Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia GT: První dojmy

Diskuze (1)
Na zvláštní prezentaci v sídle Kia Motors Europe se v předvečer frankfurtského autosalonu světu představil koncept Kia GT.

Kia je designově ambiciózní značkou. Proto není překvapením, že zatím alespoň v podobě konceptů pokukuje po atraktivnějších segmentech, než jaké pokrývá běžná produkce. Čtyři roky po kupé Kia Kee proto přichází sportovní sedan Kia GT.

Jeho karoserie mistrně kombinuje sportovní linie, které známe z vozů značek Aston Martin a Maserati. Nechybí ale ani jasné znaky odkazující na vlastní produkci – zadní sloupek je odvozen od sedanu Optima (ač se výsledek nakonec přibližuje i Aston Martinu Rapide), masku chladiče Tiger Nose prý v tomto provedení uvidíme na některém z nejbližších sériových modelů.

Do výrobní fáze má zatím Kia GT daleko, proto došlo na použití neobvyklých prvků, jako kamery místo zpětných zrcátek, extrémně tenké sloupky čelního okna nebo absence B sloupku a dveře otevírané proti sobě.

Designér Peter Schreyer vsadil na zajímavý tvar zadních světel inspirovaný klasickými americkými vozy, výrazné aerodynamické prvky z karbonu ve spodní části karoserie a v neposlední řadě masivní turbínová kola, také s karbonovými částmi.

Celek působí věrohodně, po několika úpravách by se mohl vyrábět. To samé platí pro velmi sportovně a spartánsky pojatý interiér.

Vedle nového konceptu Kia GT se v sídle Kia Motors Europe ukázaly také starší koncepty: designová studie kupé Kee a městského auta Pop a také předprodukční koncepty Soul, Picanto a No.3 (Venga).

Kia GT – základní fakta

Práce na tomto konceptu byly zahájeny již v listopadu loňského roku. Výsledkem je elegantní automobil s motorem vpředu, pohonem zadních kol, dlouhou přídí, splývavou linií střechy a dvěma páry dveří otevíraných proti sobě.

Gregory Guillaume, šefdesignér automobilky Kia pro Evropu uvádí, že tým designérů se při navrhování konceptu inspiroval slavnými vozy GT ze sedmdesátých let. Cílem designérů bylo vytvořit vůz, který bude podobně elegantní, atletický a sebevědomý, ale zároveň nebude působit agresivně nebo arogantně.

Linie klasických GT designéři spojili s moderní technikou, výrobními postupy i technikou. Aerodynamicky tvarovaný koncept s karoserií dlouhou 4.690 mm, širokou 1.890 mm, vysokou 1.380 mm a rozvorem náprav 2.860 mm se tak může pochlubit světlomety z LED nebo koly z uhlíkových vláken.

Kia GT s krátkým předním a dlouhým zadním převisem, dlouhou kapotou a kabinou posunutou vzad má již svými proporcemi dávat jasně najevo, že poháněna jsou zadní kola. Ta prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky roztáčí zážehový vidlicový šestiválec Lambda 3,3 T-GDI s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Automobilka u tohoto motoru uvádí výkon 291 kW (395 k) a točivý moment 534 Nm.

Podobně jako exteriér je i interiér, přístupný dveřmi otevíranými proti sobě, kombinací inspirace klasickými GT a moderní techniky. Absence B-sloupku po otevření dveří jen umocňuje styl a prostor pro čtyři cestující, který nabízejí čtyři samostatná sedadla.

K dominantním prvkům interiéru patří masivní středový tunel, který má podobně jako proporce karoserie dávat jasně najevo, že Kia GT má poháněna zadní kola.

Palubní deska obšitá kůží spolu s tříramenným volantem vyvolává vzpomínky na šedesátá a sedmdesátá léta, ale přístrojový štít tvořený LED a umožňující vytvoření trojrozměrného obrazu nás spolu se startovacím tlačítkem, řazením pádly pod volantem a parkovacími kamerami vrací do 21. století.

Diskuze (1)
Avatar - Pekelná Micinka
13. 9. 2011 11:49
PS
Ta "zlatá hokejka", ta to prostě zabíjí, celkový tvar ok, ale to už jsem psal. U mě za 3.