29.1. 2016 Svět motorů

Honda Jazz vs. Nissan Note vs. Toyota Yaris – Těžká práce

 

Prosadit se u nás v nabitém segmentu malých aut není pro japonské značky vůbec jednoduché. Honda Jazz, Nissan Note i Toyota Yaris ale o svou šanci tvrdě bojují.

Malé městské hatchbacky stále zaujímají důležitou část prodejních statistik a například loni se jejich podíl na českém automobilovém trhu opět vyhoupl přes hranici dvaceti procent. A lze očekávat další progres, protože v přeplněných městech jde o ideální dopravní prostředek. Na úspěšné vlně se chce svézt i naše testovaná trojice: Honda Jazz, Nissan Note a Toyota Yaris.

V konkurenci s domácí fabií a evropskými značkami jejich pozice není jednoduchá, ale mají co nabídnout. Minimálně japonský perfekcionalismus, i když yaris sjíždí z výrobní linky ve Francii a note ve Velké Británii, takže dlouhou cestu ze země vycházejícího slunce podstupuje jediná honda.

DOJEM

Jasná pravidla

Postavit na malých základech prostorné a atraktivní auto není nic jednoduchého. Hlavní je karoserii nafouknout, na tvarové výstřelky musíte hned na začátku zapomenout. Kreativita designérů se omezí jen na detaily. Přesto se naše trojice za vzhled stydět nemusí. Jasným důkazem je honda. Vodorovné prvky v přední části, světla zasahující výrazně do boků a hluboké vybrání v rozích nárazníku jazz vizuálně rozšiřují. Boční masu plechů rozbíjejí výrazné prolisy, jinak celý vůz působí uhlazeně. V zadní části nám neladí stejná rovina víka kufru a nárazníku. Jazz vypadá, jako by ochranu před nárazem neměl. A co se stane, když do vás někdo zezadu lehce šťouchne? Opravit bude potřeba nárazník i páté dveře. Také odrazky svisle umístěné do boků zadního okna nám připadají zbytečné.

Atraktivní kabát si přivezl nissan. Líbí se nám jemné křivky a originálně ztvárněná tvář, kde se maska s plástovým žebrováním zakusuje do světlometů. Výrazné jsou i vystouplé lemy blatníků nebo vlny na dveřích. Vyvážené křivky zdobí i zadní část.

Nejdrsněji vypadá yaris. Linky do tvaru X a mohutný nelakovaný nárazník budí respekt. Sportovnější střih dotváří stoupající spodní linie oken a velký zadní sloupek. Neuspořádaná se nám zdá zadní část, kde je nárazník až moc vystouplý.

Odvážnému štěstí přeje

Také při tvarování interiéru a přístrojových desek se designéři všech tří značek vydali různými směry. Honda přichází se sportovnějším nádechem s množstvím prolisů i hran a jasně definovaným stylem. Nissan uvnitř pokračuje v jednoduché rétorice. Hladké plochy narušuje jen výrazný středový panel s lesklou povrchovou úpravou ohraničený stříbrnými lištami. Vzhled kabiny toyoty sice oživuje červený pás napříč celou palubní deskou nebo panely ve stejné barvě ve dveřích, základní verze se musí spokojit se šedou barvou. Tvarově je však yaris uvnitř lehce rozháraný. Například kombinace kulatých výdechů ventilace po stranách a vodorovně orientovaných uprostřed není líbivá. Také jsme u něj objevili několik ergonomických prohřešků. Volant má sice podélné nastavení, ale rozsah je nedostatečný. I když jsme ho vysunuli co nejvíce, stále je od nás hodně daleko. Musíme si tedy posunout sedadlo více dopředu, jenže potom máme blízko pedály a musíme více pokrčit nohy. Dokonce se nebojíme tvrdit, že na místě řidiče se nám sedělo lépe v nissanu, který má jen výškově stavitelný volant. To byl také jeden z důvodů, proč jsme toyotě dali za ovládací prvky známku 2,25 – navíc nemá trojblik a palubní počítač se přepíná kolíčkem v přístrojovém štítu. Pozici v jazzu v tomto kontextu hodnotíme jako luxusní. O výrazně lepší známku přišel kvůli nepřehlednému ovládání multimediálního systému prostřednictvím dotykové obrazovky.

CENA A VÝBAVA

Po prostudování ceníků testované trojice jsme lehce na rozpacích. Nevíme totiž, zda máme chválit bohatou výbavu, nebo naopak hanit jejich vysoké ceny. Nejlevnější je Toyota Yaris, prodávaná v základním provedení Live se zážehovou třináctistovkou za 293.900 Kč, což ji řadí do průměru čtyřmetrového segmentu B. V její výbavě nechybí palubní počítač, klimatizace ani rádio s CD a ovládáním na volantu. Jenže například na boční a kolenní airbagy a celou řadu atraktivních paketů musíte zapomenout, protože jsou vyhrazeny vyššímu stupni Active.

Zlatý střed prezentuje Nissan. Note s přeplňovaným benzinovým tříválcem se totiž nabízí až od druhé úrovně Acenta. V částce 317.500 Kč jsou zahrnuta i 16palcová litá kola, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo kůží potažený volant a hlavice řadicí páky. Celkem rozsáhlý je také seznam příplatkových sad. Honda posunula kategorii malých městských hatchbacků do úplně jiné dimenze. A to nejenom astronomickou cenou 359.900 Kč za základní verzi Trend, ale také bohatým seznamem bezpečnostních a komfortních prvků. Vždyť protikolizní systém fungující do 30 km/h, asistent pro rozjezdy do kopce, tempomat, připojení Bluetooth, dešťový a světelný senzor nebo denní svícení LED nebývá standardem ani v nižší střední třídě. Z tohoto pohledu se nám cena Hondy Jazz zase až tak přemrštěná nezdá, a proto jsme jí výslednou známku vylepšili z 3,50 na 3,25.

Pořizovací náklady Suzuki Swift 1.2 VVT/69 kW (etalon Honda Jazz 1.3 i-VTEC/75 kW Nissan Note 1.2 DIG-S/72 kW Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i/73 kW
Základní cena 236 900 Kč** (GA) 359 900 Kč (Trend) 317 500 Kč** (Acenta) 293 900 Kč (Live)
Cena verze Světa motorů 236 900 Kč** (GA) 359 900 Kč (Trend) 317 500 Kč** (Acenta) 293 900 Kč (Live)
Výbava verze Světa motorů ABS, čelní airbagy, posilovač řízení, příprava pro rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče, centrální zamykání
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Airbagy boční/hlavové Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ne
Asistent rozjezdu do kopce Ne Ano Ne Ne
Autorádio s CD Ne Ano (MP3, AUX, USB) Ano (MP3, USB) Ano (MP3, USB)
Bluetooth handsfree Ne Ano Ano Ne
Dálkový centrál Ne Ano Ano Ano
Dešťový/světelný senzor Ne/Ne Ano/Ano 13 000 Kč*** Ne/Ne
Elektrické ovládání oken P/Z Ano/Ne Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ne
El. ovládání vnějších zrcátek Ne Ano Ano Ano
Klimatizace Ano Ano Ano Ano
Metalický lak 11 000 Kč 12 900 Kč 13 000 Kč 11 000 Kč
Mlhová světla Ne Ne 13 000 Kč*** Ne
Palubní počítač Ano Ano Ano Ano
Podélně nestavitelný volant Ne Ano Ne Ano
Tempomat Ne Ano Ano Ne
Protikolizní systém do 30 km/h Ne Ano Ne Ne
Porovnání cen 236 900 Kč** (100 %) 359 900 Kč (o 52 % horší) 317 500 Kč** (o 34 % horší) 293 900 Kč (o 24 % horší)
Známka* 1,00 3,25 2,50 2,00
POŘADÍ  3. 2. 1.
* Známka za cenu, výbavu, záruky a servisní náklady, ** akční cena, *** součástí paketu Auto

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi v průběhu fotbalového šampionátu Euro prosázeli už přes miliardu Češi v průběhu fotbalového šampionátu Euro prosázeli už přes miliardu

Zájem sázkařů o fotbalové Euro ve Francii je velký,…

ČSSD koupila jeden z dluhů Altnera a vede proti němu exekuci ČSSD koupila jeden z dluhů Altnera a vede proti němu exekuci

Sociální demokraté koupili před několika dny…

Peking se propadá o 11 centimetrů za rok Peking se propadá o 11 centimetrů za rok

Čínská metropole Peking se propadá do svého podloží, a to…

Tisk o brexitu: Byla to tvrdá rána EU, teď je třeba vše rychle vyřešit Tisk o brexitu: Byla to tvrdá rána EU, teď je třeba vše rychle vyřešit

Britové uštědřili Evropě tvrdou ránu a EU ještě nikdy…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Jazz vs. Nissan Note vs. Toyota…






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší

Korejská automobilka Kia zaznamenala historický úspěch,…

Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E

Letos proběhl už pátý ročník události nazvané Automotive…

 



Autoslevy


Euro NCAP 2015: Honda Jazz – Pět hvězd bez zaváhání Euro NCAP 2015: Honda Jazz – Pět hvězd bez zaváhání

I třetí generace modelu Jazz zamířila do testů Euro NCAP…

Honda Jazz pro Evropu je kvalitnější než japonská (rozhovor) Honda Jazz pro Evropu je kvalitnější než japonská (rozhovor)

Člen vývojového týmu pracujícího na modelu Honda Jazz nám…

 

Související články
Toyota Prius – Šílená tvarem, dokonalá spotřebou Toyota Prius – Šílená tvarem, dokonalá spotřebou

Vzhled čtvrté generace Toyoty Prius už snad nemohl být…

Toyota RAV4 Hybrid AWD – Počítej do deseti Toyota RAV4 Hybrid AWD – Počítej do deseti

Čtvrtá generace Toyoty RAV4 prodělala modernizaci, jejíž…

 



 
Volkswagen Amarok V6: Práce s noblesou

První jízda s Volkswagenem Amarok V6: Práce s noblesou

Dnes 11:31

Volkswagen na aféře Dieselgate tratí, zákazník vydělá: důraz na čisté emise přinesl pick-upu Amarok luxusní šestiválcový motor.




Blesk.cz

Czexit podporují 4 z 5 čtenářů Blesk.cz. Zbaví se Bruselu po Britech i Češi?

Czexit podporují 4 z 5 čtenářů Blesk.cz. Zbaví se…

Velká Británie se rozhodla jít vlastní cestou a odtrhnout se od Evropské unie. V souvislosti s výsledkem tamního…

Obří požár skladu textilu na Olomoucku: 90 hasičů, 5 hodin boje s ohněm, 40 milionů škoda

Obří požár skladu textilu na Olomoucku: 90 hasičů, 5…

Hasiči se od noci na dnešek potýkají s požárem velkého skladu textilu v ulici Matěje z Janova v Olomouci.…

 

iSport.cz

Draft NHL: Jedničkou se stal Matthews, Laineho má Winnipeg

Draft NHL: Jedničkou se stal Matthews, Laineho má Winnipeg

Naplnil předpoklady! Jedničkou draftu zámořské NHL se stal americký hokejový centr Auston Matthews, který…

Žádné EURO? Žádný problém! Tak si užívají hvězdy, které nejely do Francie

Žádné EURO? Žádný problém! Tak si užívají hvězdy,…

Většina z nich do poslední chvíle věřila, že se podívá na EURO do Francie. Ale nakonec to nevyšlo. Ať už vinou…

 

Reflex.cz

Na makové buchtě jsme závislejší než na opiu

Na makové buchtě jsme závislejší než na opiu

Při pohledu na barevně kvetoucí pole v české krajině leckterý cizinec žasne: V řadě zemí světa se mák jako…

Přicházejí uprchlíci do Evropy škodit?

Přicházejí uprchlíci do Evropy škodit?

Hrozí, že příval utečenců do Evropy způsobí historický a pro nás tragický zvrat.Totálně změní zdejší kulturu a osídlení.