11.6. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Které továrny v Evropě se nejméně využívají?

Které továrny v Evropě se nejméně využívají?

S využitím kapacity svých továren mají velké problémy Fiat nebo koncern PSA Peugeot Citroën.

Prodeje nových automobilů v Evropě sice v posledních měsících už opět rostou, některé automobilky ale stále mají problémy s využitím svých továren. Některé závody nepracují ani na 30 procent své výrobní kapacity.

Vůbec nejméně využitou evropskou továrnou je podle výzkumné společnosti Inovev Mirafiori. Tento turínský závod Fiatu údajně v roce 2013 pracoval jen na 16 procent své kapacity. Podle některých názorů se přitom výroba v továrně vyplatí tehdy, když pracuje na více než 75 procent své kapacity.

Fiat dokonce již uvažoval, že Mirafiori uzavře, nakonec však rozhodl, že se zde bude od roku 2015 vyrábět SUV Maserati Levante. Vznikat by zde mohlo také chystané SUV značky Alfy Romeo. Aktuálně se v Mirafiori vyrábí pouze malý hatchback Alfa Romeo MiTo.

Problém s využitím svých výrobních kapacit mají také francouzské automobilky. Sandouville patřící Renaultu pracuje jen na 18 procent, Villaverde patřící PSA Peugeot-Citroën je využita na 22 procent své kapacity.

Také tyto závody mají od zavření zachránit nové modely. Do Sandouville se přesunula výroba dodávky Renault Trafic, ve Villaverde se zase vyrábí nový Citroën C4 Cactus.

Nejméně využité továrny v Evropě
TovárnaStátVýrobceVyužitíProdukty v roce 2013
MirafioriItálieFiat16 %Alfa Romeo MiTo
SandouvilleFrancieRenault18 %Renault Laguna, Renault Espace
VillaverdeŠpanělskoPSA22 %Peugeot 207+, Peugeot 207 CC
MelfiItálieFiat22 %Fiat Punto
RennesFranciePSA27 %Citroën C5, Peugeot 508

Zavírání továren přitom není pro automobilky nic snadného, proto se mu snaží vyhnout. Proti zavření většinou protestují nejen odbory, ale také místní vlády. Propouštění je navíc pro výrobce z krátkodobého hlediska nákladné, třeba Ford odhaduje, že zavření belgické továrny v Genku a přesun výroby do španělské Valencie jej bude stát 800 milionů eur (cca 22 miliard korun).

Psali jsme: V Evropě může být zavřeno 10 dalších továren, tvrdí šéf VW Winterkorn

Michel Costes, generální ředitel výzkumné společnosti Inovev přesto odhaduje, že v následujících pěti letech bude na starém kontinentu zavřeno až pět dalších továren. Pro automobilky by však podle Costese bylo finančně výhodnější, kdyby zavřely deset továren. Také šéf VW Group Martin Winterkorn loni řekl, že je na starém kontinentu možné zavřít dalších 10 závodů.

Jistotou už je, že budou uzavřeny dvě továrny. Opel chystá ukončení výroby v Bochumi, Ford ve zmíněném Genku. Dalším kandidátem na zavření je třeba turecká továrna Gebze patřící Hondě, která pracuje na méně než 30 procent své kapacity.

Situace se i díky zavírání nepotřebných továren zlepšuje. Loni byly evropské továrny průměrně využity na 68 procent své kapacity, letos má jejich využití povyrůst na 70 procent. Návrat k 85 procentům, tedy hodnotě z roku 2007, však podle Costese nepřijde dříve než v roce 2020.

Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob

Nejméně 57 lidí zabil sebevražedný útočník, který se…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Fiat Nové modely Výroba PSA

 

Přidat názorDiskuse: Které továrny v Evropě se nejméně využívají?







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já říkám, že byla

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já…

Zase jen remíza. Na jaře už šestá. Ano, plichta 1:1, kterou Karviná uhrála doma s Teplicemi, je už šestým…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…