Hyundai Matrix 1,5 CRDi VGT - Evoluce v mezích designu

Hyundai Matrix 1,5 CRDi VGT - Evoluce v mezích designu

 
 

Pokud se Vám z nějakého důvodu nelíbí design Hyundai Matrix, ani nedávný facelift Váš názor nezmění. Za pozornost ale stojí novinky pod kapotou – u turbodieselu přibyl jeden válec, snížila se spotřeba, zvýšil výkon a cena zůstala.

Pokud se Vám z nějakého důvodu nelíbí design Hyundai Matrix, ani nedávný facelift Váš názor nezmění. Za pozornost ale stojí novinky pod kapotou – u turbodieselu přibyl jeden válec, snížila se spotřeba, zvýšil výkon a cena zůstala. A jak tahle napohled zajímavá kombinace funguje v praxi?

Po otočení klíčkem v zapalování je rozdíl zřetelný i pro necvičené ucho – válec navíc při zcela totožném objemu je na plynulosti chodu znát už při volnoběhu a hluk nijak neobtěžuje ani za jízdy. Motor, jemuž se oproti dřívějšímu tříválci zvýšil výkon i krouticí moment o čtvrtinu na 75 kW a 235 Nm, je dostatečně živý i při plném zatížení, a zvláště v městském provozu se neztratí. Na dálnici mu ale relativně rychle dojde dech a při předjíždění je potřeba častěji řadit. Na pátý rychlostní stupeň při 130 km/h točí motor poměrně vysokých 3200 ot/min, takže šestý stupeň by se určitě hodil.

Deklarovaná spotřeba poklesla oproti předchůdci o cca 10%, naše měření tento pozitivní vývoj potvrzují. Ve městě jsme nepřekročili sedmilitrovou hranici a mimo semafory se spotřeba ustálila na pěti litrech.

obrázek [280 x 293] V interiéru jsou změny téměř neznatelné – kromě světlejších plastů palubní desky a tmavšího rychloměru nelze pouhým okem rozeznat nic podstatného. I nadále je z vozu skvělý výhled, což na druhé straně přináší , díky nízké hraně bočních oken, subjektivně menší pocit ochrany posádky. Čtyři airbagy jsou nadále standardem.

Při mimořádně kompaktní délce boduje Matrix variabilitou vnitřního prostoru - zadní sedadla a opěradla, dělená v poměru 1:2, se dají podélně posouvat, sklápět i zcela složit k předním opěradlům. Jediným handicapem je poměrně malý rozsah podélného posuvu předních sedadel, takže řidiči vyšších postav jsou k volantu poněkud blíže, než by možná chtěli – velkorysý prostor pro kolena cestujících vzadu by přitom lepší vysunutí umožňoval… Úhly otevření všech bočních dveří jsou příjemně velké, pod víkem zavazadlového prostoru se postaví i 185 cm vysoký člověk.

obrázek [290 x 277] Ovládání vozu je determinováno velmi měkkým odpružením a jen prostřední zpětnou vazbou volantu. Při rychlých vyhýbacích manévrech je vůz citlivý na přesnost ovládání, naopak ve městě velmi komfortně eliminuje drobné nerovnosti. Nejlépe je autu při středně rychlých přesunech ve městě i mimo ně. Tam zdařile kombinuje jízdní komfort se zmíněnými nízkými provozními náklady. Brzdy, nově i na zadní nápravě kotoučové, jsou chvályhodně účinné, je ale třeba se smířit s velkým ponorem přídě i při středně intenzivním zpomalování. Řadicí páka má sice poměrně krátký , ale přece jen trochu „gumový“ chod a zaslepené (vlevo) či obtížně odjistitelné (vpravo) odkládací prostory na bocích autorádia také nejsou dobrou vizitkou auta, které jinak v honbě za vnitřním prostorem exceluje.

obrázek [450 x 278]

Matrix třímá ve třídě malých MPV vlajku „Value for Money“ a v dohledu není v tomto směru relevantní konkurent. Pravda, VW Touran je nepochybně prostornější, Ford Focus C-Max stabilnější a dynamičtější, Renault Scénic designově čistší – ale podívejte se do ceníku. To podstatné se u Matrixe odehrálo k lepšímu a design je věcí osobního vkusu.

Plusy:

  • poměr cena/hodnota
  • výkon a charakteristika motoru
  • vnitřní prostor

Minusy

  • přesnost řazení
  • odezva řízení
Základní cena vozu389.900,- (1.6i 76 kW, Active)
Základní cena vozu s testovanou motorizací469.900,- (1.5 CRDi 75 kW Dynamic)
Základní cena testovaného vozu469.900,- (1.5 CRDi 75 kW Dynamic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků495.590,- (1.5 CRDi 75 kW Dynamic)
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Matrix 1,5 CRDi VGT

Cena v základní výbavě: 469 000 Kč Cena v testované výbavě: 495 590 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, 4x airbag, přední mlhové světlomety, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, příprava na rádio, 4x repro, el. ovládaná vnější zrcátka, el. ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání, manuální klimatizace, sklápěcí stolky na zadní straně předních sedadel, dělená zadní sedadla, tónovaná skla, kryt zav. prostoru

Výbava testovaného vozu:metalický lak (10.000,-), rádio Blaupunkt Porto (5.490,-), disky kol z lehkých slitin Fondmetal (10.200,-)

Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle…

 

Štítky Hyundai Testy MPV

Technické údaje
Motor Hyundai Matrix 1,5 CRDi VGT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 1493
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 164
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.6 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1284
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1380 / 460
Rozměr pneu:185/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4205
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1635
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1340
l) šířka vzadu (mm): 1330
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai Matrix 1,5 CRDi VGT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 



Hyundai Matrix 2008: Ceny na českém trhu od 299.900,- Kč Hyundai Matrix 2008: Ceny na českém trhu od 299.900,- Kč

Na ženevském autosalonu měl premiéru facelift Hyundai…

 



 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Včera

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

Jako první vychytal Piráty. V defenzivě jsme jedni z nejlepších, věří Bartošák

Jako první vychytal Piráty. V defenzivě jsme jedni z…

Vítkovice chtějí dát zapomenout na nevydařenou uplynulou sezonu a zejména v úvodu té aktuální se jim to daří…

SESTŘIHY: Pardubice zdolaly Jihlavu 7:5. Chomutov prohrál s Vítkovicemi

SESTŘIHY: Pardubice zdolaly Jihlavu 7:5. Chomutov…

SESTŘIHY | První porážku museli v 6. kole Tipsport extraligy skousnout hokejisté Chomutova, kteří padli doma s…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…