Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Rusku postavili klasický Ford Mustang. Elektrický, přirozeně...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Ford Mustang modelového roku 1967 posloužil za vzor pro projekt R67 ruské společnosti Aviar Motors. Ten spojuje styl druhé poloviny šedesátých let s moderním elektrickým pohonným systémem.

Ford Mustang první generace patří již řadu let mezi nejpopulárnější klasické vozy a toho využívá cela řada firem od renovátorských dílen, vracejících tyto vozy do jejich původní kondice, přes úpravce, zlepšující jejich výkony až po výrobce zcela nových exemplářů využívajících produkce licencovaných dílů v kombinaci s moderními komponenty.

Výsledkem snažení všech výše zmíněných je prakticky vždy Ford Mustang, který plně splňuje představy fanoušků o tomto voze. Vedle nich se ovšem nyní začínají objevovat i firmy, které tuto ikonu šedesátých let proměňují v elektromobil, což lze demonstrovat prostřednictvím londýnské společnosti Charge nebo Aviar Motors z Ruska.

Aviar Motors R67 je inspirován fastbackem modelového roku 1967, ale pod jeho liniemi se má ukrývat vlastní konstrukci karoserie z uhlíkových vláken v kombinaci s podvozkem s komponenty z hliníkových slitin. Pohon mají zajistit dva elektromotory s celkovým nejvyšším výkonem 635 kW (850 k) a točivým momentem 967 N.m, které jsou rozděleny mezi přední a zadní nápravu.

Kupé s rozvorem náprav 2960 mm, celkovou délkou 4969 mm a šířkou 2079 mm má při hmotnosti 2180 kg na adaptivním vzduchovém odpružení a 20palcových kovaných kolech zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,2 s a jeho maximální rychlost má být omezena na 250 km/h. Dojezd na jedno nabití se má díky lithium-iontovým bateriím s kapacitou 100 kWh pohybovat kolem 507 km.

Vedle konstrukce karoserie, podvozku a pohonného ústrojí se má Aviar Motors R67 od svého vzoru odlišit i lehce upraveným exteriérem, provedením interiéru i výbavou. V případě karoserie si pozornost zaslouží splitter pod přídí, difusor pod zádí a především aktivní spoiler na zádi, který se má vysouvat při rychlosti nad 120 km/h a automaticky sám zasouvat při rychlosti 80 km/h a nižší. Tento spoiler pak může být vysunut stále v jízdních režimech Sport a Race.

Interiér díky tvarování palubní desky sice připomíná původní Ford Mustang, ale díky použitým displejům má blízko i k elektromobilům značky Tesla. Samozřejmostí zde má být mimo jiné bezklíčový přístup i startování, dvouzónová klimatizace, elektrické vyhřívání volantu i sedadel a hlasové ovládání multimediálního systému vozu i některých jeho ovládacích prvků.

Aviar Motors R67 má vynikat i rozsáhlou výbavou nejmodernějšími asistenčními systémy, zahrnující i nouzové brzdění nebo blíže nespecifikovaný autopilot. Světu klasických muscle cars se pak má tento elektromobil vedle svého vzhledu a jízdních výkonů i zvukovým projevem imitujícím Shelby GT500 z druhé poloviny šedesátých let.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
11. 12. 2018 18:06
Recyklace auta i článku
Starý článek o tom jak Ruští mužici vykuchali Teslu S a plácli na to plechy z Mustangu.
Kupodivu o dárci skorovšeho Tesle ve článku ani ťuk..
Avatar - kari.laz
11. 12. 2018 15:50
Re: .
Je úplně jedno, co dali do interieru, když pos... to hlavní....Motor
11. 12. 2018 14:16
.
Ten interiér pekne po*rali