Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover LRX Concept: tentokrát v černé a blíže sériové výrobě

Diskuze (15)
Na lednovém detroitském autosalonu se představil dvoudveřový koncept sportovního SUV Land Rover LRX postavený na podvozku Freelanderu 2. V Ženevě Land Rover představí evropskou verzi s hybridním pohonem.

Zatímco detroitský koncept byl celý lakovaný bílou barvou, ten ženevský je černý a má efektní stříbrnou střechu. Vizuální odlišností obou konceptů chce Land Rover zdůraznit hlavní aspekt modelu, jehož sériová výroba dosud nebyla potvrzena ale je vysoce pravděpodobná – důraz na styl a širokou nabídku různých modifikací podle individuálních požadavků zákazníků.

Pod kapotou se ukrývá hybridní systém s dvoulitrovým turbodieselem, emise by se měly dostat pod 120 g/km (tomu odpovídá kombinovaná spotřeba 4,7 l/100 km). Motor, který je schopen spalovat bionaftu, se tak dostává do emisních limitů navrhovaných Evropskou komisí. Jak je u Land Roveru zvykem, poháněna jsou všechna čtyři kola, ale při rychlostech menších než 32 km/h může LRX jet také výhradně na elektrický pohon. Elektromotor pohání jen zadní kola a díky jeho činnosti může naftový motor pracovat většinu času v optimálních otáčkách.

Stejně jako ostatní modely Land Roveru má koncept LRX systém Terrain Response. K obvyklým třem režimům (normální, písek a tráva/štěrk/sníh) přibyly sportovní a ekonomický mód.

Pro snížení hmotnosti byl pro boční skla a prosklenou střechu zvolen polykarbonátový materiál SABIC. Ten je nejen o 40 % lehčí než běžné sklo, ale díky nanotechnologiím nepropouští téměř žádné UV záření a má omezenou prostupnost infračerveného záření. Interiér se díky tomu tak rychle neohřívá slunečními paprsky.

Volba materiálů v interiéru se orientovala na snadnou recyklovatelnost a nízkou hmotnost. Kůže je obarvena bez chrómu pomocí zeleniny, na mnoha místech je použitý hliník, koberce jsou z obnovitelných materiálů a na výrobu dveřních výplní se sametovým povrchem byly použity recyklované PET lahve. Ředitel Land Roveru Phil Popham prohlašuje, že recyklovatelnost materiálů bude napříště jedním z hlavních cílů automobilky.

Ačkoliv je LRX oproti Freelanderu 2 o 15 cm kratší (celková délka 4351 mm) a o 20 cm nižší (výška jen 1535 mm), působí díky mohutným bokům robustním dojmem. Svůj podíl na tom má také šířka 1895 mm a 20palcová kola umístěná do rohů karosérie. Na první pohled zaujme na Land Rover nezvykle agresivní design přední části, strmé boční linie a jednolitá zasklená plocha a sloupky.

Evropská verze konceptu LRX se představí už tento týden v Ženevě.

Diskuze (15)
Avatar - Ricardo
3. 3. 2008 22:28
Re: INFINITI
Měkké I ;-) jinak jsi mimo i tak :no:
Avatar - masO
3. 3. 2008 09:51
Re: Obrázky
sypu si popel na hlavu a beru zpet, omlouvam se :*)
Avatar - masO
3. 3. 2008 09:49
Re: Obrázky
musis asi zkusit pravy tlacitko na mysi ;-)
Avatar - Bubáq
3. 3. 2008 09:34
Obrázky
Auto vypadá hezky. Rozčiluje mne ale, že si nemohu stáhnout obrázky do počítače. Pokud k prohlížení obrázků musím být připojený na net (a nemůžu tedy tak činit např. po vyčerpávajícím dnu a před usnutím v posteli), ztrácí pro mne sledování serveru AUTO.CZ smysl. Jdu jinam.
3. 3. 2008 09:09
Krasavec
stejného střihu jako infiniti. Obrovská kola, svažující se střecha a sebevědomá příď vyvolávají vlnu pozitivních emocí. Nezbývá než... než si zajít chuť ;-)