Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: Jeep Compass dostal pouhé dvě hvězdičky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (63)
Modernizovaný Jeep Compass se s největší pravděpodobností zařadí mezi nejhorší letošní účastníky nárazových testů Euro NCAP.

V letošním roce došlo ke zpřísnění hodnocení nárazových testů Euro NCAP. K zisku pěti hvězdiček musí automobily nově získat v kategorii ochrany chodců alespoň 60 % dosažitelného maxima, dosud vozům stačilo v této kategorii získat 40 % maxima.

Výsledky Jeepu Compass v nárazových testech jsou velmi slabé. Ochrana chodců je minimální a cestující na předních sedadlech na tom taky nejsou nejlépe.

Předmětem testu bylo pětidvéřové SUV Jeep Compass s turbodieselem 2,2 CRD ve výbavě Limited. Vůz měl pohotovostní hmotnost 1671 kg a volant na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíčního dítěte pomocí úchytů Isofix a pomocného rámu instalována proti směru jízdy autosedačka Fair G-0/1 CRS typ S, pro figurínu 3letého dítěte pak byla pomocí úchytů Isofix a pomocného rámu umístěna stejná autosedačka ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Části palubní desky představují riziko zranění kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

Compass byl testován s příplatkovým bočním airbagem. Při bočním nárazu na sloup údaje z figuríny vykázaly prohnutí žeber, které ukazuje na riziko vážného poranění hrudníku i přes využití airbagu. Vůz v tomto testu nezískal žádný bod.

crashtest jeep crashtest jeep

Při testu plošného bočního nárazu získal Jeep naopak maximální počet bodů. Po analýze dat došlo Euro NCAP k závěru, že boční test nebyl airbagem nijak ovlivněn.

Compass je vybaven aktivními hlavovými opěrkami, které při čelním nárazu zmenší vzdálenost mezi hlavou a opěrkou. Přesto byla ochrana vyhodnocena jako mezní. Jeep však neprokázal, že je systém funkční při různých rychlostech. Výsledky testu ukázaly mezní ochranu při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých11,270%8100%00%2,870%2261%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb figuríny 3letého dítěte při čelním nárazu nebyl nadměrný. Při bočním nárazu byly figuríny 18měsíčního i 3letého dítěte dobře obklopeny autosedačkou a riziko kontaktu s částmi interiéru vozu bylo minimalizováno.

Airbag spolujezdce není možno vypnout. Na nebezpečí umístění dětské autosedačky na přední sedadlo bez vypnutí tohoto airbagu bylo v autě upozorněno jen v angličtině a pouze na sluneční cloně spolujezdce.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,596%4100%2100%17,597%--
36 měsíční11,999%4100%2100%17,999%--
Vozidlo-215%
Ochrana dětí-3776%

Ochrana chodců

Nárazník nezískal za ochranu nohou chodců žádné body. Přední hrana kapoty také nezískala body, protože poskytuje špatnou ochranu ve všech testovaných oblastech.

Kapota poskytuje v oblastech možného nárazu dětské hlavy ochranu dobrou, ale i špatnou a mezní. V oblasti možného nárazu hlavy dospělého byla ochrana převážně špatná.

Hodnocení Compassu se právě díky ochraně chodců omezilo na dvě hvězdy.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců8,435%00%00%823%

Asistenční systémy

Součástí standardní výbavy Jeepu Compass je ESC. Dále je standardem připomínání zapnutí pásu pro přední sedadla, které však nesplňuje požadavky Euro NCAP. Omezovač rychlosti není k dispozici.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%00%343%

Celkový výsledek: Dvě hvězdy

Ačkoli SUV často evokuje pocit bezpečí, ochrana cestujících není rozhodně dokonalá, ochrana chodců pak naprosto minimální. A právě díky špatné ochraně chodců dosáhl Jeep jen na dvě hvězdy.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2261%3776%823%343%55%
Počet hvězd**

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Pro letošní rok se zpřísnily limity a větší důraz je kladen především na ochranu chodců.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
Rok 2012Celkem váž.průměrOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodců Asistenční systémy
Pro 5 hvězd nejméně80 %80 %75 %60 %60 %
Pro 4 hvězdy nejméně70 %70 %60 %50 %40 %
Pro 3 hvězdy nejména60 %40 %30 %25 %25 %
Pro 2 hvězdy nejméně55 %30 %25 %15 %15 %
Pro 1 hvězdu nejméně45 %20 %15 %10 %5 %

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (63)
26. 2. 2012 02:26
Re: NCAP
jj. Viděl jsem crash test Land windu ale tohle není ten případ. Jeep není žádný papírový auto. Je to velký těžký auto, ale netvrdil bych že blbě zkonstruovaný.
25. 2. 2012 08:51
Re: hvězdičky už nic neznamenají
Prave ho mame v servise po buracke. Vo dverach su reproduktory s papierovymi membranami!!! Ze vraj Boston Acoustics Sound System s napisom: Daimler-Chrysler made in Mexico. Pripomenulo mi to zlatu eru Tesly Litovel a Skodu Forman. Ake audio, take auto. Takze, ked je vlhko alebo prsi, tak bacha!!!
25. 2. 2012 08:38
Re: hvězdičky už nic neznamenají
Prave ho mame v servise po buracke. Vo dverach su reproduktory s papierovymi membranami!!! Ze vraj Boston Acoustics Sound System pre Daimler-Chrysler made in Mexico. Pripomenulo mi to zlatu eru Tesly Litovel a Skodu Forman. Ake audio, take auto. Takze, ked je vlhko alebo prsi, tak bacha!!!
Avatar - Ham.
24. 2. 2012 21:28
Re: NCAP
Není to o víře nebo nevíře ale o faktech. Velká těžká auta, pokud jsou blbě zkonstruována, jsou velmi nebezpečná.

[odkaz]
24. 2. 2012 20:20
Re: NCAP
Hele věř si čemu chceš ;-)