Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lumma Design v Ženevě 2010

Michal Fokt
Lumma Design letos „jede“ především v tuningu crossoveru BMW X6 – vzala si do parády jak běžnou verzi, tak i výkonnou X6 M.

Lumma Design CLR X 650 GT

Tato výrazná úprava BMW X6 se představila již na loňské Essen Motorshow, ale do Ženevy si Lumma Design přivezla nové provedení s označením GT a přepracovanými karosářskými díly.

CLR X 650 GT se může pyšnit agresivně tvarovaným předním nárazníkem, na nějž navazují rozšířené přední blatníky, jejichž linie pokračují nástavci prahů do zadních rozšířených blatníků a nového zadního nárazníku s difuzorem.

Hlavní světlomety jsou zamračeny a všimnout si lze i nové kapoty motoru. V blatnících mají své místo 23palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 315/25. Podvozek dostal upravené vzduchové odpružení, díky němuž se může světlá výška vozu snížit o 35 mm.

Celý funkčně-stylingový paket lze doplnit novým čalouněním a sportovním volantem.

Lumma CLR X 650 M

Pod agresivním body kitem CLR X 650 M se ukrývá upravená technika BMW X6 M. Pro karoserii BMW X6 M je připraven nový přední nárazník, rozšířené blatníky, nástavce prahů, zadní nárazník s difuzorem, kapota motoru, zamračení hlavních světlometů a spoiler na zádi. Standardní 20palcová kola jsou nahrazena novými 23palcovými disky. Přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru se také dočkal úprav a nyní poskytuje výkon 478 kW a točivý moment 830 Nm, zatímco sériový model má výkon 408 kW a točivý moment 680 Nm.

Lumma Design CLR X 650 M má zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosáhnout maximální rychlosti 312 km/h. Sériové BMW X6 M zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,7 s a jeho maximální rychlost je standardně elektronicky omezena na 250 km/h nebo (za příplatek) na 275 km/h.

Lumma Design CLS 730 RS

Základem pro stavbu Lumma Design CLS 730 RS se stalo BMW M5. Mnichovský sedan s atmosférickým desetiválcem o objemu 5,0 litru s výkonem 373 kW a točivým momentem 520 Nm umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,7 s a v letu jej omezuje omezovač rychlosti při 250 km/h.

Pro Lumma Design jsou sériové výkony nedostačující a proto se pod kapotu k motoru nastěhovaly dva kompresory ASA od G-Power. Díky nim a několika dalším úpravám desetiválce se výkon zvýšil na 537 kW a točivý moment na 700 Nm. K vyššímu výkonu a ostřejšímu zvukovému projevu přispívá i nový výfukový systém vlastní produkce. Akceleraci z 0 na 100 km/h teď tahle empětka zvládne za 4,2 s, jen 10,0 s jí stačí k dosažení 200 km/h a po 29,5 s se už řítí rychlostí 300 km/h. Maximální rychlost je údajně 367,4 km/h.

Nové sportovní tlumiče a tužší pružiny mají přispět k lepší ovladatelnosti upraveného BMW při vysokých rychlostech a snižují světlou výšku o 45 mm. Zkrocení sedanu mají na starosti nové brzdy s kotouči o průměru 405 mm vpředu a 380 mm vzadu. Brzdové třmeny mají vpředu šest pístků a vzadu si vystačí se čtyřmi. Kontakt s asfaltem zajišťují 21palcová kola s pneumatikami Michelin o rozměrech 255/30 R21 vpředu a 295/25 R21 vzadu.

Kontrastní provedení karoserie má předvést, které díly jsou nově vyrobeny z karbonu a upraveny pro zlepšení aerodynamických vlastností rychlého sedanu. Ještě divočejší barevná kombinace, než venku, vládne ale v interiéru. Sedadla, středový tunel a výplně dveří jsou čalouněny červenou a bílou kůží. Tuto barevnou kombinaci doplňuje karbon použitý na palubní desku, volant, zadní část předních sedadel a drobné doplňky na dalších částech interiéru. Nechybí ani plaketa s pořadovým číslem vozu.


Michal Fokt