Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD – Evropské skalpy

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD – Evropské skalpy

 
 

Nedávný facelift odstranil nejkřiklavější projevy americké láce a auto se znovu dere o statut „Grand“. Oprávněně?

První test současné generace vozu Jeep Grand Cherokee odhalil, že přes nepochybný kvalitativní skok se vůz i díky extrémním úsporám v designu interiéru podobá daleko spíše kvalitnímu pracovnímu nástroji než luxusnímu vozu. Modelový rok 2008 byl tedy příslibem změn právě v této oblasti a proto jsme sáhli po jinak stejném provedení znovu.

Změny v exteriéru zaznamená skutečně jen extrémní znalec značky. Přední mřížka chladiče, která zachovává tradiční prvek modelu Cherokee, je protažená směrem dolů, světlomety jsou nyní bi-xenonové, kulatější i ve spodní části a mlhovky se kvůli lepší účinnosti posunuly ještě níže. Mírné úpravě neušly ani zadní svítilny a oceňujeme také instalaci parkovací kamery.

Podstatnější a nutno říct pro uživatele příjemnější změny se odehrály v interiéru. Grand Cherokee nabízí nyní dvoubarevné provedení přístrojové desky a téměř neuvěřitelnou, ale o to vítanější novinkou je podélně i výškově nastavitelný volant. V námi testovaném stupni výbavy Overland kombinoval volant potah kůží i dřevem, což v kombinaci s imitací hliníku na horní dvojici ramen působilo poněkud přeplácaně, naštěstí ale bez ztráty kvality. Také k ovládání informačního systému tlačítky na volantu stále nepovažujeme za intuitivní.

obrázek [555 x 289]
 

Středová konzole s dvojicí držáků nápojů a madlem ruční brzdy čalouněným kůží nám připadala o kus praktičtější. Stejně jako většina vozů Chrysler a Jeep dostal i Grand Cherokee multimediální informační systémdotykovou obrazovkou, navigací a vnitřní pamětí dvacet giga, kam se vejde až sto hodin muziky. Součástí systému je také hlasový záznamník. Nové a o poznání estetičtější jsou výplně dveří a diodové podsvícení přístrojů před řidičem. Všechny změny interiéru nejdou na úkor pohodlí, stále jde o jeden z mála plnohodnotně pětimístných vozů.

obrázek [300 x 420] Zavazadelník je sice přístupný odklopením celých pátých dveří nebo jen jejich skla, dno je ale stále poměrně vysoko a skrytý prostor na drobnosti pod jeho podlahou mnoho nezachrání. Umístění plnohodnotné rezervy nechráněně pod podlahou je věcí názoru, závažnější nám ale připadala malá výška pod víkem otevřených pátých dveří, se kterými se dostával do kontaktu i 187 cm vysoký redaktor.

Doplněna byla i nabídka motorů, z nichž ale na českém trhu chybí základní zážehový šestiválec 3,7 V6 i zcela nový osmiválec 4,7 V8. Ale ani tuzemsky dostupné osmiválce s objemem 5,7 a 6,1 litru netvoří většinu prodejů a pod kapotou testovacího vozu proto bublá známý vznětový třílitr, jehož šestice válců produkuje maximální výkon 160 kW a hodnota točivého momentu vrcholí hodnotou 510 Nm. V praxi je asi největším překvapením jeho pružnost, vnímatelná prostou ochotou hýbat těžkým vozem v jakékoli rychlosti se svižností, kterou od amerik jinak čekat nelze. Automat sice ubírá trochu elánu, ale na rozjezdy i předjíždění je síly dostatek a kupodivu ani tolik nezáleží na zatížení. Vše je navíc relativně úsporné, takže jsme po týdnu intenzivního ježdění odevzdávali vůz s průměrnou spotřebou 10,1 l/100 km, což odpovídá údajům výrobce.

obrázek [555 x 280]
 

Jízda po zpevněných silnicích sice není kvůli tuhé zadní nápravě vzorem komfortu, výhrady ale končí s první nerovností, ať už je jí výmol nebo příčný retardér. Americky plavný podvozek se totiž jen dvakrát zhoupne a řidič navíc v každém okamžiku ví, co která náprava či kolo dělá. Na rozdíl od sofistikovaných systémů vzduchového odpružení je Jeepův podvozek sympatickou kombinací robustnosti a přijatelné míry komfortu. Ano, v zatáčkách se ty dvě tuny naklání a při brzdění máme tendenci rýt nosem do asfaltu – zde jde ale o očekávatelné projevy, kterým vévodí, stejně jako u řízení, čitelnost. Že se právě tyto vlastnosti hodí při jízdě v terénu, je nabíledni. Kvůli použitým pneumatikám jsme nezkoušeli žádné extrémní manévry, ovšem plavnost, s jakou se Grand Cherokee nese přes polnocestní i luční nerovnosti, by mohl výrobce vyučovat. Takhle má být odpružena tuhá zadní náprava!

Ve výbavě se objevil zdokonalený elektronický systém pro sjíždění extrémních svahů. Systém pracuje jak pro jízdu dopředu, tak pro couvání. Další ze systémů, trailers-way-control, pomáhá řidiči při jízdě s přívěsem. A ve výbavě Grand Cherokee teď najdete i parkovací kameru.

Pohled do ceníku navíc odhaluje blahodárný vliv sílící koruny. Ceny sice ještě nedosahují úrovně těch amerických, přibližování je ale stálé a sympatické. Jeep Grand Cherokee si tak může připsat další úspěch v boji o evropské skalpy.

První cena vozu1.235.000,- (Laredo 3,0 CRD 160 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.235.000,- (Laredo 3,0 CRD 160 kW)
Základní cena testovaného vozu1.475.000,- (Overland 3,0 CRD 160 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.604.300,- (Overland 3,0 CRD 160 kW)

Plusy:

  • pružný a úsporný motor
  • komfortní podvozek
  • čitelné jízdní vlastnosti
  • prostornost

Minusy:

  • nízká hrana otevřeného víka zavazadelníku
  • nelogické ovládání palubního počítače
Spolupracujeme s TipCars.com

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

Cena v základní výbavě: 1 475 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 604 300 Kč

Základní výbava:ABS, ASR, ESP, 4Wheel Traction Control, ARP (Anti Roll Protection) a EARS (Enhanced Accident Response System), 6 airbagů, anténa - integrovaná v zadním okně, automatická 5 stupňová převodovka se systémem ERS (Electronic Range Select), alarm - Base (hlídání dveří a víka motoru), boční ochranné lišty dveří – platinum, centrální zamykání na DO, ovládání otevírání okna zadních dveří, cestovní počítač, 18" litá kola, podélné střešní ližiny, el. ovládaná okna a pedály, imobilizér, Sentry Key - systém samočinného odemykání a startování, dvoubarevné kožené čalounění, dvouzónová automatická klimatizace, krycí roleta zavazadlového prostoru, koberce, ochranná síť zavazadlového prostoru, kůží potažený, čtyřsměrně nastavitelný volant s imitací dřeva a ovládáním audia, degresivní posilovač řízení, maska v barvě vozidla, ochrana podvozku, přední a zadní parkovací asistent, QUADRA-DRIVE II 4WD system, rádio s CD, MP3 20GB + 6 repro Boston Acoustic, rezerva - plnohodnotná 18", zadní sedadla dělená 60/40, vyhřívaná a sklopná, sedadla přední el. nastavitelná - řidič (8 směry) a spolujezdec (4 směry) a vyhřívaná, senzor tlaku pneumatik, spojler zadních dveří středová konzole s úložným prostorem řidiče a spolujezdce, středová výklopná loketní opěrka zadních sedadel s držáky nápojů, xenonové světlomety, tempomat, tónovaná okna, třetí brzdové světlo, ISOFIX, 2x zásuvka 12V – přístrojová deska a zavazadlový prostor, zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná

Výbava testovaného vozu:-Praktický paket(střešní nosiče, plnohodnotná rezerva, tažné zařízení (15 600,-), Electronic Infotainment paket 46 800 Kč,-, Tmavá okna s UV filtrem (9 200,-), Metalický lak (16 700,-) Rádio AM/FM/DVD My GIG (32 600 Kč), Security alarm (8 400 Kč,-)

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

České zdravotnictví je nejlepší z Visegrádské čtyřky České zdravotnictví je nejlepší z Visegrádské čtyřky

V novém celosvětovém indexu dostupnosti a kvality…

Bitcoin trhnul další rekord, už stojí přes 2200 dolarů Bitcoin trhnul další rekord, už stojí přes 2200 dolarů

Kybernetická měna bitcoin pokračuje v růstech na nové…

 

Štítky SUV Jeep Testy

Technické údaje
Motor Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 160 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 510 / 1600 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.1 / 8.6 / 10.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 978 / 1909
Objem nádrže (l):78
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2210 / 540
Rozměr pneu:245/65 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4750
b) šířka (mm): 1870
c) výška (mm): 1785
d) rozvor (mm): 2780
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1600
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,16
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 




Jeepy Grand Cherokee míří do servisu kvůli riziku samovolného rozjetí Jeepy Grand Cherokee míří do servisu kvůli riziku samovolného rozjetí

U minulé generace Jeepu Grand Cherokee se vyskytl…

Video: Jeep Grand Cherokee – Novinka s uhlazeným designem Video: Jeep Grand Cherokee – Novinka s uhlazeným designem

Automobilka Jeep na autosalonu v New Yorku představuje…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se po sestřelení ruského bombardéru

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se…

Turecko s Ruskem podepsaly v pondělí prohlášení o vzájemném zrušení obchodních sankcí. Ty Rusko původně přijalo…

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může ztratit jih Čech

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může…

ČSSD má před sněmovními volbami problém. Jihočeši se bouří proti zásahu vedení strany do kandidátky a trvají na…

 

iSport.cz

Leicester září i na 12. místě! Jeho trávníkář se na konci ligy vyznamenal

Leicester září i na 12. místě! Jeho trávníkář se na…

Sezona fotbalistů Leicesteru neprobíhala zrovna podle představ. Tým, který loni senzačně získal titul, se…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…