Hyundai Matrix 1,5 CRDi VGT - Evoluce v mezích designu

Hyundai Matrix 1,5 CRDi VGT - Evoluce v mezích designu

 
 

Pokud se Vám z nějakého důvodu nelíbí design Hyundai Matrix, ani nedávný facelift Váš názor nezmění. Za pozornost ale stojí novinky pod kapotou – u turbodieselu přibyl jeden válec, snížila se spotřeba, zvýšil výkon a cena zůstala.

Pokud se Vám z nějakého důvodu nelíbí design Hyundai Matrix, ani nedávný facelift Váš názor nezmění. Za pozornost ale stojí novinky pod kapotou – u turbodieselu přibyl jeden válec, snížila se spotřeba, zvýšil výkon a cena zůstala. A jak tahle napohled zajímavá kombinace funguje v praxi?

Po otočení klíčkem v zapalování je rozdíl zřetelný i pro necvičené ucho – válec navíc při zcela totožném objemu je na plynulosti chodu znát už při volnoběhu a hluk nijak neobtěžuje ani za jízdy. Motor, jemuž se oproti dřívějšímu tříválci zvýšil výkon i krouticí moment o čtvrtinu na 75 kW a 235 Nm, je dostatečně živý i při plném zatížení, a zvláště v městském provozu se neztratí. Na dálnici mu ale relativně rychle dojde dech a při předjíždění je potřeba častěji řadit. Na pátý rychlostní stupeň při 130 km/h točí motor poměrně vysokých 3200 ot/min, takže šestý stupeň by se určitě hodil.

Deklarovaná spotřeba poklesla oproti předchůdci o cca 10%, naše měření tento pozitivní vývoj potvrzují. Ve městě jsme nepřekročili sedmilitrovou hranici a mimo semafory se spotřeba ustálila na pěti litrech.

obrázek [280 x 293] V interiéru jsou změny téměř neznatelné – kromě světlejších plastů palubní desky a tmavšího rychloměru nelze pouhým okem rozeznat nic podstatného. I nadále je z vozu skvělý výhled, což na druhé straně přináší , díky nízké hraně bočních oken, subjektivně menší pocit ochrany posádky. Čtyři airbagy jsou nadále standardem.

Při mimořádně kompaktní délce boduje Matrix variabilitou vnitřního prostoru - zadní sedadla a opěradla, dělená v poměru 1:2, se dají podélně posouvat, sklápět i zcela složit k předním opěradlům. Jediným handicapem je poměrně malý rozsah podélného posuvu předních sedadel, takže řidiči vyšších postav jsou k volantu poněkud blíže, než by možná chtěli – velkorysý prostor pro kolena cestujících vzadu by přitom lepší vysunutí umožňoval… Úhly otevření všech bočních dveří jsou příjemně velké, pod víkem zavazadlového prostoru se postaví i 185 cm vysoký člověk.

obrázek [290 x 277] Ovládání vozu je determinováno velmi měkkým odpružením a jen prostřední zpětnou vazbou volantu. Při rychlých vyhýbacích manévrech je vůz citlivý na přesnost ovládání, naopak ve městě velmi komfortně eliminuje drobné nerovnosti. Nejlépe je autu při středně rychlých přesunech ve městě i mimo ně. Tam zdařile kombinuje jízdní komfort se zmíněnými nízkými provozními náklady. Brzdy, nově i na zadní nápravě kotoučové, jsou chvályhodně účinné, je ale třeba se smířit s velkým ponorem přídě i při středně intenzivním zpomalování. Řadicí páka má sice poměrně krátký , ale přece jen trochu „gumový“ chod a zaslepené (vlevo) či obtížně odjistitelné (vpravo) odkládací prostory na bocích autorádia také nejsou dobrou vizitkou auta, které jinak v honbě za vnitřním prostorem exceluje.

obrázek [450 x 278]

Matrix třímá ve třídě malých MPV vlajku „Value for Money“ a v dohledu není v tomto směru relevantní konkurent. Pravda, VW Touran je nepochybně prostornější, Ford Focus C-Max stabilnější a dynamičtější, Renault Scénic designově čistší – ale podívejte se do ceníku. To podstatné se u Matrixe odehrálo k lepšímu a design je věcí osobního vkusu.

Plusy:

  • poměr cena/hodnota
  • výkon a charakteristika motoru
  • vnitřní prostor

Minusy

  • přesnost řazení
  • odezva řízení
Základní cena vozu389.900,- (1.6i 76 kW, Active)
Základní cena vozu s testovanou motorizací469.900,- (1.5 CRDi 75 kW Dynamic)
Základní cena testovaného vozu469.900,- (1.5 CRDi 75 kW Dynamic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků495.590,- (1.5 CRDi 75 kW Dynamic)
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Matrix 1,5 CRDi VGT

Cena v základní výbavě: 469 000 Kč Cena v testované výbavě: 495 590 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, 4x airbag, přední mlhové světlomety, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, příprava na rádio, 4x repro, el. ovládaná vnější zrcátka, el. ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání, manuální klimatizace, sklápěcí stolky na zadní straně předních sedadel, dělená zadní sedadla, tónovaná skla, kryt zav. prostoru

Výbava testovaného vozu:metalický lak (10.000,-), rádio Blaupunkt Porto (5.490,-), disky kol z lehkých slitin Fondmetal (10.200,-)

Neschopnost, sabotáž. Kalousek zostra burcuje TOP 09 k progresu Neschopnost, sabotáž. Kalousek zostra burcuje TOP 09 k progresu

Končící předseda TOP 09 Miroslav Kalousek na sněmu strany…

Aston Martin vstává z mrtvých. Chystá se na burzu a slaví úspěch s novinkami Aston Martin vstává z mrtvých. Chystá se na burzu a slaví úspěch s novinkami

Britský výrobce sportovních vozů Aston Martin se pomalu…

Investice podle církve: katolíci sází na půdu a nemovitosti Investice podle církve: katolíci sází na půdu a nemovitosti

Diecéze římskokatolické církve vloni vydaly téměř…

Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus

Uprostřed druhé světové války vyvinuli v kopřivnické…

 

Štítky Hyundai Testy MPV

Technické údaje
Motor Hyundai Matrix 1,5 CRDi VGT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 1493
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 164
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.6 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1284
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1380 / 460
Rozměr pneu:185/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4205
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1635
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1340
l) šířka vzadu (mm): 1330
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai Matrix 1,5 CRDi VGT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus

Uprostřed druhé světové války vyvinuli v kopřivnické…

 



Hyundai Matrix 2008: Ceny na českém trhu od 299.900,- Kč Hyundai Matrix 2008: Ceny na českém trhu od 299.900,- Kč

Na ženevském autosalonu měl premiéru facelift Hyundai…

 



 
Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům?

Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům?

Dnes 08:00

Po letech, kdy se oleji viskozitní specifikace SAE 0W-20 jen vyhrožovalo, se staly skutečností. Z továrny s nimi vyjíždějí už i první modely škodovek.




Blesk.cz

Milý Ježíšku, přines BAZUKU, MÍR A SVOBODU, a taky PLEŠTEŠE! Vánoční dopisy dětí vás dostanou

Milý Ježíšku, přines BAZUKU, MÍR A SVOBODU, a taky…

Ježíšek to kolikrát nemá jednoduché a rodiče už vůbec ne! Rozklíčovat přání vašeho potomka, pokud psal vánoční…

Recenze: Nejskrytější přání a tajemství se dostanou vždycky na povrch, nebraňte se jim

Recenze: Nejskrytější přání a tajemství se dostanou…

Při pohledu zvenčí může Sycamore Glen vypadat jako naprosto obyčejné ospalé maloměsto. Ale za bílými plaňkovými…

 

iSport.cz

Boleslav bez Uhrina. Kouč skončil v nemocnici, pro hráče to byl šok

Boleslav bez Uhrina. Kouč skončil v nemocnici, pro…

Velmi nepříjemná zpráva postihla kabinu Mladé Boleslavi před utkáním na Dukle. Čtvrteční trénink ještě vedl…

Maier se pral s Hollwegem: Koledoval si o to! Pěkný souboj, chválil Američan

Maier se pral s Hollwegem: Koledoval si o to! Pěkný…

Férová „kanadská“ bitka se vším všudy. V extralize se příliš často nevidí, že by hráči shodili rukavice a bili…

 

Reflex.cz

Symfonie chutí jménem torta: Přečká tradiční mexická specialita nájezd fastfoodových řetězců?

Symfonie chutí jménem torta: Přečká tradiční mexická…

Byla jednou jedna houska. Ale nebyla to obyčejná houska, byla to mexická torta.

Péct, nebo nepéct? První adventní neděli by se podle tradice mělo začít s pečením cukroví

Péct, nebo nepéct? První adventní neděli by se podle…

První adventní neděle letos vychází až na 3. 12. Je to den, kdy by hospodyně měly začít péct cukroví. Není třeba…