29.1. 2016 Svět motorů

Honda Jazz vs. Nissan Note vs. Toyota Yaris – Těžká práce

 

Prosadit se u nás v nabitém segmentu malých aut není pro japonské značky vůbec jednoduché. Honda Jazz, Nissan Note i Toyota Yaris ale o svou šanci tvrdě bojují.

Malé městské hatchbacky stále zaujímají důležitou část prodejních statistik a například loni se jejich podíl na českém automobilovém trhu opět vyhoupl přes hranici dvaceti procent. A lze očekávat další progres, protože v přeplněných městech jde o ideální dopravní prostředek. Na úspěšné vlně se chce svézt i naše testovaná trojice: Honda Jazz, Nissan Note a Toyota Yaris.

V konkurenci s domácí fabií a evropskými značkami jejich pozice není jednoduchá, ale mají co nabídnout. Minimálně japonský perfekcionalismus, i když yaris sjíždí z výrobní linky ve Francii a note ve Velké Británii, takže dlouhou cestu ze země vycházejícího slunce podstupuje jediná honda.

DOJEM

Jasná pravidla

Postavit na malých základech prostorné a atraktivní auto není nic jednoduchého. Hlavní je karoserii nafouknout, na tvarové výstřelky musíte hned na začátku zapomenout. Kreativita designérů se omezí jen na detaily. Přesto se naše trojice za vzhled stydět nemusí. Jasným důkazem je honda. Vodorovné prvky v přední části, světla zasahující výrazně do boků a hluboké vybrání v rozích nárazníku jazz vizuálně rozšiřují. Boční masu plechů rozbíjejí výrazné prolisy, jinak celý vůz působí uhlazeně. V zadní části nám neladí stejná rovina víka kufru a nárazníku. Jazz vypadá, jako by ochranu před nárazem neměl. A co se stane, když do vás někdo zezadu lehce šťouchne? Opravit bude potřeba nárazník i páté dveře. Také odrazky svisle umístěné do boků zadního okna nám připadají zbytečné.

Atraktivní kabát si přivezl nissan. Líbí se nám jemné křivky a originálně ztvárněná tvář, kde se maska s plástovým žebrováním zakusuje do světlometů. Výrazné jsou i vystouplé lemy blatníků nebo vlny na dveřích. Vyvážené křivky zdobí i zadní část.

Nejdrsněji vypadá yaris. Linky do tvaru X a mohutný nelakovaný nárazník budí respekt. Sportovnější střih dotváří stoupající spodní linie oken a velký zadní sloupek. Neuspořádaná se nám zdá zadní část, kde je nárazník až moc vystouplý.

Odvážnému štěstí přeje

Také při tvarování interiéru a přístrojových desek se designéři všech tří značek vydali různými směry. Honda přichází se sportovnějším nádechem s množstvím prolisů i hran a jasně definovaným stylem. Nissan uvnitř pokračuje v jednoduché rétorice. Hladké plochy narušuje jen výrazný středový panel s lesklou povrchovou úpravou ohraničený stříbrnými lištami. Vzhled kabiny toyoty sice oživuje červený pás napříč celou palubní deskou nebo panely ve stejné barvě ve dveřích, základní verze se musí spokojit se šedou barvou. Tvarově je však yaris uvnitř lehce rozháraný. Například kombinace kulatých výdechů ventilace po stranách a vodorovně orientovaných uprostřed není líbivá. Také jsme u něj objevili několik ergonomických prohřešků. Volant má sice podélné nastavení, ale rozsah je nedostatečný. I když jsme ho vysunuli co nejvíce, stále je od nás hodně daleko. Musíme si tedy posunout sedadlo více dopředu, jenže potom máme blízko pedály a musíme více pokrčit nohy. Dokonce se nebojíme tvrdit, že na místě řidiče se nám sedělo lépe v nissanu, který má jen výškově stavitelný volant. To byl také jeden z důvodů, proč jsme toyotě dali za ovládací prvky známku 2,25 – navíc nemá trojblik a palubní počítač se přepíná kolíčkem v přístrojovém štítu. Pozici v jazzu v tomto kontextu hodnotíme jako luxusní. O výrazně lepší známku přišel kvůli nepřehlednému ovládání multimediálního systému prostřednictvím dotykové obrazovky.

CENA A VÝBAVA

Po prostudování ceníků testované trojice jsme lehce na rozpacích. Nevíme totiž, zda máme chválit bohatou výbavu, nebo naopak hanit jejich vysoké ceny. Nejlevnější je Toyota Yaris, prodávaná v základním provedení Live se zážehovou třináctistovkou za 293.900 Kč, což ji řadí do průměru čtyřmetrového segmentu B. V její výbavě nechybí palubní počítač, klimatizace ani rádio s CD a ovládáním na volantu. Jenže například na boční a kolenní airbagy a celou řadu atraktivních paketů musíte zapomenout, protože jsou vyhrazeny vyššímu stupni Active.

Zlatý střed prezentuje Nissan. Note s přeplňovaným benzinovým tříválcem se totiž nabízí až od druhé úrovně Acenta. V částce 317.500 Kč jsou zahrnuta i 16palcová litá kola, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo kůží potažený volant a hlavice řadicí páky. Celkem rozsáhlý je také seznam příplatkových sad. Honda posunula kategorii malých městských hatchbacků do úplně jiné dimenze. A to nejenom astronomickou cenou 359.900 Kč za základní verzi Trend, ale také bohatým seznamem bezpečnostních a komfortních prvků. Vždyť protikolizní systém fungující do 30 km/h, asistent pro rozjezdy do kopce, tempomat, připojení Bluetooth, dešťový a světelný senzor nebo denní svícení LED nebývá standardem ani v nižší střední třídě. Z tohoto pohledu se nám cena Hondy Jazz zase až tak přemrštěná nezdá, a proto jsme jí výslednou známku vylepšili z 3,50 na 3,25.

Pořizovací náklady Suzuki Swift 1.2 VVT/69 kW (etalon Honda Jazz 1.3 i-VTEC/75 kW Nissan Note 1.2 DIG-S/72 kW Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i/73 kW
Základní cena 236 900 Kč** (GA) 359 900 Kč (Trend) 317 500 Kč** (Acenta) 293 900 Kč (Live)
Cena verze Světa motorů 236 900 Kč** (GA) 359 900 Kč (Trend) 317 500 Kč** (Acenta) 293 900 Kč (Live)
Výbava verze Světa motorů ABS, čelní airbagy, posilovač řízení, příprava pro rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče, centrální zamykání
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Airbagy boční/hlavové Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ne
Asistent rozjezdu do kopce Ne Ano Ne Ne
Autorádio s CD Ne Ano (MP3, AUX, USB) Ano (MP3, USB) Ano (MP3, USB)
Bluetooth handsfree Ne Ano Ano Ne
Dálkový centrál Ne Ano Ano Ano
Dešťový/světelný senzor Ne/Ne Ano/Ano 13 000 Kč*** Ne/Ne
Elektrické ovládání oken P/Z Ano/Ne Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ne
El. ovládání vnějších zrcátek Ne Ano Ano Ano
Klimatizace Ano Ano Ano Ano
Metalický lak 11 000 Kč 12 900 Kč 13 000 Kč 11 000 Kč
Mlhová světla Ne Ne 13 000 Kč*** Ne
Palubní počítač Ano Ano Ano Ano
Podélně nestavitelný volant Ne Ano Ne Ano
Tempomat Ne Ano Ano Ne
Protikolizní systém do 30 km/h Ne Ano Ne Ne
Porovnání cen 236 900 Kč** (100 %) 359 900 Kč (o 52 % horší) 317 500 Kč** (o 34 % horší) 293 900 Kč (o 24 % horší)
Známka* 1,00 3,25 2,50 2,00
POŘADÍ  3. 2. 1.
* Známka za cenu, výbavu, záruky a servisní náklady, ** akční cena, *** součástí paketu Auto

1/3 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii

Evropská unie v pátek vyzvala k okamžitému příměří v…

Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru

Čínský výrobce automobilů Geely získal téměř…

Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek

Komunistické převzetí moci v únoru 1948 jako velké…

Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty

Provoz tramvají v centru Prahy odpoledne paralyzovala…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Jazz vs. Nissan Note vs. Toyota…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

 



Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu

Honda před výstavní premiérou na podzimním autosalonu ve…

Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí

Až do loňského roku se vyráběla druhá generace malé Hondy…

 



 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Včera

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

Dostávat zaplaceno za sledování porna? Jde to. Díky nové kryptoměně

Dostávat zaplaceno za sledování porna? Jde to. Díky…

Když se řekne kryptoměna, lidé si nejčastěji představí bitcoin. Existují jich ale stovky a každým dnem vznikají…

 

iSport.cz

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o olympijský bronz

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o…

Naděje na medaili stále žije. Český národní tým se po semifinálovém neúspěchu proti olympijským sportovcům z…

Na Dukle vypadla světla, půl hodiny se nehrálo. Pauza nás rozhodila, řekl Hynek

Na Dukle vypadla světla, půl hodiny se nehrálo.…

Zápas 18. kola fotbalové HET ligy mezi Duklou s Jabloncem (0:1) provázely potíže s osvětlením. Problémy s jedním…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…