29.1. 2016 Svět motorů

Honda Jazz vs. Nissan Note vs. Toyota Yaris – Těžká práce

 

Prosadit se u nás v nabitém segmentu malých aut není pro japonské značky vůbec jednoduché. Honda Jazz, Nissan Note i Toyota Yaris ale o svou šanci tvrdě bojují.

Malé městské hatchbacky stále zaujímají důležitou část prodejních statistik a například loni se jejich podíl na českém automobilovém trhu opět vyhoupl přes hranici dvaceti procent. A lze očekávat další progres, protože v přeplněných městech jde o ideální dopravní prostředek. Na úspěšné vlně se chce svézt i naše testovaná trojice: Honda Jazz, Nissan Note a Toyota Yaris.

V konkurenci s domácí fabií a evropskými značkami jejich pozice není jednoduchá, ale mají co nabídnout. Minimálně japonský perfekcionalismus, i když yaris sjíždí z výrobní linky ve Francii a note ve Velké Británii, takže dlouhou cestu ze země vycházejícího slunce podstupuje jediná honda.

DOJEM

Jasná pravidla

Postavit na malých základech prostorné a atraktivní auto není nic jednoduchého. Hlavní je karoserii nafouknout, na tvarové výstřelky musíte hned na začátku zapomenout. Kreativita designérů se omezí jen na detaily. Přesto se naše trojice za vzhled stydět nemusí. Jasným důkazem je honda. Vodorovné prvky v přední části, světla zasahující výrazně do boků a hluboké vybrání v rozích nárazníku jazz vizuálně rozšiřují. Boční masu plechů rozbíjejí výrazné prolisy, jinak celý vůz působí uhlazeně. V zadní části nám neladí stejná rovina víka kufru a nárazníku. Jazz vypadá, jako by ochranu před nárazem neměl. A co se stane, když do vás někdo zezadu lehce šťouchne? Opravit bude potřeba nárazník i páté dveře. Také odrazky svisle umístěné do boků zadního okna nám připadají zbytečné.

Atraktivní kabát si přivezl nissan. Líbí se nám jemné křivky a originálně ztvárněná tvář, kde se maska s plástovým žebrováním zakusuje do světlometů. Výrazné jsou i vystouplé lemy blatníků nebo vlny na dveřích. Vyvážené křivky zdobí i zadní část.

Nejdrsněji vypadá yaris. Linky do tvaru X a mohutný nelakovaný nárazník budí respekt. Sportovnější střih dotváří stoupající spodní linie oken a velký zadní sloupek. Neuspořádaná se nám zdá zadní část, kde je nárazník až moc vystouplý.

Odvážnému štěstí přeje

Také při tvarování interiéru a přístrojových desek se designéři všech tří značek vydali různými směry. Honda přichází se sportovnějším nádechem s množstvím prolisů i hran a jasně definovaným stylem. Nissan uvnitř pokračuje v jednoduché rétorice. Hladké plochy narušuje jen výrazný středový panel s lesklou povrchovou úpravou ohraničený stříbrnými lištami. Vzhled kabiny toyoty sice oživuje červený pás napříč celou palubní deskou nebo panely ve stejné barvě ve dveřích, základní verze se musí spokojit se šedou barvou. Tvarově je však yaris uvnitř lehce rozháraný. Například kombinace kulatých výdechů ventilace po stranách a vodorovně orientovaných uprostřed není líbivá. Také jsme u něj objevili několik ergonomických prohřešků. Volant má sice podélné nastavení, ale rozsah je nedostatečný. I když jsme ho vysunuli co nejvíce, stále je od nás hodně daleko. Musíme si tedy posunout sedadlo více dopředu, jenže potom máme blízko pedály a musíme více pokrčit nohy. Dokonce se nebojíme tvrdit, že na místě řidiče se nám sedělo lépe v nissanu, který má jen výškově stavitelný volant. To byl také jeden z důvodů, proč jsme toyotě dali za ovládací prvky známku 2,25 – navíc nemá trojblik a palubní počítač se přepíná kolíčkem v přístrojovém štítu. Pozici v jazzu v tomto kontextu hodnotíme jako luxusní. O výrazně lepší známku přišel kvůli nepřehlednému ovládání multimediálního systému prostřednictvím dotykové obrazovky.

CENA A VÝBAVA

Po prostudování ceníků testované trojice jsme lehce na rozpacích. Nevíme totiž, zda máme chválit bohatou výbavu, nebo naopak hanit jejich vysoké ceny. Nejlevnější je Toyota Yaris, prodávaná v základním provedení Live se zážehovou třináctistovkou za 293.900 Kč, což ji řadí do průměru čtyřmetrového segmentu B. V její výbavě nechybí palubní počítač, klimatizace ani rádio s CD a ovládáním na volantu. Jenže například na boční a kolenní airbagy a celou řadu atraktivních paketů musíte zapomenout, protože jsou vyhrazeny vyššímu stupni Active.

Zlatý střed prezentuje Nissan. Note s přeplňovaným benzinovým tříválcem se totiž nabízí až od druhé úrovně Acenta. V částce 317.500 Kč jsou zahrnuta i 16palcová litá kola, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo kůží potažený volant a hlavice řadicí páky. Celkem rozsáhlý je také seznam příplatkových sad. Honda posunula kategorii malých městských hatchbacků do úplně jiné dimenze. A to nejenom astronomickou cenou 359.900 Kč za základní verzi Trend, ale také bohatým seznamem bezpečnostních a komfortních prvků. Vždyť protikolizní systém fungující do 30 km/h, asistent pro rozjezdy do kopce, tempomat, připojení Bluetooth, dešťový a světelný senzor nebo denní svícení LED nebývá standardem ani v nižší střední třídě. Z tohoto pohledu se nám cena Hondy Jazz zase až tak přemrštěná nezdá, a proto jsme jí výslednou známku vylepšili z 3,50 na 3,25.

Pořizovací náklady Suzuki Swift 1.2 VVT/69 kW (etalon Honda Jazz 1.3 i-VTEC/75 kW Nissan Note 1.2 DIG-S/72 kW Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i/73 kW
Základní cena 236 900 Kč** (GA) 359 900 Kč (Trend) 317 500 Kč** (Acenta) 293 900 Kč (Live)
Cena verze Světa motorů 236 900 Kč** (GA) 359 900 Kč (Trend) 317 500 Kč** (Acenta) 293 900 Kč (Live)
Výbava verze Světa motorů ABS, čelní airbagy, posilovač řízení, příprava pro rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče, centrální zamykání
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Airbagy boční/hlavové Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ne
Asistent rozjezdu do kopce Ne Ano Ne Ne
Autorádio s CD Ne Ano (MP3, AUX, USB) Ano (MP3, USB) Ano (MP3, USB)
Bluetooth handsfree Ne Ano Ano Ne
Dálkový centrál Ne Ano Ano Ano
Dešťový/světelný senzor Ne/Ne Ano/Ano 13 000 Kč*** Ne/Ne
Elektrické ovládání oken P/Z Ano/Ne Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ne
El. ovládání vnějších zrcátek Ne Ano Ano Ano
Klimatizace Ano Ano Ano Ano
Metalický lak 11 000 Kč 12 900 Kč 13 000 Kč 11 000 Kč
Mlhová světla Ne Ne 13 000 Kč*** Ne
Palubní počítač Ano Ano Ano Ano
Podélně nestavitelný volant Ne Ano Ne Ano
Tempomat Ne Ano Ano Ne
Protikolizní systém do 30 km/h Ne Ano Ne Ne
Porovnání cen 236 900 Kč** (100 %) 359 900 Kč (o 52 % horší) 317 500 Kč** (o 34 % horší) 293 900 Kč (o 24 % horší)
Známka* 1,00 3,25 2,50 2,00
POŘADÍ  3. 2. 1.
* Známka za cenu, výbavu, záruky a servisní náklady, ** akční cena, *** součástí paketu Auto

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
USA splnily slib, přijaly deset tisíc syrských uprchlíků USA splnily slib, přijaly deset tisíc syrských uprchlíků

Spojené státy splnily svůj závazek přijmout deset tisíc…

Apple zřejmě příští týden představí nový iPhone Apple zřejmě příští týden představí nový iPhone

Americký technologický gigant Apple příští týden…

Řidiči autobusů ve Středních Čechách dostanou přidáno Řidiči autobusů ve Středních Čechách dostanou přidáno

Řidiči autobusů ve středních Čechách dostanou od září…

Česko na základě kvót přijalo osm uprchlíků, další tři odmítlo Česko na základě kvót přijalo osm uprchlíků, další tři odmítlo

Do Česka minulý týden přijela skupina osmi uprchlíků,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Jazz vs. Nissan Note vs. Toyota…






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy? Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy?

Koncepce motoru s otáčivým pístem je jistě zajímavá, ale…

Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní

Opel Astra generace J je na poměry své třídy opravdu…

 




Euro NCAP 2015: Honda Jazz – Pět hvězd bez zaváhání Euro NCAP 2015: Honda Jazz – Pět hvězd bez zaváhání

I třetí generace modelu Jazz zamířila do testů Euro NCAP…

Honda Jazz pro Evropu je kvalitnější než japonská (rozhovor) Honda Jazz pro Evropu je kvalitnější než japonská (rozhovor)

Člen vývojového týmu pracujícího na modelu Honda Jazz nám…

 

Související články
Toyota Prius – Šílená tvarem, dokonalá spotřebou Toyota Prius – Šílená tvarem, dokonalá spotřebou

Vzhled čtvrté generace Toyoty Prius už snad nemohl být…

Toyota RAV4 Hybrid AWD – Počítej do deseti Toyota RAV4 Hybrid AWD – Počítej do deseti

Čtvrtá generace Toyoty RAV4 prodělala modernizaci, jejíž…

 



 
Video: Něco pro Semira. Brutální bouračky ze slovenských silnic!

Video: Něco pro Semira. Brutální bouračky ze slovenských silnic!

Včera

Krátkou kompilaci dopravních nehod zveřejnila slovenská Národná diaľničná spoločnosť. Nad některými případy zůstává rozum stát.




Blesk.cz

Tohle není Francie: „Armáda“ žen v burkinách na britské pláže smí

Tohle není Francie: „Armáda“ žen v burkinách na…

Britská média zveřejnila snímek z pláže v Brightonu, který názorně ilustruje velmi rozdílný přístup Londýna a…

V Česku má být konzulát neexistující země. Hrad: Je to jako otevření obuvi

V Česku má být konzulát neexistující země. Hrad: Je…

Nejen ukrajinský, ale už také doněcký konzulát má mít nově sídlo v České republice. Pozvánku na slavnostní…

 

iSport.cz

Jarolímovi s reprezentací chybí čas. První trénink komplikoval déšť

Jarolímovi s reprezentací chybí čas. První trénink…

Příprava české fotbalové reprezentace na světovou kvalifikaci probíhá v obrovském časovém presu. Po pondělním…

Varianty pro Slavii po Uhrinovi: Kozel, Látal, či zahraniční cesta

Varianty pro Slavii po Uhrinovi: Kozel, Látal, či…

Během včerejší porážky v Plzni ještě vedl fotbalisty Slavie Dušan Uhrin, v neděli 11. září by měl při utkání v…

 

Reflex.cz

Do Česka přijelo osm uprchlíků z Řecka na základě evropských kvót

Do Česka přijelo osm uprchlíků z Řecka na základě…

Do Česka minulý týden přijela skupina osmi uprchlíků, které země musí přijmout z Řecka či Itálie na základě…

Andrej Babiš je neúnavný daňový čaroděj. Opije voliče levnějším pivem?

Andrej Babiš je neúnavný daňový čaroděj. Opije…

Ministr financí Andrej Babiš tuto středu na koaliční radě opět navrhne snížení daně z přidané hodnoty na…