Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Leyland Trucks oslavuje netradiční jubileum

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Britský výrobce nákladních vozidel DAF dosáhl zajímavého milníků ve své historii, jímž je dokončení pětitisícího vozů vybaveného skříňovou nástavbou přímo na výrobní lince.

Ve světě nákladních vozidel výrobci prakticky výhradně oslavují jubilejní exempláře, které jsou sice již plně funkční, ale aby mohly sloužit svým novým majitelům, tak prakticky jen s výjimkou sedlových tahačů musí zamířit ještě do firmy, která je doplní příslušnou nástavbou.

Britský Leyland Trucks jako jeden z mála výrobců na světě na své lince montuje na přání klienta na dokončovaná vozidla i nástavby. Díky tomu je homologace a uvedení vozidel do služby výrazně rychlejší. Výhody tohoto systému výroby kompletních vozů s nástavbami oslavil Leyland Trucks na konci března, když byl zkompletován již pětitisící vůz s nástavbou.

Jubilejním vozidlem se stal DAF LF, který si od Rona Augustyna převzal Paul Gatti z poštovní společnosti Royal Mail, v jejichž službách jezdí v současnosti více než 700 vozidel značky DAF.

Kořeny Leyland Trucks sahají až do roku 1896, kdy byla založena The Lancashire Steam Motor Company. Na základech této firmy vznikla v roce 1907 společnost Leyland Motors Limited, která je přímým předchůdcem současného výrobce nákladních vozů.

V roce 1987 začíná spojení britské firmy s nizozemskou automobilkou DAF, která získala 60% podíl v Leyland Trucks. Tehdy se objevuje jméno Leyland DAF. O devět let později, v roce 1996, vstupuje na scénu skupina PACCAR. Ta získala společnost DAF, která měla tehdy finanční potíže. V roce 1998 pak PACCAR koupil i britský Leyland pro jeho zkušenosti s vývojem a výrobou lehkých a středních nákladních vozidel.

Historie modelové řady DAF LF navržené a vyráběné právě u Leyland Trucks začíná v roce 2001, kdy byla představena a získala titul Truck of the Year 2002. Druhé bylo v této prestižní anketě Volvo FH12 a třetí tehdy skončil Renault Magnum.

V roce 2009 se modelová řada LF představila s inovovaným interiérem a optimalizovanou pohonnou soustavou. Na konci roku 2010 se rozběhla sériová výroba modelu LF Hybrid a DAF se tak stal jednou z prvních značek, které mají ve své nabídce nákladní automobil s hybridním pohonem.

V současnosti je DAF LF nabízen v provedení Euro 6 v řadě verzí s celkovou hmotností od 7,5 do 19 tun. Zákazníci mají možnost volby mezi dvěma druhy denní kabiny nebo jednou delší spací kabinou. Paleta pohonných jednotek obsahuje čtyř a šestiválcové vznětové motory PACCAR s výkony od 112 do 231 kW.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)