Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Defender se dočká opravdového nástupce!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)

Britský miliardář Jim Ratcliffe opět potvrdil, že plánuje výrobu terénního vozu ve stylu původního Land Roveru Defender. Vývoj i výrobu zajistí jeho společnost Ineos Automotive.

Land Rover Defender se v anglickém Solihulu přestal vyrábět koncem ledna roku 2016 a měl se s trochou nadsázky stát již jen objektem zájmu sběratelů. O pár měsíců později se v první polovině června objevily informace o možném vzkříšení výroby, za nímž měl stát Jim Ratcliffe, zakladatel a majitel chemické společnosti Ineos.

Tento muž stál za jednáním s vedením automobilky Land Rover o odkoupení práv a výrobní linky na model Defender. Samotná automobilka na tuto informaci zareagovala s odstupem pouhých několika dní rezolutním zamítnutím možného prodeje a zdálo se, že tím je vše vyřešeno.

Ve skutečnosti se Jim Ratcliffe svého snu nevzdal a ještě během léta loňského roku se objevily informace o tom, že zvažuje výrobu vlastního terénního automobilu. Ten má být inspirován původním defenderem a nabídnout vše co na něm lidé milují, ale zároveň se má jednat o moderní vůz, u nějž nedojde k žádným kompromisům v jízdních vlastnostech, bezpečnosti a plnění emisních norem.

Tom Crotty, ředitel společnosti Ineos, pak v červenci loňského roku v rozhovoru pro Auto Express potvrdil, že v plánu je začít s čistým listem papíru a již byly externím firmám zadány požadavky na vypracování návrhů na nový automobil ve stylu defenderu a především spuštěn průzkum, jestli se vývoj a výroba nového terénního vozu společnosti vyplatí.

Výsledky průzkumu byly pozitivní a v únoru letošního roku bylo potvrzeno založení Ineos Automotive, jejímž generálním ředitelem se stal Dirk Heilmann, který pracoval na vedoucí pozici ve vývoji mateřské společnosti Ineos.

Nově založená firma má nyní zajistit vývoj a následnou výrobu terénního automobilu. Ten nemá být replikou původního modelu Defender, ale zcela novým vozem, který má mít jeho ducha, zatímco technika bude na úrovni doby a v případě spolehlivosti má být vzorem Toyota Land Cruiser.

Ineos Automotive chce vyrábět terénní vůz, který bude podobně jako původní Land Rover Defender využíván především jako pracovní vozidlo v zemědělství, lesnictví, stavebnictví či záchranářství a zároveň osloví i cestovatele, dobrodruhy a příznivce jízdy v terénu.

V současnosti má společnost podle informací MotorAuthority vedle zahájení vývoje hledat vhodné místo k výstavbě výrobního závodu, který má být umístěn ve Velké Británii nebo na půdě některého z evropských státu.

Podle starších zpráv se očekává, že nový terénní vůz v sériové podobě bude představen do dvou až tří let. Společnost doufá, že vyráběno bude mezi 15.000 až 20.000 kusy ročně. Prodej pak nemá být omezen pouze na britský trh, ale má se jednat o globální model, který zamíří do prodeje prakticky po celém světě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
29. 5. 2017 22:40
mokre sny
15-20tis ks >:D >:D >:D
Defender mal europske predaje v poslednych rokoch +- 1000ks, Land Cruiser 6000+-
29. 5. 2017 12:49
Pekne plany
Ale kolko to bude stat, ak ma byt vyroba v GB alebo EU, maloseriovka, spolahliva a este aj so servisnym pokrytim? Som dost skepticky ze bude cena aby si ju mohol dovolit nejaky rolnik ci lesnik...