Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover LRX Concept: tentokrát v černé a blíže sériové výrobě

Land Rover Range Rover Evoque
Land Rover Range Rover Evoque
Land Rover Range Rover Evoque
Land Rover Range Rover Evoque
11 Fotogalerie
Diskuze (15)
Na lednovém detroitském autosalonu se představil dvoudveřový koncept sportovního SUV Land Rover LRX postavený na podvozku Freelanderu 2. V Ženevě Land Rover představí evropskou verzi s hybridním pohonem.

Zatímco detroitský koncept byl celý lakovaný bílou barvou, ten ženevský je černý a má efektní stříbrnou střechu. Vizuální odlišností obou konceptů chce Land Rover zdůraznit hlavní aspekt modelu, jehož sériová výroba dosud nebyla potvrzena ale je vysoce pravděpodobná – důraz na styl a širokou nabídku různých modifikací podle individuálních požadavků zákazníků.

Pod kapotou se ukrývá hybridní systém s dvoulitrovým turbodieselem, emise by se měly dostat pod 120 g/km (tomu odpovídá kombinovaná spotřeba 4,7 l/100 km). Motor, který je schopen spalovat bionaftu, se tak dostává do emisních limitů navrhovaných Evropskou komisí. Jak je u Land Roveru zvykem, poháněna jsou všechna čtyři kola, ale při rychlostech menších než 32 km/h může LRX jet také výhradně na elektrický pohon. Elektromotor pohání jen zadní kola a díky jeho činnosti může naftový motor pracovat většinu času v optimálních otáčkách.

Stejně jako ostatní modely Land Roveru má koncept LRX systém Terrain Response. K obvyklým třem režimům (normální, písek a tráva/štěrk/sníh) přibyly sportovní a ekonomický mód.

Pro snížení hmotnosti byl pro boční skla a prosklenou střechu zvolen polykarbonátový materiál SABIC. Ten je nejen o 40 % lehčí než běžné sklo, ale díky nanotechnologiím nepropouští téměř žádné UV záření a má omezenou prostupnost infračerveného záření. Interiér se díky tomu tak rychle neohřívá slunečními paprsky.

Volba materiálů v interiéru se orientovala na snadnou recyklovatelnost a nízkou hmotnost. Kůže je obarvena bez chrómu pomocí zeleniny, na mnoha místech je použitý hliník, koberce jsou z obnovitelných materiálů a na výrobu dveřních výplní se sametovým povrchem byly použity recyklované PET lahve. Ředitel Land Roveru Phil Popham prohlašuje, že recyklovatelnost materiálů bude napříště jedním z hlavních cílů automobilky.

Ačkoliv je LRX oproti Freelanderu 2 o 15 cm kratší (celková délka 4351 mm) a o 20 cm nižší (výška jen 1535 mm), působí díky mohutným bokům robustním dojmem. Svůj podíl na tom má také šířka 1895 mm a 20palcová kola umístěná do rohů karosérie. Na první pohled zaujme na Land Rover nezvykle agresivní design přední části, strmé boční linie a jednolitá zasklená plocha a sloupky.

Evropská verze konceptu LRX se představí už tento týden v Ženevě.

Vstoupit do diskuze (15)