Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus RC 350 F SPORT: 321 koní a sportovní podvozek

Aleš Jungmann
Diskuze (1)
Lexus oficiálně představil ostřejší verzi modelu RC 350. My si na ní však musíme nechat zajít chuť.

Sportovní vůz, postavený na platformě modelu GS, je poháněn vidlicovým šestiválce o objemu 3,5 litru s výkonem 236 kW při 6.400-1. Sílu na zadní kola, standardně devatenáctipalcová a se specifickým designem, přenáší osmistupňový automat.

Jisté vedení vozu v zatáčkách zajistí sportovněji naladěný podvozek, využívající systému AVS, tedy adaptivních tlumičů, a také podvozkový systém LDH (Lexus Dynamic Handling). V nízkých až středních rychlostech se tak přední a zadní kola natáčejí v opačném směru, což výrazně zmenšuje poloměr otáčení vozu. Výsledkem je lepší ovladatelnost při pomalé jízdě a současné zlepšení ochoty vozu měnit směr jízdy na zatáčkovité silnici. Ve vyšších rychlostech jsou všechna kola natáčena ve stejném směru, aby se zlepšila přilnavost zadních kol a stabilita.

V interiéru najdeme volant a řadicí páku potaženou perforovanou kůží či rudé kožené čalounění Rioja Red, určené pouze pro F SPORT.

Svou premiéru bude mít i vrchol nabídky, RC F, který se na starém kontinentu začne prodávat od letošního podzimu. Je poháněno novým, atmosféricky plněným pětilitrovým osmiválcem o výkonu 343 kW (466 k) a točivém momentu přes 520 N.m. Jde tak prozatím o nejvýkonnější sportovní vůz s osmiválcem od automobilky Lexus. Jako prý první sportovní kupé na světě s motorem vpředu a pohonem zadních kol spojuje RC F osmistupňovou převodovku s diferenciálem TVD (Torque Vectoring Differential). Ten zlepšuje trakční schopnosti a držení stopy v zájmu lepší ovladatelnosti a jízdních výkonů. Zajímavostí je také přepínání jízdních režimů: za jízdy ustálenou rychlostí využívá spalovací motor Atkinsonův cyklus s ohledem na nižší spotřebu paliva a následně se ve vyšších otáčkách přepíná na Ottův cyklus za účelem zvýšení jízdní dynamiky.

Bohužel, zatím není potvrzen příchod modelu RC 350 ani RC 350 F SPORT na český trh. K mání tak zřejmě bude pouze výše zmiňovaná vlajková loď RC F a pak hybridní verze RC 300h, která přijde v průběhu příštího roku a nabídne elektromotor kombinovaný s benzinovým čtyřválcem o objemu 2,5 litru.

Aleš Jungmann
Diskuze (1)
Avatar - classic
2. 3. 2014 19:09
Podložené informace?
Vážená redakce, zajímalo by mne, jak podložené máte informace o tom že na českém trhu nebude dostupný motor 3,5 V6, když i na oficiálním českém webu lexusu o něm píšou jako o jedné z motorických variant.

[odkaz]