Magirus a jeho letištní hasičské speciály Dragon X4, X6 a Superdragon X8

 

Společnost Magirus se od svého založení v roce 1864 věnuje vývoji a výrobě hasičské techniky. Mezi vrcholy její současné nabídky patří letištní speciály.

Zakladatelem společnosti Magirus se stal ve druhé polovině devatenáctého století hasič Conrad Dietrich Magirus z německého Ulmu, jehož cílem bylo zvýšení bezpečnosti a zároveň úspěšnosti hasičských zásahů.

V současnosti má Magirus GmbH ve své nabídce širokou paletu hasičské techniky od čerpadel až po letištní speciály, které lze považovat za její vrchol. Zákazníci mohou volit jeden z trojice základních modelů.

Aktuální generace vozidel pojmenovaných Dragon a Superdragon je výsledkem jednotného integrovaného přístupu, což znamená, že vše pochází z jednoho zdroje. Od podvozku až po nástavbu, od hasební technologie až k řídícímu systému. Modulární systém umožňuje realizovat velké množství různých konfigurací v těchto vozidlech.

Nejmenším z řady letištních speciálů společnosti Magirus je dvounápravový Dragon X4, který má nabízet všechny výhodyARFFV (Letištní záchranné a požární vozy) v kombinaci s ovladatelností kompaktních hasičských vozů na základech klasických nákladních automobilů.

Nízko položené těžiště má zajišťovat vynikající ovladatelnost i při vysokou rychlostí, zatímco nízko položené úložné prostory umožňují uložení rozsáhlého protipožárního zařízení.

Rosenbauer Panther: Nová generace hasičského speciálu (+videa)

Střed nabídky představuje Dragon X6 TEP, stojící na terénním třínápravovém podvozku a vybavený dvojicí motorů Iveco Cursor 13, z nichž každý disponuje výkonem 397 kW (540 k) v provedení Euro 3 nebo 412 kW (560 k) ve verzi Euro 5. Prostřednictvím dvojice automatických převodovek Allison jsou poháněna všechna kola.

Dragon X6 TEP v konfiguraci 40t zrychluje z 0 na 80 km/h za méně než 21 sekund a dosahuje nejvyšší rychlosti 135 km/h. Hasit přitom může ve stoje i za jízdy vodou nebo pěnou a jeho čerpadlo nabízí výkon až 9400 litrů za minutu.

Ziegler a letištní hasičské speciály řady Z

Vrcholným modelem je čtyřnápravový Superdragon X8, v jehož zádi je uložena dvojice přeplňovaných vznětových motorů s celkovým výkonem až 824 kW(1120 k) v provedení Euro 5. Podobně jako u menších sesterských modelů jsou i zde prostřednictvím dvojice automatických převodovek poháněna všechna kola.

Superdragon X8 je dispozici s rozvory 4050 mm a 5050 mm mezi druhou a třetí nápravou. S přípustnou celkovou hmotností 52 tun zvládne akceleraci z 0 na 80 km/h za méně než 25 s a jeho maximální rychlost je 135 km/h.

Nádrže tohoto extrémního stroje pojmou až 17.000 litrů vody, pěnidla a prášku. Samozřejmostí jsou úložné prostory pro hasičské vybavení, zatímco kabina může být dodána v provedení pro posádku tvořenou třemi, čtyřmi nebo šesti hasiči. Umístění sedadla řidiče je možné vlevo, vpravo nebo uprostřed.

Normalizované díly a komponenty jsou používány pro všechna vozidla série Dragon a Superdragon. Díky této standardizaci je podstatně efektivnější výroba a náhradní jsou lépe dostupné. Zároveň se usnadňuje výcvik posádek.

Spolupracujeme s TipCars.com
Španělští konzervativci vyhráli volby, sami ale vládnout nemohou Španělští konzervativci vyhráli volby, sami ale vládnout nemohou

Podle průzkumu, provedeného při odchodu voličů z…

Při brexitu využijeme zkušenosti z dělení ČSFR, navrhují Slováci Při brexitu využijeme zkušenosti z dělení ČSFR, navrhují Slováci

Slovensko, které bude od 1. července předsedat Evropské…

Italové dopadli druhého nejhledanějšího člena mafie Italové dopadli druhého nejhledanějšího člena mafie

Italská policie dnes zatkla druhého nejhledanějšího člena…

Britské regiony žádají záruky, že vláda uhradí ztracené dotace EU Britské regiony žádají záruky, že vláda uhradí ztracené dotace EU

Britské regiony, které čerpají finanční podporu z fondů…

 
Zdroj: Magirus GmbH

Štítky Iveco Profi

 






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze

Dodge Viper se letos rozloučí. Na trhu vydržel čtvrt…

J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší J.D. Power: Kia je nejlepší, Volvo, Fiat a Smart nejhorší

Korejská automobilka Kia zaznamenala historický úspěch,…

 



Autoslevy


Související články
Stavební vozidla: Trakker + Eurocargo 4x4 Stavební vozidla: Trakker + Eurocargo 4x4

Iveco s robustním modelem Trakker začíná již na osmnácti…

Iveco Daily Euro 6: Nižší spotřeba i hlučnost a nová aplikace Iveco Daily Euro 6: Nižší spotřeba i hlučnost a nová aplikace

Nejmenší modelová řada v aktuální nabídce italské značky…

 



 
Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter

Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter

Včera

Nový diesel značky Ford přijíždí nejdříve v užitkových vozech, ale počítá se s ním i do osobních modelů. Dle prvních jízdních dojmů je na co se těšit.




Blesk.cz

Do kroužků chtějí chodit i chudé děti. Co všechno jim kromě peněz brání?

Do kroužků chtějí chodit i chudé děti. Co všechno…

Nejsou to jen chybějící finance, co brání dětem ze sociálně vyloučených lokalit a sociálně slabých rodin…

Falešné podpisy pod třímilionovou peticí o brexitu? Parlament je prošetřuje

Falešné podpisy pod třímilionovou peticí o brexitu?…

Petiční výbor dolní komory britského parlamentu vyšetřuje podezření, že petici vyzývající k novému referendu o…

 

iSport.cz

Německo – Slovensko 3:0. Senzace se nekonala, postupuje favorit

Německo – Slovensko 3:0. Senzace se nekonala,…

Slovenští fotbalisté na EURO končí. V osmifinále podlehli úřadujícímu mistrovi světa Německu 0:3. Skóre otevřel…

Pondělní program Wimbledonu: Hrát půjdou čtyři Češi včetně Plíškové

Pondělní program Wimbledonu: Hrát půjdou čtyři Češi…

Po sobotním finále v Eastbourne zahájí Karolína Plíšková tenisový grandslam Wimbledon hned v pondělí. Během…

 

Reflex.cz

Ekonom Tomáš Prouza: EU, jak ji známe, končí. Ale ne kvůli Brexitu

Ekonom Tomáš Prouza: EU, jak ji známe, končí. Ale ne…

EU musí získat důvěru Evropanů, říká tajemník pro evropské záležitosti Úřadu vlády a ekonom Tomáš Prouza. V…

Šlachta chce po odchodu od policie zůstat ve státních službách, do politiky se nechystá

Šlachta chce po odchodu od policie zůstat ve…

Odcházející šéf Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) Robert Šlachta by chtěl zůstat ve státních…