Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Quoris: Model K9 má nové jméno a míří do Evropy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (162)
Nová vlajková loď jihokorejské automobilky dostala jméno Quoris, s nímž koncem letošního roku zamíří na exportní trhy.

Luxusní model Kia Quoris je na domácím trhu v prodeji od května letošního roku a zdejší zákazníci jej znají pod označením K9. Velký sedan představuje návrat značky Kia k pohonu zadních kol.

Kia v současnosti oficiálně potvrzuje, že Kia Quoris bude na vybraných exportních trzích nabízena od čtvrtého čtvrtletí 2012. Spolu s tímto oznámením Kia vysvětluje vznik nového jména a zároveň vyzdvihuje řadu bezpečnostních a komfortních prvků, jimiž je Quoris vybaven.

Viceprezident a výkonný ředitel Kia Motors Corporation Thomas Oh uvedl, že název pro vlajkovou loď je odvozen z anglických slov core a quality a naznačuje klíčové vlastnosti vozu. Slovo Quoris má vyjadřovat dokonalé souznění solidnosti, luxusu a vyspělé techniky.

Na zahraničních trzích bude sedan Kia Quoris nabízen se dvěma motory. Jedním z nich má být vidlicový šestiválec 3,8 MPI o výkonu 213 kW (290 k), který v příštím roce doplní šestiválec 3,8 GDI o výkonu 246 kW (334 k).

Jihokorejský sedan je dlouhý 5.090 mm, široký 1.900 mm a vysoký 1.490 mm, rozvor náprav činí 3.045 mm. Automobilka slibuje, že se cestující mohou na předních i zadních sedadlech těšit na velkorysý prostor.

Komfort a bezpečnost především

Výbava modelu Quoris zahrnuje celou řadu high-tech komfortních a bezpečnostních prvků, z nichž mnohé slaví ve voze značky Kia svou premiéru.

Poprvé se tak zákazníci jihokorejské automobilky setkají například s inteligentním tempomatem ASCC (Advanced Smart Cruise Control). Jeho radarový systém je umístěn na pravé straně předního nárazníku a sleduje situaci před vozem až do vzdálenosti 174 metrů. S aktivovaným systémem ASCC sleduje Quoris dopravní situaci včetně rychlostí jízdy s cílem udržovat předem nastavenou bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Řidič si může nastavit vzdálenost ve čtyřech krocích (52, 40, 32 nebo 25 metrů při rychlosti jízdy 90 km/h) prostřednictvím tlačítka na volantu.

Quoris také zvládne v případě potřeby automaticky zcela zastavit. Pokud vůz nestojí déle než tři sekundy a vozidlo vpředu se opět rozjede, Quoris ho automaticky následuje, a pokračuje tak v jízdě. Stojí-li vůz déle než tři sekundy, musí řidič vůz manuálně vybídnout k další jízdě sešlápnutím pedálu plynu, nebo stisknutím tlačítka Resume.

Systém ASCC je v Quorisu funkčně provázán s ostatními systémy vozidla pomocí systému řízení bezpečnosti vozidla AVSM (Advanced Vehicle Safety Management).

AVSM integruje řízení různých systémů vozidla, například elektronického stabilizačního systému ESC, mechanismu bezpečnostních pásů a rozmanitých výstražných systémů, díky nimž může AVSM upozornit řidiče, zvýšit tlak v brzdové soustavě a aktivovat přednárazovou funkci bezpečnostních pásů PSB (Pre-Safe Belt) v závislosti na předpokládané úrovni rizika kolize.

Jakmile AVSM odhalí nebezpečí srážky, upozorní na něj systém řidiče ve třech krocích prostřednictvím hlasitého zvukového signálu, vizuální výstrahy jak na průhledovém displeji HUD (Head Up Display), tak i na displeji LCD TFT v panelu přístrojů, a haptickým signálem pomocí bezpečnostního pásu.

Při malém riziku srážky se objeví na displeji LCD a průhledovém displeji HUD vizuální výstraha. Při vyšší úrovni rizika se k vizuální výstraze přidá zvukový výstražný signál a elektromotor způsobí silné vibrace v bezpečnostním pásu řidiče. Hrozí-li kolize bezprostředně, začne AVSM automaticky brzdit, aby se snížila nárazová rychlost. Elektromotor a předpínače bezpečnostních pásů systému PSB jsou rovněž aktivovány, aby přitáhly bezpečnostní pásy a přidržely cestující pevněji v sedadlech.

Systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) pro model Quoris je vybaven dvěma radarovými senzory umístěnými ve vnějších rozích zadního nárazníku. Každý z nich je schopen detekovat objekty ve vzdálenosti až 70 metrů od zadní části vozu v pásu širokém čtyři metry do stran.

BSD se aktivuje při rychlosti jízdy nad 30 km/h a řidiče upozorní v okamžiku, kdy se nějaké vozidlo dostane do oblasti slepého úhlu. Ta má šířku přibližně čtyři metry na každé straně sedanu Quoris a sahá více než šest metrů za zadní nárazník.

Radarový systém BSD modelu Quoris má v porovnání s ultrazvukovými systémy BSD delší dosah, což využívá rovněž systém LCA (Lane Change Assistance) podporující řidiče při změně jízdního pruhu. LCA upozorňuje řidiče na vozidla přibližující se vysokou rychlostí zezadu od vzdálenosti až 70 metrů.

Považuje-li systém za potenciální riziko také rychlost přibližování – konkrétně to znamená případy, kdy by vypočtená kolize nastala během 4,5 sekundy, pokud by nedošlo k žádnému vyhýbacímu manévru – rozsvítí se kontrolka v podobě výstražného trojúhelníku ve skle vnějšího zpětného zrcátka na pravé nebo levé straně a na průhledovém displeji HUD se objeví výstražný signál. Jestliže řidič na toto vizuální varování nereaguje, zazní také zvukové upozornění.

Řidič může oba systémy BSD a LCA v případě potřeby deaktivovat.

Srdcem systému sledování jízdy v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) v sedanu Quoris je čelní videokamera, která sleduje polohu vozu ve vztahu k podélnému značení na vozovce. Při rychlosti jízdy nad 60 km/h upozorní řidiče v okamžiku, kdy vůz začne nechtěně opouštět svůj jízdní pruh.

Čtyři kamery na každé straně vozu tvoří prostorový kamerový systém AVM (Around View Monitor), který nabízí prostorový pohled v rozsahu 360 stupňů v osmi různých režimech zobrazení na velkoplošném displeji AVN (Audio Video Navigation) na přístrojové desce.

AVM průběžně slučuje obrazy ze čtyř kamer, z nichž vytváří virtuální pohled „seshora“, aby mohl řidič sledovat okolí vozidla. Systém AVM se automaticky vypíná, jakmile rychlost jízdy překročí 20 km/h.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (162)
19. 7. 2012 13:07
Re: Korýš?
jak se to bude cist ve svete je otazka frantici mozna "krii", anglani mozna "kjures" a korejci asi nejspis "kuris"

V ceskych luzich a hajich bych to videl na ten klitoris

;-)
19. 7. 2012 10:11
Why not !!!
Jako zajímalo by mě co proti tomuhle auto svět má. Ano možná se podobá německé prémii a to má být zločin ? Já naopak vítám další automobilku, která se snaží vyrobit něco takového a narušit D3. Ano je logické, že konkurovat jim přímo nemůže, ale může se jim postavit cenou. Pokud by tohle auto stálo v čr okolo milionu - dejme tomu 1,5 mio za plnou palbu. Není pro člověka co řešit. Naopak lidi co si tohle koupí si to nekupují kvůli tomu, že mají kopii BMW. Lidi co si kupují tohle (grandeur, opirus ) prostě ke svému životu a pohodlnému ježdění ve výborně vybaveném autě znáček na kapotě s trojcípou hvězdou a nebo vrtulku. Prostě nepotřebují připlácet za věci, kterými D3 vyniká a postačí jim hezké, velké a výborně vybavené auto za dobrou cenu. Takže bych to nijak neodsuzoval. Je dobře, že existuje i alternativa....

Jinak se asi najdou blázni co si na santa fe nalepí ledvinky apod. Ale taky se najdou lidi co si na bavoráky lepí M ka. Taky se najdou lidi co si koupí mercedes se 150 000km za stejnou cenu jako nový Quoris a potom se na jeho majitele budou povyšovat a říkat mu jaký je *, protože jezdí v tomhle ...
A já říkám, člověk co si koupí nový Quoris než aby zaplatil to samé za jetý mercedes a nebo BMW na tom bude vždy lépe.

Mimochodem z předního pohledu tam podobnost s BMW je, ale z bočního a dalších nikoliv...
19. 7. 2012 10:02
Re: Strela vedla
Počkej počkej... tou svoji první větou by jsi jako světu chtěl sdělit, že ty jsi odborník na auta ?
Avatar - Stejsn
19. 7. 2012 09:47
Korýš?
Klitoris? Jak se to vlastně čte?
19. 7. 2012 09:20
Re: Zase špatně
Ano, nechal jsem se unést, začal jsem si myslet, že předmětem diskuze byl pouze objem agregátu, ne urozenost :-)