Landwind CV9: Čínská značka se vrací do Evropy
Landwind se pokusil do Evropy proniknout již v roce 2005, kdy na trh uvedl SUV, jímž bylo licenčně vyráběné Isuzu Rodeo, resp. první generace Opelu Frontera. Tento model se stal aktérem aféry, kterou rozpoutal německý ADAC, když zveřejnil nelichotivé výsledky crash testů.
Čínskou automobilku, jejíž zastoupení pro Evropu má hlavní sídlo v Nizozemí, první neúspěch neodradil a již v roce 2006 na autosalonu v Paříži představila MPV. To mělo s cenou okolo 300.000,- Kč a jménem Fashion zaútočit na evropské trhy.
Vzhledem k aféře s neúspěšným crash testem SUV k prodejním úspěchům nedošlo. Automobilka se pokusila vylepšit si svou pověst v roce 2008 crash testem modernizovaného SUV GS6, ale ani tento pokus nebyl korunován úspěchem.
Landwind se stále nevzdává a nejnovější pokus o dobití náročného evropského trhu má provést model CV9, který je vlastně starým známým MPV z pařížského autosalonu z roku 2006. Prodej tohoto vozu byl v létě letošního roku spuštěn v Nizozemí a Belgii. Nyní se hledají distributoři pro Německo.
Při zahájení prodeje na nizozemském trhu je základní cena CV9 stanovena na 14.495 euro (zhruba 360.000,- Kč). Za tuto částku je k dispozici automobil s čtyřmístným interiérem a zážehový čtyřválcem o objemu 1,6 litru s výkonem 71 kW (97 k). V nabídce je i šestimístné uspořádání interiéru a motor o objemu 2,0 litru. V blízké budoucnosti se objevit i elektřinou poháněná verze.
K získání důvěry zákazníků byl CV9 vyslán do losího testu na testovací trati v nizozemském Lelystadu. Čínské MPV jej úspěšně zvládlo v rychlosti 90 km/h namísto obvyklých 65 km/h.
Landwind CV9 se sice dokáže vyhnout překážce i v poměrně vysoké rychlosti, ale jeho bezpečnostní výbava, která obsahuje dva čelní airbagy, ABS s EBD, vyztuženou ocelovou konstrukci a bezpečnostní sloupek řízení neobsahuje ESP nebo boční a hlavové airbagy.