Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi SQ5 3,0 TFSI: 354 benzinových koní pro nejostřejší Q5

Michal Fokt
Diskuze (8)
Poté, co se sportovně laděné SQ5 představilo nejprve se silným turbodieselem, debutuje na detroitském autosalonu i s výkonným benzinovým šestiválcem.

Audi vloni stylově u příležitosti závodu 24 hodin Le Mans, kde konkurenci drtí už roky s turbodieselovými prototypy, představilo další ostrý nafťák, tentokráte ale určený pro silnice – výkonnou verzi SUV Q5, označenou SQ5. Nyní je na spadnutí premiéra stejnojmenného modelu, vybaveného ale přeplňovaným benzinovým šestiválcem.

Protože o zážehové SQ5 bude zájem především v Americe, světová premiéra proběhne příští týden na autosalonu NAIAS v Detroitu. Pohon tohoto vozu má na starosti stejný motor, jenž slouží v Audi S4, tedy třílitrový V6 s vyvažovacím hřídelem, přeplňovaný kompresorem, jenž je ale pro potřeby těžkého SUV naladěn na vyšší výkon 354 k (260 kW) v rozmezí 6000-6500 otáček a točivý moment vrcholí hodnotou 470 Nm v rozpětí 4000-4500/min. V Audi S4 má 333 k (245 kW), do běžné Q5 se pak montuje 3,0 TFSI o výchonu rovných 200 kW.

Audi SQ5 3,0 TFSI s ním zrychlí z klidu na stovku za 5,3 s a jeho maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Kompresor točí až 20.000/min a stlačuje vzduch až na 0,8 baru, načež je vzduchu ve dvou mezichladičích snížena teplota, aby se ho dostalo do motoru co největší množství. V kombinovaném jízdním režimu by měl spálit 8,5 l benzinu na 100 km.

Motor je zkombinován výhradně s osmistupňovým automatem Tiptronic s pádly pod volantem a pochopitelně též se systémem stálého pohonu všech kol quattro. Sportovně naladěný podvozek je oproti běžným verzím snížen o 30 mm, standardem jsou 20“ kola, volitelně zaměnitelná za velikost 21 palců. Za příplatek se bude dodávat aktivní řízení s měnitelným převodem.

Vůz poznáte podle stříbrné masky chladiče, rámů oken a výraznějšího bodykitu, interiér dostane typické znaky modelů S včetně sedadel v kombinaci kůže a alcantary a zatímco jinde se připlácí za tmavý strop, v tomto případě bude naopak za příplatek stříbrné provedení. Na výběr bude řada dekorů, počínaje kartáčovaným hliníkem, přes karbon, klavírní lak až po dřevo.

Audi Q5 a SQ5 - srovnání šestiválcových motorů
ModelQ5 3,0 TDIQ5 3,0 TFSISQ5 3,0 TDISQ5 3,0 TFSI
Převodovka7DS8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]2967299529672995
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]180/4000-4500200/4750-6500230/3900-4500260/6000-6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]580/1750-2750400/2500-4750650/1450-2800470/4000-4500
Max. rychlost [km/h]225234250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,55,95,15,3
Komb. spotřeba [l/100 km]6,48,56,88,5

Michal Fokt
Diskuze (8)
17. 1. 2013 10:45
Re: 2003
Mám možnost jezdit s Q5 3,0TDI s-line packet... a nemůžu si vynachválit tenhle vůz, když přesednu z jiného auta do Q5ky, třeba z Superbe 2.generace..je to o něčem jiném, ta atmosféra, ty materiály... dle mě Audi nejlepší německé auta současnosti, jak po designové stránce tak v materiálech....akorát ta cena, jsou hodně předražené....
Avatar - guze
9. 1. 2013 00:27
Re: Klimatizace
Jj, je to tak. :-)
8. 1. 2013 22:08
Re: Klimatizace
Dvouzónovou mít nemůže, ale může mít třízónovou. ;-) Příplatek 580 €. Tohle moc neřeší. Pokud nemá stupně výbavy, tak ti se silnějším motorem možná dají v základu navíc xenony, jiná kola, ale moc takových prvků, které s motorizací mění, není. Klimatizace k nim nepatří, alespoň jsem si jí nikde nevšiml. Ve střední třídě nabízí jedno- nebo třízónovou, ve vyšší střední dvou- nebo čtyřzónovou. A platí to i pro S a RS modely, takže i taková RS5 za dva miliony má v základu jen jednozónovou klimatizaci (a až na pár drobností bude výbava shodná se základním modelem). Osobně mám rád odvětrávaná sedadla a ty bez příplatkové klimatizace objednat nejdou. ;-)
8. 1. 2013 21:56
Re: to prezeranie fotografii
Prašť jako uhoď, pořád je to příšera. A přitom je odkud opisovat.
8. 1. 2013 21:23
2003
Mě to připomíná vozy s designem tak 10 let zpět. Nuda ale stádo si asi najde. Audi pro mě již není luxusní vůz ale spíše nižší střední třída.