Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Aygo X Hybrid oficiálně: Revoluce v segmentu miniaut má 115 koní!

Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X Hybrid
Toyota Aygo X Hybrid
31 Fotogalerie
Mario Rychtera

Nový modelový ročník přináší první hybrid do segmentu miniaut. Nabízí vyšší výkon, moderní technologie a kompaktní rozměry ideální do města.

Toyota Aygo X nového modelového ročníku poprvé přináší plně hybridní pohon do segmentu minivozů. Nová technika, vestavěná do podvozkové platformy GA-B, proměnila její vnější design při zachování kompaktních proporcí bez negativního dopadu na prostor pro posádku ani zavazadlový prostor.

Při integraci hybridního pohonu zvolila automobilka nové pojetí, kdy dvojici bateriových bloků s články umístila vedle sebe napříč celou šířkou podlahy. U ostatních modelů využívá Toyota paralelní uspořádání, které vyžaduje více prostoru v podélném směru. Pomocná baterie se přesunula pod zavazadlový prostor, aniž by ovlivnila jeho objem 231 litrů.

Dosud používaný litrový motor uvolnil místo hybridní technice z yarisu s 1,5l tříválcem, takže výkon vozu narostl ve srovnání s dosavadní čistě spalovací verzí o 32 kW na celkových 85 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 10 sekund. Více než dynamiku ocení majitelé možnost vjíždět do nízkoemisních zón díky emisím CO₂ jen 86 g/km.

Větší hybridní pohon si vyžádal prodloužení přídě o 76 mm. To designéři využili k navržení protažené kapoty, moderních světel a nové masky chladiče. Karoserie ponese výrazné laky inspirované pestrostí koření s možností dvoubarevného provedení. Atraktivitu zvyšuje použití 17 a 18palcových kol a možnost plátěného střešního okna. Novinka zároveň nabídne lepší jízdní vlastnosti – díky nižšímu těžišti, tužší karoserii a poloměru otáčení 4,7 metru.

Aygo X dostalo kvalitnější odhlučnění v oblasti palubní desky, kapoty, krytu motoru a modernizovaná výfuková soustava. U vyšších verzí je efekt umocněn silnějšími skly a použitím tlumicích prvků na více místech.

Uvnitř je stále stejně místa, protože rozvor 2430 mm zůstal beze změny. Pozice řidiče je vyšší pro lepší výhled z vozu, což se ve městě cení. Stejně tak oceníte premiéru v podobě bezdrátových aktualizací palubního softwaru, který nově umožňuje aktualizace bezpečnostních systémů – například protikolizního asistenta, asistenta udržování v pruhu, sledování dopravních značek a dalších.

Před řidičem se nachází nový 7palcový displej. Příjemné je, že ovládání klimatizace si ponechává fyzické ovladače. Dále má řidič k dispozici elektronickou parkovací brzdu, USB-C porty, bezdrátovou nabíječku, chytrou klimatizaci a elektrické sklápění zrcátek. Použití zjednodušuje možnost vytvoření digitálního klíčku.

V ceníku se objeví také sportovně laděná verze GR Sport, využívající poznatky závodního týmu Toyota Gazoo Racing. Zvenčí se vyznačuje ostrým oranžovým odstínem s kontrastní černou kapotou, specifickou výplní masky chladiče a litými koly. Interiér obohacují černé a šedé detaily doprovázené logy GR. K výraznějšímu jízdnímu zážitku přispívá specifické naladění tlumičů se sportovními pružinami a ostřejší naladění elektrického posilovače řízení.

Video placeholder
Toto video je zdarma dostupné pro registrované.
Toyota iQ: Technická kuriozita v testu Martina Vaculíka • Zdroj: auto.cz

Společně se zavedením hybridní varianty Ayga X automobilka vyzdvihuje udržitelnost výroby. Díky novým procesům se celková uhlíková stopa mezigeneračně snížila o 18 %. Nová je také technologie vstřikování plastů a vyšší míra použití recyklovaných materiálů. Aygo X se vyrábí u nás v kolínské fabrice. Výroba však v letošním roce za první čtyři měsíce meziročně klesla o 7,7 %. Stěžejním modelem je hybridní Yaris.

Zdroj: Toyota, video: auto.cz