Kia Quoris: Model K9 má nové jméno a míří do Evropy

Kia Quoris: Model K9 má nové jméno a míří do Evropy

 
 

Nová vlajková loď jihokorejské automobilky dostala jméno Quoris, s nímž koncem letošního roku zamíří na exportní trhy.

Luxusní model Kia Quoris je na domácím trhu v prodeji od května letošního roku a zdejší zákazníci jej znají pod označením K9. Velký sedan představuje návrat značky Kia k pohonu zadních kol.

Kia v současnosti oficiálně potvrzuje, že Kia Quoris bude na vybraných exportních trzích nabízena od čtvrtého čtvrtletí 2012. Spolu s tímto oznámením Kia vysvětluje vznik nového jména a zároveň vyzdvihuje řadu bezpečnostních a komfortních prvků, jimiž je Quoris vybaven.

Viceprezident a výkonný ředitel Kia Motors Corporation Thomas Oh uvedl, že název pro vlajkovou loď je odvozen z anglických slov core a quality a naznačuje klíčové vlastnosti vozu. Slovo Quoris má vyjadřovat dokonalé souznění solidnosti, luxusu a vyspělé techniky.

Na zahraničních trzích bude sedan Kia Quoris nabízen se dvěma motory. Jedním z nich má být vidlicový šestiválec 3,8 MPI o výkonu 213 kW (290 k), který v příštím roce doplní šestiválec 3,8 GDI o výkonu 246 kW (334 k).

Jihokorejský sedan je dlouhý 5.090 mm, široký 1.900 mm a vysoký 1.490 mm, rozvor náprav činí 3.045 mm. Automobilka slibuje, že se cestující mohou na předních i zadních sedadlech těšit na velkorysý prostor.

Komfort a bezpečnost především

Výbava modelu Quoris zahrnuje celou řadu high-tech komfortních a bezpečnostních prvků, z nichž mnohé slaví ve voze značky Kia svou premiéru.

Poprvé se tak zákazníci jihokorejské automobilky setkají například s inteligentním tempomatem ASCC (Advanced Smart Cruise Control). Jeho radarový systém je umístěn na pravé straně předního nárazníku a sleduje situaci před vozem až do vzdálenosti 174 metrů. S aktivovaným systémem ASCC sleduje Quoris dopravní situaci včetně rychlostí jízdy s cílem udržovat předem nastavenou bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Řidič si může nastavit vzdálenost ve čtyřech krocích (52, 40, 32 nebo 25 metrů při rychlosti jízdy 90 km/h) prostřednictvím tlačítka na volantu.

Quoris také zvládne v případě potřeby automaticky zcela zastavit. Pokud vůz nestojí déle než tři sekundy a vozidlo vpředu se opět rozjede, Quoris ho automaticky následuje, a pokračuje tak v jízdě. Stojí-li vůz déle než tři sekundy, musí řidič vůz manuálně vybídnout k další jízdě sešlápnutím pedálu plynu, nebo stisknutím tlačítka Resume.

Systém ASCC je v Quorisu funkčně provázán s ostatními systémy vozidla pomocí systému řízení bezpečnosti vozidla AVSM (Advanced Vehicle Safety Management).

AVSM integruje řízení různých systémů vozidla, například elektronického stabilizačního systému ESC, mechanismu bezpečnostních pásů a rozmanitých výstražných systémů, díky nimž může AVSM upozornit řidiče, zvýšit tlak v brzdové soustavě a aktivovat přednárazovou funkci bezpečnostních pásů PSB (Pre-Safe Belt) v závislosti na předpokládané úrovni rizika kolize.

Jakmile AVSM odhalí nebezpečí srážky, upozorní na něj systém řidiče ve třech krocích prostřednictvím hlasitého zvukového signálu, vizuální výstrahy jak na průhledovém displeji HUD (Head Up Display), tak i na displeji LCD TFT v panelu přístrojů, a haptickým signálem pomocí bezpečnostního pásu.

Při malém riziku srážky se objeví na displeji LCD a průhledovém displeji HUD vizuální výstraha. Při vyšší úrovni rizika se k vizuální výstraze přidá zvukový výstražný signál a elektromotor způsobí silné vibrace v bezpečnostním pásu řidiče. Hrozí-li kolize bezprostředně, začne AVSM automaticky brzdit, aby se snížila nárazová rychlost. Elektromotor a předpínače bezpečnostních pásů systému PSB jsou rovněž aktivovány, aby přitáhly bezpečnostní pásy a přidržely cestující pevněji v sedadlech.

JAKE.AUTO.CZ: KIA (přehled všech testů a dalších článků)

Systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) pro model Quoris je vybaven dvěma radarovými senzory umístěnými ve vnějších rozích zadního nárazníku. Každý z nich je schopen detekovat objekty ve vzdálenosti až 70 metrů od zadní části vozu v pásu širokém čtyři metry do stran.

BSD se aktivuje při rychlosti jízdy nad 30 km/h a řidiče upozorní v okamžiku, kdy se nějaké vozidlo dostane do oblasti slepého úhlu. Ta má šířku přibližně čtyři metry na každé straně sedanu Quoris a sahá více než šest metrů za zadní nárazník.

Radarový systém BSD modelu Quoris má v porovnání s ultrazvukovými systémy BSD delší dosah, což využívá rovněž systém LCA (Lane Change Assistance) podporující řidiče při změně jízdního pruhu. LCA upozorňuje řidiče na vozidla přibližující se vysokou rychlostí zezadu od vzdálenosti až 70 metrů.

Považuje-li systém za potenciální riziko také rychlost přibližování – konkrétně to znamená případy, kdy by vypočtená kolize nastala během 4,5 sekundy, pokud by nedošlo k žádnému vyhýbacímu manévru – rozsvítí se kontrolka v podobě výstražného trojúhelníku ve skle vnějšího zpětného zrcátka na pravé nebo levé straně a na průhledovém displeji HUD se objeví výstražný signál. Jestliže řidič na toto vizuální varování nereaguje, zazní také zvukové upozornění.

Řidič může oba systémy BSD a LCA v případě potřeby deaktivovat.

Srdcem systému sledování jízdy v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) v sedanu Quoris je čelní videokamera, která sleduje polohu vozu ve vztahu k podélnému značení na vozovce. Při rychlosti jízdy nad 60 km/h upozorní řidiče v okamžiku, kdy vůz začne nechtěně opouštět svůj jízdní pruh.

Čtyři kamery na každé straně vozu tvoří prostorový kamerový systém AVM (Around View Monitor), který nabízí prostorový pohled v rozsahu 360 stupňů v osmi různých režimech zobrazení na velkoplošném displeji AVN (Audio Video Navigation) na přístrojové desce.

AVM průběžně slučuje obrazy ze čtyř kamer, z nichž vytváří virtuální pohled „seshora“, aby mohl řidič sledovat okolí vozidla. Systém AVM se automaticky vypíná, jakmile rychlost jízdy překročí 20 km/h.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
Zdroj: Kia
 

Přidat názorDiskuse: Kia Quoris: Model K9 má nové jméno a míří…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Kia K900: Nový základ s V6 3.8 má 231 kW a téměr 400 N.m Kia K900: Nový základ s V6 3.8 má 231 kW a téměr 400 N.m

No nezní to dobře, mít u sedanu mainstreamové značky jako…

Kia K900: Americký Quoris má premiéru v Los Angeles Kia K900: Americký Quoris má premiéru v Los Angeles

Kia nabídne svou současnou vlajkovou loď také zákazníkům…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…