11.6. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Které továrny v Evropě se nejméně využívají?

Které továrny v Evropě se nejméně využívají?

S využitím kapacity svých továren mají velké problémy Fiat nebo koncern PSA Peugeot Citroën.

Prodeje nových automobilů v Evropě sice v posledních měsících už opět rostou, některé automobilky ale stále mají problémy s využitím svých továren. Některé závody nepracují ani na 30 procent své výrobní kapacity.

Vůbec nejméně využitou evropskou továrnou je podle výzkumné společnosti Inovev Mirafiori. Tento turínský závod Fiatu údajně v roce 2013 pracoval jen na 16 procent své kapacity. Podle některých názorů se přitom výroba v továrně vyplatí tehdy, když pracuje na více než 75 procent své kapacity.

Fiat dokonce již uvažoval, že Mirafiori uzavře, nakonec však rozhodl, že se zde bude od roku 2015 vyrábět SUV Maserati Levante. Vznikat by zde mohlo také chystané SUV značky Alfy Romeo. Aktuálně se v Mirafiori vyrábí pouze malý hatchback Alfa Romeo MiTo.

Problém s využitím svých výrobních kapacit mají také francouzské automobilky. Sandouville patřící Renaultu pracuje jen na 18 procent, Villaverde patřící PSA Peugeot-Citroën je využita na 22 procent své kapacity.

Také tyto závody mají od zavření zachránit nové modely. Do Sandouville se přesunula výroba dodávky Renault Trafic, ve Villaverde se zase vyrábí nový Citroën C4 Cactus.

Nejméně využité továrny v Evropě
TovárnaStátVýrobceVyužitíProdukty v roce 2013
MirafioriItálieFiat16 %Alfa Romeo MiTo
SandouvilleFrancieRenault18 %Renault Laguna, Renault Espace
VillaverdeŠpanělskoPSA22 %Peugeot 207+, Peugeot 207 CC
MelfiItálieFiat22 %Fiat Punto
RennesFranciePSA27 %Citroën C5, Peugeot 508

Zavírání továren přitom není pro automobilky nic snadného, proto se mu snaží vyhnout. Proti zavření většinou protestují nejen odbory, ale také místní vlády. Propouštění je navíc pro výrobce z krátkodobého hlediska nákladné, třeba Ford odhaduje, že zavření belgické továrny v Genku a přesun výroby do španělské Valencie jej bude stát 800 milionů eur (cca 22 miliard korun).

Psali jsme: V Evropě může být zavřeno 10 dalších továren, tvrdí šéf VW Winterkorn

Michel Costes, generální ředitel výzkumné společnosti Inovev přesto odhaduje, že v následujících pěti letech bude na starém kontinentu zavřeno až pět dalších továren. Pro automobilky by však podle Costese bylo finančně výhodnější, kdyby zavřely deset továren. Také šéf VW Group Martin Winterkorn loni řekl, že je na starém kontinentu možné zavřít dalších 10 závodů.

Jistotou už je, že budou uzavřeny dvě továrny. Opel chystá ukončení výroby v Bochumi, Ford ve zmíněném Genku. Dalším kandidátem na zavření je třeba turecká továrna Gebze patřící Hondě, která pracuje na méně než 30 procent své kapacity.

Situace se i díky zavírání nepotřebných továren zlepšuje. Loni byly evropské továrny průměrně využity na 68 procent své kapacity, letos má jejich využití povyrůst na 70 procent. Návrat k 85 procentům, tedy hodnotě z roku 2007, však podle Costese nepřijde dříve než v roce 2020.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Fiat Nové modely Výroba PSA

 

Přidat názorDiskuse: Které továrny v Evropě se nejméně využívají?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 





 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint marketu se představují zlaté ručičky českých návrhářek

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint…

Koupit si oblečení v holešovické tržnici neznamená nutně jen obcházet tamější asijské stánkaře. Každý pátek a…

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Už jsme si zvykli říkat sněmovním volbám zemětřesení. Ty poslední ale přinesly hotový masakr, z nějž se česká…

 

iSport.cz

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči přijdou vysvětlit, zlobil se

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči…

Trenér José Mourinho zkritizoval přístup fotbalistů Manchesteru United, kteří v devátém kole Premier League…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to líčí jako možnou „katastrofu“

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to…

Francouzská média jsou zneklidněna. Tentokráte ne politikou fanfaronského prezidenta Emmanuela Macrona, ale…

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…