Kia K900 v nové generaci. Jaká je korejská odpověď na S-Klasse a 7-Series?
Kiu si obvykle spojíme s levnějšími vozy nebo rodinnými modely, třeba na domácím korejském trhu je ale její nabídka mnohem širší, čítá jak mikroautíčko Ray, tak velké MPV Carnival nebo luxusní sedan K9, na vybraných trzích prodávaný jako K900. A právě ten se nyní představuje v nové generaci.
Automobil s rozvorem mezigeneračně prodlouženým o 60 mm na 3.105 mm je tak korejskou odpovědí na takové vozy jako Audi A8, BMW 7 nebo Mercedes-Benz S. Stejně jako ony sází na nejvyšší míru luxus, což je hlavně patrné uvnitř.
Minimalistickou palubní desku zhotovenou z měkčených materiálů zdobí dřevěné obložení, kovové prvky nebo pravá kůže. Nechybí tu ani speciálně navržený analogový ciferník, vyvinutý ve spolupráci se švýcarským výrobcem hodinek Maurice Lacroix.
Tvary auta navrhli stylisté z designérských center Kie v korejském Namyangu a americkém Irvinu, kteří je charakterizují jako Vážná prestiž. Přídi dominuje doslova obří maska chladiče s novým vzorem mřížky, který tvoří 176 článků mající evokovat šperky. Specialitou jsou též za příplatek dodávané adaptivní full-LED světlomety.
Na domácím korejském trhu bude novinka dostupná se třemi motory. Základem bude zážehový vidlicový šestiválec 3.3 T-GDI (221 kW a 348 kW), který doplní větší šestiválec 3.8 GDI (245 kW a 395 N.m) a vrcholný osmiválec 5.0 GDI (313 kW a 510 N.m). Všechny spolupracují s osmistupňovým automatem, k dispozici je za příplatek i pohon všech kol.
Také výbava umí konkurovat německým luxusním sedanům. Objednávat je možné vzduchový podvozek, adaptivní tempomat, ambientní osvětlení umožňující výběr mezi 64 nastaveními, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo zábavní systém pro cestující vzadu.
Druhá generace Kie K900 (K9) přichází šest let po té první, světu bude oficiálně představena na nadcházejícím autosalonu v New Yorku. O výrobu se postará domácí korejská továrna, přičemž prodej na vybraných exportních trzích začne v druhém čtvrtletí roku.