Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: Jeep Compass dostal pouhé dvě hvězdičky

Jeep Compass
Jeep Compass
Jeep Compass
Jeep Compass
4 Fotogalerie
Diskuze (63)
Modernizovaný Jeep Compass se s největší pravděpodobností zařadí mezi nejhorší letošní účastníky nárazových testů Euro NCAP.

V letošním roce došlo ke zpřísnění hodnocení nárazových testů Euro NCAP. K zisku pěti hvězdiček musí automobily nově získat v kategorii ochrany chodců alespoň 60 % dosažitelného maxima, dosud vozům stačilo v této kategorii získat 40 % maxima.

Výsledky Jeepu Compass v nárazových testech jsou velmi slabé. Ochrana chodců je minimální a cestující na předních sedadlech na tom taky nejsou nejlépe.

Předmětem testu bylo pětidvéřové SUV Jeep Compass s turbodieselem 2,2 CRD ve výbavě Limited. Vůz měl pohotovostní hmotnost 1671 kg a volant na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíčního dítěte pomocí úchytů Isofix a pomocného rámu instalována proti směru jízdy autosedačka Fair G-0/1 CRS typ S, pro figurínu 3letého dítěte pak byla pomocí úchytů Isofix a pomocného rámu umístěna stejná autosedačka ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Části palubní desky představují riziko zranění kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

Compass byl testován s příplatkovým bočním airbagem. Při bočním nárazu na sloup údaje z figuríny vykázaly prohnutí žeber, které ukazuje na riziko vážného poranění hrudníku i přes využití airbagu. Vůz v tomto testu nezískal žádný bod.

crashtest jeepcrashtest jeep | Zdroj: acz

Při testu plošného bočního nárazu získal Jeep naopak maximální počet bodů. Po analýze dat došlo Euro NCAP k závěru, že boční test nebyl airbagem nijak ovlivněn.

Compass je vybaven aktivními hlavovými opěrkami, které při čelním nárazu zmenší vzdálenost mezi hlavou a opěrkou. Přesto byla ochrana vyhodnocena jako mezní. Jeep však neprokázal, že je systém funkční při různých rychlostech. Výsledky testu ukázaly mezní ochranu při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých11,270%8100%00%2,870%2261%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb figuríny 3letého dítěte při čelním nárazu nebyl nadměrný. Při bočním nárazu byly figuríny 18měsíčního i 3letého dítěte dobře obklopeny autosedačkou a riziko kontaktu s částmi interiéru vozu bylo minimalizováno.

Airbag spolujezdce není možno vypnout. Na nebezpečí umístění dětské autosedačky na přední sedadlo bez vypnutí tohoto airbagu bylo v autě upozorněno jen v angličtině a pouze na sluneční cloně spolujezdce.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,596%4100%2100%17,597%--
36 měsíční11,999%4100%2100%17,999%--
Vozidlo-215%
Ochrana dětí-3776%

Ochrana chodců

Nárazník nezískal za ochranu nohou chodců žádné body. Přední hrana kapoty také nezískala body, protože poskytuje špatnou ochranu ve všech testovaných oblastech.

Kapota poskytuje v oblastech možného nárazu dětské hlavy ochranu dobrou, ale i špatnou a mezní. V oblasti možného nárazu hlavy dospělého byla ochrana převážně špatná.

Hodnocení Compassu se právě díky ochraně chodců omezilo na dvě hvězdy.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců8,435%00%00%823%

Asistenční systémy

Součástí standardní výbavy Jeepu Compass je ESC. Dále je standardem připomínání zapnutí pásu pro přední sedadla, které však nesplňuje požadavky Euro NCAP. Omezovač rychlosti není k dispozici.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%00%343%

Celkový výsledek: Dvě hvězdy

Ačkoli SUV často evokuje pocit bezpečí, ochrana cestujících není rozhodně dokonalá, ochrana chodců pak naprosto minimální. A právě díky špatné ochraně chodců dosáhl Jeep jen na dvě hvězdy.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2261%3776%823%343%55%
Počet hvězd**

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Pro letošní rok se zpřísnily limity a větší důraz je kladen především na ochranu chodců.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
Rok 2012Celkem váž.průměrOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodců Asistenční systémy
Pro 5 hvězd nejméně80 %80 %75 %60 %60 %
Pro 4 hvězdy nejméně70 %70 %60 %50 %40 %
Pro 3 hvězdy nejména60 %40 %30 %25 %25 %
Pro 2 hvězdy nejméně55 %30 %25 %15 %15 %
Pro 1 hvězdu nejméně45 %20 %15 %10 %5 %

Vstoupit do diskuze (63)