Ideální ojetina pro ženy? Červené SUV to fakt není...
Vyplývá to z údajů autobazarů AAA Auto, jež loni prodaly téměř 70.000 aut z druhé ruky.
Zatímco muži si vybírali spíše silnější motory, nejčastěji dvoulitry s výkonem kolem 84 kW, ženy kupovaly většinou auta slabší o obsahu 1,2 litru a průměrném výkonu 77 kW.
"Co se týče karoserie, tak u žen zcela jasně zvítězila varianta hatchback, kterou si vybralo 44,5 procenta zákaznic. U mužů se stejné oblibě těší varianty hatchback a kombi s podílem okolo 31 procent. Pohon všech kol pak volilo téměř 14 procent mužů, v případě žen jen zhruba osm procent," uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.
V otázce značky kupovaného ojetého vozu se zákazníci, bez ohledu na to, jestli jde o muže či ženy, většinou shodnou. Nejžádanější jsou škodovky, které si v roce 2016 koupilo 29 procent mužů a 27 procent žen. Ženy na druhém místě dávaly přednost vozům značky Volkswagen, muži upřednostnili značku Ford, přičemž situace na třetím místě byla přesně opačná.
Nejoblíbenějšími barvami u obou pohlaví se staly šedá, následovaná modrou. Rozdíl mezi muži a ženami se projevil až u třetí nejoblíbenější barvy, kterou je u žen červená a u mužů černá. Muži byli ochotní za své vozidlo průměrně zaplatit až o 15.000 Kč více než ženy, které jsou naopak těmi, které volí automobil s v průměru o 9000 nižším počtem ujetých kilometrů.
Průměrná cena za ojetý automobil byla loni podle průzkumu Asociace obchodu ojetými automobily 176.000 Kč. Průměrný věk ojetiny byl 13 let.
Počet prodaných ojetých aut v ČR se loni zvýšil o šest procent na 700.000 vozů. Z toho 164.000 pořízených vozů představoval dovoz a 536.000 aut bylo koupeno v tuzemsku. Uvedla to společnost Cebia, která se zabývá ověřováním původu vozidel.
Celkově autobazary i soukromí prodejci loni podle statistiky AAA Auto nabízeli 1,09 milionu ojetých aut, což byl meziroční nárůst o 158.000 aut.