11.6. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Které továrny v Evropě se nejméně využívají?

Které továrny v Evropě se nejméně využívají?

S využitím kapacity svých továren mají velké problémy Fiat nebo koncern PSA Peugeot Citroën.

Prodeje nových automobilů v Evropě sice v posledních měsících už opět rostou, některé automobilky ale stále mají problémy s využitím svých továren. Některé závody nepracují ani na 30 procent své výrobní kapacity.

Vůbec nejméně využitou evropskou továrnou je podle výzkumné společnosti Inovev Mirafiori. Tento turínský závod Fiatu údajně v roce 2013 pracoval jen na 16 procent své kapacity. Podle některých názorů se přitom výroba v továrně vyplatí tehdy, když pracuje na více než 75 procent své kapacity.

Fiat dokonce již uvažoval, že Mirafiori uzavře, nakonec však rozhodl, že se zde bude od roku 2015 vyrábět SUV Maserati Levante. Vznikat by zde mohlo také chystané SUV značky Alfy Romeo. Aktuálně se v Mirafiori vyrábí pouze malý hatchback Alfa Romeo MiTo.

Problém s využitím svých výrobních kapacit mají také francouzské automobilky. Sandouville patřící Renaultu pracuje jen na 18 procent, Villaverde patřící PSA Peugeot-Citroën je využita na 22 procent své kapacity.

Také tyto závody mají od zavření zachránit nové modely. Do Sandouville se přesunula výroba dodávky Renault Trafic, ve Villaverde se zase vyrábí nový Citroën C4 Cactus.

Nejméně využité továrny v Evropě
TovárnaStátVýrobceVyužitíProdukty v roce 2013
MirafioriItálieFiat16 %Alfa Romeo MiTo
SandouvilleFrancieRenault18 %Renault Laguna, Renault Espace
VillaverdeŠpanělskoPSA22 %Peugeot 207+, Peugeot 207 CC
MelfiItálieFiat22 %Fiat Punto
RennesFranciePSA27 %Citroën C5, Peugeot 508

Zavírání továren přitom není pro automobilky nic snadného, proto se mu snaží vyhnout. Proti zavření většinou protestují nejen odbory, ale také místní vlády. Propouštění je navíc pro výrobce z krátkodobého hlediska nákladné, třeba Ford odhaduje, že zavření belgické továrny v Genku a přesun výroby do španělské Valencie jej bude stát 800 milionů eur (cca 22 miliard korun).

Psali jsme: V Evropě může být zavřeno 10 dalších továren, tvrdí šéf VW Winterkorn

Michel Costes, generální ředitel výzkumné společnosti Inovev přesto odhaduje, že v následujících pěti letech bude na starém kontinentu zavřeno až pět dalších továren. Pro automobilky by však podle Costese bylo finančně výhodnější, kdyby zavřely deset továren. Také šéf VW Group Martin Winterkorn loni řekl, že je na starém kontinentu možné zavřít dalších 10 závodů.

Jistotou už je, že budou uzavřeny dvě továrny. Opel chystá ukončení výroby v Bochumi, Ford ve zmíněném Genku. Dalším kandidátem na zavření je třeba turecká továrna Gebze patřící Hondě, která pracuje na méně než 30 procent své kapacity.

Situace se i díky zavírání nepotřebných továren zlepšuje. Loni byly evropské továrny průměrně využity na 68 procent své kapacity, letos má jejich využití povyrůst na 70 procent. Návrat k 85 procentům, tedy hodnotě z roku 2007, však podle Costese nepřijde dříve než v roce 2020.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
Zdroj: Automotive News Europe
 

Přidat názorDiskuse: Které továrny v Evropě se nejméně využívají?







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…