Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italdesign-Giugiaro v Ženevě 2009

Aleš Jungmann
Diskuze (0)
Na stánku společnosti Italdesign-Giugiaro jsme mohli vidět hlavně nový dynamický koncept Namir, jako již tradičně obsypaný krásnými modelkami.

Ale tak to má být, krásná auta (nebo alespoň jejich koncepty) a krásné ženy k sobě prostě patří a v Itálii to moc dobře vědí.

Kromě studie Namir ještě zmiňme vystavený vůz Brilliance BS2, jehož exteriér Giugiaro pro čínskou automobilku navrhl. Od Giugiara byl také opodál, na stánku společnosti Vredestein, stojící koncept VAD.HO z roku 2007. Ten byl také mimo jiné finalistou bojů o cenu "Villa d'Este Design Award" ve třídě "Concept Cars and Prototypes" před dvěma lety.

Namir

Tento zajímavý automobil vznikl ve spolupráci s britskou firmou Frazer-Nash Research Limited. Ta se v současnosti zabývá vývojem a výrobou hybridních systémů, ale jedná se prakticky o tutéž společnost, kterou v roce 1923 založil Archie Frazer-Nash. Vyráběla převážně menší sportovní automobily, a to až do roku 1960. Ve třicátých letech spolupracovala s BMW a po druhé světové válce s firmou Bristol. Vozy této značky jsou dnes velice vzácné, neboť jich za necelých 40 let vzniklo jen 450!

Ženevský koncept Namir (v arabštině tygr) nese právě logo Frazer-Nash. Italdesign vystavuje celkem tři kusy - silniční verzi, závodní provedení, které je nejspíše maketou a samostatný podvozek. Dvoumístný plug-in supersport je poháněn kombinací blíže nespecifikovaného rotačního motoru o objemu 814 cm3 a čtyř elektromotorů, systém o celkovém výkonu 270 kW je umístěn nad zadní nápravou. Výkony jsou na úrovni benzinových vozů této kategorie - největší rychlost leží na magické hranici 300 km/h a Namir zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,5 s. Italdesign uvádí i akceleraci z 0 na dvojnásobek - ta činí 10,4 s. Tedy supersport, jak má být. Ovšem kromě spotřeby, ta totiž dosahuje jen 2,6 l/100 km - akční rádius vozu je tedy vynikajících 2000 km.

Automobil byl postaven přímo u Giugiara v Turíně, podvozek, karosérii a mechanické části měla na starosti Engineering Division, interiér i exteriér jsou samozřejmě prací stylistického centra. Frazer-Nash spolupracoval kromě vývoje hybridního systému také na elektronice.


Aleš Jungmann
Diskuze (0)