29.1. 2016 Svět motorů

Honda Jazz vs. Nissan Note vs. Toyota Yaris – Těžká práce

 

Prosadit se u nás v nabitém segmentu malých aut není pro japonské značky vůbec jednoduché. Honda Jazz, Nissan Note i Toyota Yaris ale o svou šanci tvrdě bojují.

Malé městské hatchbacky stále zaujímají důležitou část prodejních statistik a například loni se jejich podíl na českém automobilovém trhu opět vyhoupl přes hranici dvaceti procent. A lze očekávat další progres, protože v přeplněných městech jde o ideální dopravní prostředek. Na úspěšné vlně se chce svézt i naše testovaná trojice: Honda Jazz, Nissan Note a Toyota Yaris.

V konkurenci s domácí fabií a evropskými značkami jejich pozice není jednoduchá, ale mají co nabídnout. Minimálně japonský perfekcionalismus, i když yaris sjíždí z výrobní linky ve Francii a note ve Velké Británii, takže dlouhou cestu ze země vycházejícího slunce podstupuje jediná honda.

DOJEM

Jasná pravidla

Postavit na malých základech prostorné a atraktivní auto není nic jednoduchého. Hlavní je karoserii nafouknout, na tvarové výstřelky musíte hned na začátku zapomenout. Kreativita designérů se omezí jen na detaily. Přesto se naše trojice za vzhled stydět nemusí. Jasným důkazem je honda. Vodorovné prvky v přední části, světla zasahující výrazně do boků a hluboké vybrání v rozích nárazníku jazz vizuálně rozšiřují. Boční masu plechů rozbíjejí výrazné prolisy, jinak celý vůz působí uhlazeně. V zadní části nám neladí stejná rovina víka kufru a nárazníku. Jazz vypadá, jako by ochranu před nárazem neměl. A co se stane, když do vás někdo zezadu lehce šťouchne? Opravit bude potřeba nárazník i páté dveře. Také odrazky svisle umístěné do boků zadního okna nám připadají zbytečné.

Atraktivní kabát si přivezl nissan. Líbí se nám jemné křivky a originálně ztvárněná tvář, kde se maska s plástovým žebrováním zakusuje do světlometů. Výrazné jsou i vystouplé lemy blatníků nebo vlny na dveřích. Vyvážené křivky zdobí i zadní část.

Nejdrsněji vypadá yaris. Linky do tvaru X a mohutný nelakovaný nárazník budí respekt. Sportovnější střih dotváří stoupající spodní linie oken a velký zadní sloupek. Neuspořádaná se nám zdá zadní část, kde je nárazník až moc vystouplý.

Odvážnému štěstí přeje

Také při tvarování interiéru a přístrojových desek se designéři všech tří značek vydali různými směry. Honda přichází se sportovnějším nádechem s množstvím prolisů i hran a jasně definovaným stylem. Nissan uvnitř pokračuje v jednoduché rétorice. Hladké plochy narušuje jen výrazný středový panel s lesklou povrchovou úpravou ohraničený stříbrnými lištami. Vzhled kabiny toyoty sice oživuje červený pás napříč celou palubní deskou nebo panely ve stejné barvě ve dveřích, základní verze se musí spokojit se šedou barvou. Tvarově je však yaris uvnitř lehce rozháraný. Například kombinace kulatých výdechů ventilace po stranách a vodorovně orientovaných uprostřed není líbivá. Také jsme u něj objevili několik ergonomických prohřešků. Volant má sice podélné nastavení, ale rozsah je nedostatečný. I když jsme ho vysunuli co nejvíce, stále je od nás hodně daleko. Musíme si tedy posunout sedadlo více dopředu, jenže potom máme blízko pedály a musíme více pokrčit nohy. Dokonce se nebojíme tvrdit, že na místě řidiče se nám sedělo lépe v nissanu, který má jen výškově stavitelný volant. To byl také jeden z důvodů, proč jsme toyotě dali za ovládací prvky známku 2,25 – navíc nemá trojblik a palubní počítač se přepíná kolíčkem v přístrojovém štítu. Pozici v jazzu v tomto kontextu hodnotíme jako luxusní. O výrazně lepší známku přišel kvůli nepřehlednému ovládání multimediálního systému prostřednictvím dotykové obrazovky.

CENA A VÝBAVA

Po prostudování ceníků testované trojice jsme lehce na rozpacích. Nevíme totiž, zda máme chválit bohatou výbavu, nebo naopak hanit jejich vysoké ceny. Nejlevnější je Toyota Yaris, prodávaná v základním provedení Live se zážehovou třináctistovkou za 293.900 Kč, což ji řadí do průměru čtyřmetrového segmentu B. V její výbavě nechybí palubní počítač, klimatizace ani rádio s CD a ovládáním na volantu. Jenže například na boční a kolenní airbagy a celou řadu atraktivních paketů musíte zapomenout, protože jsou vyhrazeny vyššímu stupni Active.

Zlatý střed prezentuje Nissan. Note s přeplňovaným benzinovým tříválcem se totiž nabízí až od druhé úrovně Acenta. V částce 317.500 Kč jsou zahrnuta i 16palcová litá kola, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo kůží potažený volant a hlavice řadicí páky. Celkem rozsáhlý je také seznam příplatkových sad. Honda posunula kategorii malých městských hatchbacků do úplně jiné dimenze. A to nejenom astronomickou cenou 359.900 Kč za základní verzi Trend, ale také bohatým seznamem bezpečnostních a komfortních prvků. Vždyť protikolizní systém fungující do 30 km/h, asistent pro rozjezdy do kopce, tempomat, připojení Bluetooth, dešťový a světelný senzor nebo denní svícení LED nebývá standardem ani v nižší střední třídě. Z tohoto pohledu se nám cena Hondy Jazz zase až tak přemrštěná nezdá, a proto jsme jí výslednou známku vylepšili z 3,50 na 3,25.

Pořizovací náklady Suzuki Swift 1.2 VVT/69 kW (etalon Honda Jazz 1.3 i-VTEC/75 kW Nissan Note 1.2 DIG-S/72 kW Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i/73 kW
Základní cena 236 900 Kč** (GA) 359 900 Kč (Trend) 317 500 Kč** (Acenta) 293 900 Kč (Live)
Cena verze Světa motorů 236 900 Kč** (GA) 359 900 Kč (Trend) 317 500 Kč** (Acenta) 293 900 Kč (Live)
Výbava verze Světa motorů ABS, čelní airbagy, posilovač řízení, příprava pro rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče, centrální zamykání
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Airbagy boční/hlavové Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ne
Asistent rozjezdu do kopce Ne Ano Ne Ne
Autorádio s CD Ne Ano (MP3, AUX, USB) Ano (MP3, USB) Ano (MP3, USB)
Bluetooth handsfree Ne Ano Ano Ne
Dálkový centrál Ne Ano Ano Ano
Dešťový/světelný senzor Ne/Ne Ano/Ano 13 000 Kč*** Ne/Ne
Elektrické ovládání oken P/Z Ano/Ne Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ne
El. ovládání vnějších zrcátek Ne Ano Ano Ano
Klimatizace Ano Ano Ano Ano
Metalický lak 11 000 Kč 12 900 Kč 13 000 Kč 11 000 Kč
Mlhová světla Ne Ne 13 000 Kč*** Ne
Palubní počítač Ano Ano Ano Ano
Podélně nestavitelný volant Ne Ano Ne Ano
Tempomat Ne Ano Ano Ne
Protikolizní systém do 30 km/h Ne Ano Ne Ne
Porovnání cen 236 900 Kč** (100 %) 359 900 Kč (o 52 % horší) 317 500 Kč** (o 34 % horší) 293 900 Kč (o 24 % horší)
Známka* 1,00 3,25 2,50 2,00
POŘADÍ  3. 2. 1.
* Známka za cenu, výbavu, záruky a servisní náklady, ** akční cena, *** součástí paketu Auto

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Honda Jazz vs. Nissan Note vs. Toyota…










Euro NCAP 2015: Honda Jazz – Pět hvězd bez zaváhání Euro NCAP 2015: Honda Jazz – Pět hvězd bez zaváhání

I třetí generace modelu Jazz zamířila do testů Euro NCAP…

Honda Jazz pro Evropu je kvalitnější než japonská (rozhovor) Honda Jazz pro Evropu je kvalitnější než japonská (rozhovor)

Člen vývojového týmu pracujícího na modelu Honda Jazz nám…

 

Související články
Toyota Prius – Šílená tvarem, dokonalá spotřebou Toyota Prius – Šílená tvarem, dokonalá spotřebou

Vzhled čtvrté generace Toyoty Prius už snad nemohl být…

Toyota RAV4 Hybrid AWD – Počítej do deseti Toyota RAV4 Hybrid AWD – Počítej do deseti

Čtvrtá generace Toyoty RAV4 prodělala modernizaci, jejíž…

 



 
Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu

Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu

Dnes 08:00

Než přišlo BMW řady 1, zastupoval mnichovskou značku v segmentu C model příznačně pojmenovaný Compact. Během deseti let vznikly dvě generace, přičemž obě celý život strávily ve stínu větších modelů řady 3.




Blesk.cz

„Promiňte, jdu spinkat,“ řekla žena za volantem: Strážníci jí naměřili 2,6 promile

„Promiňte, jdu spinkat,“ řekla žena za volantem:…

Opilá řidička v sobotu 21. května večer neunikla pozornosti hlídky strážníků na Praze 5. Poté, co se třikrát…

Plačícího prvňáčka (7) odvedli násilím ze třídy. Předseda soudu se přišel do školy omluvit

Plačícího prvňáčka (7) odvedli násilím ze třídy.…

Vrazili do třídy před vyděšenými zraky prvňáčků a sedmiletého Marca (7) z ní násilím odvedli. Odchod plačícího…

 

iSport.cz

Po sezoně končíte, oznámil jim tým. Jezdci reagovali vyhranou etapou na Giru

Po sezoně končíte, oznámil jim tým. Jezdci reagovali…

Velkou bojovnost prokázali na cyklistickém Giru d’Italia jezdi týmu IAM Cycling. Po turbulenci, kterou prošli…

Je to vrchol, který už nemusím zažít, říká Kolář na přípravě před EURO

Je to vrchol, který už nemusím zažít, říká Kolář na…

S trenérem Pavlem Vrbou toho fotbalista Daniel Kolář prožil hodně v reprezentaci i plzeňském klubu, a tak na něm…

 

Reflex.cz

Klasiky na křídě: Je tu nový Hellboy a převod legendární Temné věže

Klasiky na křídě: Je tu nový Hellboy a převod…

Stephen King miluje komiksy, ale nikdy je nepsal. Pravda, má za sebou fantastický začátek komiksové řady…

Padělatel si nepovídá! JXD natočil prodejce falešných obrazů

Padělatel si nepovídá! JXD natočil prodejce falešných obrazů

V novém Reflexu najdete moji reportáž o prodeji padělaných uměleckých děl - včetně ukázky zvláště nepovedeného…