ovládací prvky známku 2,25 – navíc nemá trojblik a palubní počítač se přepíná kolíčkem v přístrojovém štítu. Pozici v jazzu v tomto kontextu hodnotíme jako luxusní. O výrazně lepší známku přišel kvůli nepřehlednému ovládání multimediálního systému prostřednictvím dotykové obrazovky.

CENA A VÝBAVA

Po prostudování ceníků testované trojice jsme lehce na rozpacích. Nevíme totiž, zda máme chválit bohatou výbavu, nebo naopak hanit jejich vysoké ceny. Nejlevnější je Toyota Yaris, prodávaná v základním provedení Live se zážehovou třináctistovkou za 293.900 Kč, což ji řadí do průměru čtyřmetrového segmentu B. V její výbavě nechybí palubní počítač, klimatizace ani rádio s CD a ovládáním na volantu. Jenže například na boční a kolenní airbagy a celou řadu atraktivních paketů musíte zapomenout, protože jsou vyhrazeny vyššímu stupni Active.

Zlatý střed prezentuje Nissan. Note s přeplňovaným benzinovým tříválcem se totiž nabízí až od druhé úrovně Acenta. V částce 317.500 Kč jsou zahrnuta i 16palcová litá kola, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo kůží potažený volant a hlavice řadicí páky. Celkem rozsáhlý je také seznam příplatkových sad. Honda posunula kategorii malých městských hatchbacků do úplně jiné dimenze. A to nejenom astronomickou cenou 359.900 Kč za základní verzi Trend, ale také bohatým seznamem bezpečnostních a komfortních prvků. Vždyť protikolizní systém fungující do 30 km/h, asistent pro rozjezdy do kopce, tempomat, připojení Bluetooth, dešťový a světelný senzor nebo denní svícení LED nebývá standardem ani v nižší střední třídě. Z tohoto pohledu se nám cena Hondy Jazz zase až tak přemrštěná nezdá, a proto jsme jí výslednou známku vylepšili z 3,50 na 3,25.

Pořizovací náklady Suzuki Swift 1.2 VVT/69 kW (etalon Honda Jazz 1.3 i-VTEC/75 kW Nissan Note 1.2 DIG-S/72 kW Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i/73 kW
Základní cena 236 900 Kč** (GA) 359 900 Kč (Trend) 317 500 Kč** (Acenta) 293 900 Kč (Live)
Cena verze Světa motorů 236 900 Kč** (GA) 359 900 Kč (Trend) 317 500 Kč** (Acenta) 293 900 Kč (Live)
Výbava verze Světa motorů ABS, čelní airbagy, posilovač řízení, příprava pro rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče, centrální zamykání
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Airbagy boční/hlavové Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ne
Asistent rozjezdu do kopce Ne Ano Ne Ne
Autorádio s CD Ne Ano (MP3, AUX, USB) Ano (MP3, USB) Ano (MP3, USB)
Bluetooth handsfree Ne Ano Ano Ne
Dálkový centrál Ne Ano Ano Ano
Dešťový/světelný senzor Ne/Ne Ano/Ano 13 000 Kč*** Ne/Ne
Elektrické ovládání oken P/Z Ano/Ne Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ne
El. ovládání vnějších zrcátek Ne Ano Ano Ano
Klimatizace Ano Ano Ano Ano
Metalický lak 11 000 Kč 12 900 Kč 13 000 Kč 11 000 Kč
Mlhová světla Ne Ne 13 000 Kč*** Ne
Palubní počítač Ano Ano Ano Ano
Podélně nestavitelný volant Ne Ano Ne Ano
Tempomat Ne Ano Ano Ne
Protikolizní systém do 30 km/h Ne Ano Ne Ne
Porovnání cen 236 900 Kč** (100 %) 359 900 Kč (o 52 % horší) 317 500 Kč** (o 34 % horší) 293 900 Kč (o 24 % horší)
Známka* 1,00 3,25 2,50 2,00
POŘADÍ  3. 2. 1.
* Známka za cenu, výbavu, záruky a servisní náklady, ** akční cena, *** součástí paketu Auto

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Petra Sokola: Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč sledovat francouzské volby Komentář Petra Sokola: Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč sledovat francouzské volby

Francouzi v neděli přistoupí po pěti letech k volebním…

Bělobrádek: V Česku není prostor pro dramatický růst minimální mzdy Bělobrádek: V Česku není prostor pro dramatický růst minimální mzdy

Výrazně zvyšovat minimální mzdu? Podle vicepremiéra Pavla…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Jazz vs. Nissan Note vs. Toyota…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 




Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí

Až do loňského roku se vyráběla druhá generace malé Hondy…

Euro NCAP 2015: Honda Jazz – Pět hvězd bez zaváhání Euro NCAP 2015: Honda Jazz – Pět hvězd bez zaváhání

I třetí generace modelu Jazz zamířila do testů Euro NCAP…

 



 
Koukněte na čínské kopírky ze Šanghaje: Klonuje se vesele dál

Koukněte na čínské kopírky ze Šanghaje: Klonuje se vesele dál

Dnes 11:31

Čínské značky už umí navrhnout pěkná auta, když chtějí. Ale to jim nebrání souběžně beze studu představovat "novinky" s okopírovaným designem.




Blesk.cz

Jarka (31) si při kojení našla bulku. Její nemoc odstarovala unikátní projekt

Jarka (31) si při kojení našla bulku. Její nemoc…

Jarka, matka dvou dětí, si v září v roce 2016 nahmatala při kojení bulku v prsu. Její kamarádka Markéta jí…

Nečekaná smrt živoucí Barbie (†23): Plastika se jí stala osudnou!

Nečekaná smrt živoucí Barbie (†23): Plastika se jí…

Svět živoucích Barbie přišel o jednu ze svých osobností. Kristyna Martelli (†23) byla mladou ženou, která se…

 

iSport.cz

V Egyptě mám novou smlouvu, ohradil se Straka. Nevíte, co tu znamenám

V Egyptě mám novou smlouvu, ohradil se Straka.…

Byla to jen kachna. Nic, co by se zakládalo na pravdě. František Straka zůstává i nadále trenérem egyptského…

SESTŘIHY: Příbram už není u dna, první Slavia čeká na zaváhání Plzně

SESTŘIHY: Příbram už není u dna, první Slavia čeká…

Fotbalisté Mladé Boleslavi vyhráli přestřelku v Brně 3:2 a jsou bod za třetí Spartou, která v neděli ve šlágru…

 

Reflex.cz

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V Amsterdamu otevřela restaurace, kde najdete avokádo na tisíc způsobů

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V…

Zelená nezelenina, kterou milují gurmáni po celém světě. Avokádo, zelený plod hruškovce přelahodného, bohatý na…