V Rusku postavili klasický Ford Mustang. Elektrický, přirozeně...
Ford Mustang první generace patří již řadu let mezi nejpopulárnější klasické vozy a toho využívá cela řada firem od renovátorských dílen, vracejících tyto vozy do jejich původní kondice, přes úpravce, zlepšující jejich výkony až po výrobce zcela nových exemplářů využívajících produkce licencovaných dílů v kombinaci s moderními komponenty.
Výsledkem snažení všech výše zmíněných je prakticky vždy Ford Mustang, který plně splňuje představy fanoušků o tomto voze. Vedle nich se ovšem nyní začínají objevovat i firmy, které tuto ikonu šedesátých let proměňují v elektromobil, což lze demonstrovat prostřednictvím londýnské společnosti Charge nebo Aviar Motors z Ruska.
Aviar Motors R67 je inspirován fastbackem modelového roku 1967, ale pod jeho liniemi se má ukrývat vlastní konstrukci karoserie z uhlíkových vláken v kombinaci s podvozkem s komponenty z hliníkových slitin. Pohon mají zajistit dva elektromotory s celkovým nejvyšším výkonem 635 kW (850 k) a točivým momentem 967 N.m, které jsou rozděleny mezi přední a zadní nápravu.
Kupé s rozvorem náprav 2960 mm, celkovou délkou 4969 mm a šířkou 2079 mm má při hmotnosti 2180 kg na adaptivním vzduchovém odpružení a 20palcových kovaných kolech zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,2 s a jeho maximální rychlost má být omezena na 250 km/h. Dojezd na jedno nabití se má díky lithium-iontovým bateriím s kapacitou 100 kWh pohybovat kolem 507 km.
Vedle konstrukce karoserie, podvozku a pohonného ústrojí se má Aviar Motors R67 od svého vzoru odlišit i lehce upraveným exteriérem, provedením interiéru i výbavou. V případě karoserie si pozornost zaslouží splitter pod přídí, difusor pod zádí a především aktivní spoiler na zádi, který se má vysouvat při rychlosti nad 120 km/h a automaticky sám zasouvat při rychlosti 80 km/h a nižší. Tento spoiler pak může být vysunut stále v jízdních režimech Sport a Race.
Interiér díky tvarování palubní desky sice připomíná původní Ford Mustang, ale díky použitým displejům má blízko i k elektromobilům značky Tesla. Samozřejmostí zde má být mimo jiné bezklíčový přístup i startování, dvouzónová klimatizace, elektrické vyhřívání volantu i sedadel a hlasové ovládání multimediálního systému vozu i některých jeho ovládacích prvků.
Aviar Motors R67 má vynikat i rozsáhlou výbavou nejmodernějšími asistenčními systémy, zahrnující i nouzové brzdění nebo blíže nespecifikovaný autopilot. Světu klasických muscle cars se pak má tento elektromobil vedle svého vzhledu a jízdních výkonů i zvukovým projevem imitujícím Shelby GT500 z druhé poloviny šedesátých let.