Land Rover Defender se nevrátí, ale Jim Ratcliffe plánuje vlastní vůz
Britský miliardář Jim Ratcliffe se nevzdává. Když to neklaplo s oživením výroby Land Roveru Defender, chce vyrábět vlastní terénní automobil.
Land Rover Defender se v anglickém Solihulu přestal vyrábět koncem ledna letošního roku a měl se s trochou nadsázky stát již jen objektem zájmu sběratelů, ale namísto toho stále přitahuje pozornost díky snaze britského miliardáře o oživení jeho produkce.
Podle informací deníku The Sunday Times z minulého týdne měl Jim Ratcliffe, zakladatel a majitel chemické společnosti Ineos, stát za jednáním s vedením automobilky Land Rover o odkoupení práv a výrobní linky na model Defender.
Samotná automobilka na tuto informaci zareagovala s odstupem několika dní rezolutním zamítnutím možného prodeje a zdálo se, že tím je vše vyřešeno.
Psali jsme: Land Rover odmítá plány na oživení defenderu
Ve skutečnosti se Jim Ratcliffe se svou společností Ineos podle informací magazínu Auto Express nehodlá vzdát a zvažuje výrobu vlastního terénního automobilu. Ten má být sice inspirován původním defenderem a nabídnout vše co na něm lidé milují, ale zároveň se má jednat o moderní vůz, u nějž nedojde k žádným kompromisům v jízdních vlastnostech, bezpečnosti a plnění emisních norem.
Tom Crotty, ředitel společnosti Ineos, v rozhovoru pro Auto Express potvrdil, že v plánu je začít s čistým listem papíru a již byly externím firmám zadány požadavky na vypracování návrhů na nový automobil ve stylu defenderu.
Představení prvních návrhů máme očekávat v průběhu prosince, a pokud společnost dojde k závěru, že se jí produkce takového automobilu vyplatí, pak může být nový terénní vůz v sériové podobě představen do dvou až tří let.
V každém případě se nemá jednat o repliku defenderu, ale bude to zcela nový model, který má mít jeho ducha, zatímco technika bude na úrovni doby a v případě spolehlivosti má být vzorem Toyota Land Cruiser.
Pokud proběhne vše podle představ a přání zakladatele společnosti Ineos, pak vedle vzniku samotného vozu dojde i na stavbu výrobního podniku na severu Anglie za 250 milionů britských liber, z nějž bude vyjíždět kolem 20.000 automobilů ročně.