Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Land Rover Defender
Land Rover Defender
Land Rover Defender
Land Rover Defender
147 Fotogalerie

Land Rover Defender se nevrátí, ale Jim Ratcliffe plánuje vlastní vůz

Britský miliardář Jim Ratcliffe se nevzdává. Když to neklaplo s oživením výroby Land Roveru Defender, chce vyrábět vlastní terénní automobil.

Land Rover Defender se v anglickém Solihulu přestal vyrábět koncem ledna letošního roku a měl se s trochou nadsázky stát již jen objektem zájmu sběratelů, ale namísto toho stále přitahuje pozornost díky snaze britského miliardáře o oživení jeho produkce.

Podle informací deníku The Sunday Times z minulého týdne měl Jim Ratcliffe, zakladatel a majitel chemické společnosti Ineos, stát za jednáním s vedením automobilky Land Rover o odkoupení práv a výrobní linky na model Defender.

Samotná automobilka na tuto informaci zareagovala s odstupem několika dní rezolutním zamítnutím možného prodeje a zdálo se, že tím je vše vyřešeno.

Psali jsme: Land Rover odmítá plány na oživení defenderu

Ve skutečnosti se Jim Ratcliffe se svou společností Ineos podle informací magazínu Auto Express nehodlá vzdát a zvažuje výrobu vlastního terénního automobilu. Ten má být sice inspirován původním defenderem a nabídnout vše co na něm lidé milují, ale zároveň se má jednat o moderní vůz, u nějž nedojde k žádným kompromisům v jízdních vlastnostech, bezpečnosti a plnění emisních norem.

Tom Crotty, ředitel společnosti Ineos, v rozhovoru pro Auto Express potvrdil, že v plánu je začít s čistým listem papíru a již byly externím firmám zadány požadavky na vypracování návrhů na nový automobil ve stylu defenderu.

Představení prvních návrhů máme očekávat v průběhu prosince, a pokud společnost dojde k závěru, že se jí produkce takového automobilu vyplatí, pak může být nový terénní vůz v sériové podobě představen do dvou až tří let.

V každém případě se nemá jednat o repliku defenderu, ale bude to zcela nový model, který má mít jeho ducha, zatímco technika bude na úrovni doby a v případě spolehlivosti má být vzorem Toyota Land Cruiser.

Pokud proběhne vše podle představ a přání zakladatele společnosti Ineos, pak vedle vzniku samotného vozu dojde i na stavbu výrobního podniku na severu Anglie za 250 milionů britských liber, z nějž bude vyjíždět kolem 20.000 automobilů ročně.