Výkon ani výbava auta děti nezajímá. Po čem tedy doopravdy touží?
Když přijde řeč na výběr auta, je pro dětské pasažéry nejdůležitější jeho barva. A pokud si myslíte, že děti výběr auta neovlivňují, pak budete možná překvapeni.
„Přece se nebudu ptát svého dítěte, co si mám koupit za auto.“ Tak nějak asi reaguje dospělý jedinec, pokud by mu někdo řekl, že má výběr auta konzultovat se svým potomkem školního věku. Jenže v nedávno uveřejněném britském průzkumu veřejného mínění uvedlo 37 procent rodičů respondentů, že děti ovlivňují rozhodování dokonce i při koupi jejich příštího vozu.
Průzkum udělala společnost Auto Trader Group, největší internetová platforma pro prodej ojetých automobilů v zemi. Ukázal, že dětí hrají významnou roli až v 37 procentech.
„I v Česku se děti velmi často podílí na výběru rodinného vozu. Vždyť takový nákup vozu je velkou událostí pro nás všechny a není tak s podivem, že děti chtějí být také součástí celého výběrového procesu. Největší důraz pak kladou na barvu nebo tvar vozu, ale s vyšším věkem řeší i výbavu jako například, jestli má vůz zástrčku pro iPad. Pokud vůz nesplňuje jejich představy, musíme se připravit na dlouhé diskuse,“ upozorňuje Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny Aures Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA Auto.
Dětem jde především o barvu karoserie budoucího auta. Na jejím výběru se podílí 26 procent dětí ve věku od tří do 13 let. A kterou nejčastěji preferují? Vede červená (28 procent), následovaná modrou (21 procent). Černou chce 14 procent a třeba růžovou 13 procent. Dle průzkumu chlapci kupodivu preferují červenou barvu, nikoliv modrou, jak by se mohlo zdát.

Možná na tom opravdu něco bude. Když jsem byl malý a děda si kupoval nové auto, Škodu 120L (psal se rok 1985), hrozně jsem chtěl červenou. Jenže doba byla jiná než dnes, takže nakonec na dědu zbyla bílá. Vzpomínám si, jak mi babička musela vysvětlovat, proč auto není červené, ale bílé.
Zdroj: Aures Holdings, foto: Volkswagen, video: auto.cz