Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Discovery Sport SVR nepřijde, ostřejší verze však určitě ano

Land Rover Discovery
Land Rover Discovery
Land Rover Discovery
Land Rover Discovery
42 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (0)

Land Rover nehodlá vyrábět nejvýkonnější variantu nástupce Freelanderu, protože by byla příliš drahá. Větší porci výkonu ovšem zákazníkům nabídne.

Nový Land Rover Discovery Sport se opravdu ostré specifikace SVR nedočká, divize Special Operations skupiny Jaguar Land Rover ji nechystá. Je třeba zamáčknout slzu a využít případně pozdější nabídky některého z tunerů? Ani ne. Výkonnější „discosporty“ si přece jen v blízké budoucnosti koupíme. Ale plány na výrobu SVR opravdu neexistují, ředitel výrobního programu Land Roveru Murray Dietsch to potvrdil při novinářské prezentaci Discovery Sport na Islandu australskému serveru Motoring. U britské značky v indických rukou zodpovídá právě za novinku a také Range Rover Evoque, jinak se jedná o bývalého šéfinženýra pobočky Fordu právě na pátém kontinentu.

První a pro mnohé nejpříjemnější možnost slovy „Special Operations upírají své zraky na určité segmenty a některé cenové kategorie“ vyloučil. Prostě a jednoduše by výsledné auto bylo příliš drahé a jeho vývoj se tak nevyplatí, protože si ho pak koupí maximálně pár lidí. Ale slavný britský výrobce teréňáků skutečně může vyrábět svůj nejnovější model s poněkud nadupanější technikou. Dietsch řekl, že taková myšlenka nebyla definitivně smetena ze stolu, detaily a konkrétnější specifikace však sdělit odmítl, Je na ně ještě příliš brzy...

Dejme tedy prostor spekulacím. Takové auto se postaví nejen známému Audi SQ5, ale i chystaným BMW X3 a 4 s písmenkem M. Současným vrcholem v řadě sedmimístného SUV je čtyřválcový zážehový dvoulitr s turbem Si4 s výkonem 177 kW, Evoque má i 210 kW v provedení Dynamic představením loni v Ženevě. Jenže motor ještě od Fordu dlouho v nabídce nevydrží. Sportovní „Disco“ i jeho starší sourozenec se můžou dočkat přeplňovaného benzinového dvoulitrového čtyřválce nové vlastní řady Ingenium s výkonem ještě vyšším, přesáhne prý 220 kW.

Nepřijde ani o ostrý turbodiesel, ten nabídne určitě více než stávající varianta SD4 2,2 l (140 kW/420 N.m). I v jeho případě se jedná o transplantované „cizí srdce“ původem z vývoje PSA a modrého oválu. Nejvýkonnější nový agregát z „rodinky“ Ingenium v Jaguaru XE, opět čtyřválcový, zatím dosahuje jen 132 kW a pod kapoty land roverů se dostane snad ještě letos, nejpozději však příští rok. Připomeňme, že Discovery Sport je postaven na nové „malé“ platformě D8 s napříč umístěnými motory, stejně jako Evoque.

Začít diskuzi