Magirus a jeho letištní hasičské speciály Dragon X4, X6 a Superdragon X8

 

Společnost Magirus se od svého založení v roce 1864 věnuje vývoji a výrobě hasičské techniky. Mezi vrcholy její současné nabídky patří letištní speciály.

Zakladatelem společnosti Magirus se stal ve druhé polovině devatenáctého století hasič Conrad Dietrich Magirus z německého Ulmu, jehož cílem bylo zvýšení bezpečnosti a zároveň úspěšnosti hasičských zásahů.

V současnosti má Magirus GmbH ve své nabídce širokou paletu hasičské techniky od čerpadel až po letištní speciály, které lze považovat za její vrchol. Zákazníci mohou volit jeden z trojice základních modelů.

Aktuální generace vozidel pojmenovaných Dragon a Superdragon je výsledkem jednotného integrovaného přístupu, což znamená, že vše pochází z jednoho zdroje. Od podvozku až po nástavbu, od hasební technologie až k řídícímu systému. Modulární systém umožňuje realizovat velké množství různých konfigurací v těchto vozidlech.

Nejmenším z řady letištních speciálů společnosti Magirus je dvounápravový Dragon X4, který má nabízet všechny výhodyARFFV (Letištní záchranné a požární vozy) v kombinaci s ovladatelností kompaktních hasičských vozů na základech klasických nákladních automobilů.

Nízko položené těžiště má zajišťovat vynikající ovladatelnost i při vysokou rychlostí, zatímco nízko položené úložné prostory umožňují uložení rozsáhlého protipožárního zařízení.

Rosenbauer Panther: Nová generace hasičského speciálu (+videa)

Střed nabídky představuje Dragon X6 TEP, stojící na terénním třínápravovém podvozku a vybavený dvojicí motorů Iveco Cursor 13, z nichž každý disponuje výkonem 397 kW (540 k) v provedení Euro 3 nebo 412 kW (560 k) ve verzi Euro 5. Prostřednictvím dvojice automatických převodovek Allison jsou poháněna všechna kola.

Dragon X6 TEP v konfiguraci 40t zrychluje z 0 na 80 km/h za méně než 21 sekund a dosahuje nejvyšší rychlosti 135 km/h. Hasit přitom může ve stoje i za jízdy vodou nebo pěnou a jeho čerpadlo nabízí výkon až 9400 litrů za minutu.

Ziegler a letištní hasičské speciály řady Z

Vrcholným modelem je čtyřnápravový Superdragon X8, v jehož zádi je uložena dvojice přeplňovaných vznětových motorů s celkovým výkonem až 824 kW(1120 k) v provedení Euro 5. Podobně jako u menších sesterských modelů jsou i zde prostřednictvím dvojice automatických převodovek poháněna všechna kola.

Superdragon X8 je dispozici s rozvory 4050 mm a 5050 mm mezi druhou a třetí nápravou. S přípustnou celkovou hmotností 52 tun zvládne akceleraci z 0 na 80 km/h za méně než 25 s a jeho maximální rychlost je 135 km/h.

Nádrže tohoto extrémního stroje pojmou až 17.000 litrů vody, pěnidla a prášku. Samozřejmostí jsou úložné prostory pro hasičské vybavení, zatímco kabina může být dodána v provedení pro posádku tvořenou třemi, čtyřmi nebo šesti hasiči. Umístění sedadla řidiče je možné vlevo, vpravo nebo uprostřed.

Normalizované díly a komponenty jsou používány pro všechna vozidla série Dragon a Superdragon. Díky této standardizaci je podstatně efektivnější výroba a náhradní jsou lépe dostupné. Zároveň se usnadňuje výcvik posádek.

Spolupracujeme s TipCars.com
Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí

Osobní železniční doprava zažívá v tuzemsku posledních…

Z parketu Jana Šumbery: Zadrhl se motor Trump? Z parketu Jana Šumbery: Zadrhl se motor Trump?

Donald Trump poprvé skutečně narazil. Plánovaná reforma…

Většina krevních destiček vzniká v plicích, zjistili vědci Většina krevních destiček vzniká v plicích, zjistili vědci

Plíce v těle savců mají na starost patrně více než jen…

CzechInvest ponouká firmy k přesunu z Velké Británie. První tři už jsou v Česku CzechInvest ponouká firmy k přesunu z Velké Británie. První tři už jsou v Česku

Státní agentura CzechInvest nyní jedná s řadou firem z…

 
Zdroj: Magirus GmbH
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
Exkluzivní zpráva: Škodě Fabia Combi hrozí konec! Nahradí ji SUV?

Exkluzivní zpráva: Škodě Fabia Combi hrozí konec! Nahradí ji SUV?

Dnes 15:51

Malý kombík je už tradičním zástupcem nabídky mladoboleslavské automobilky. V blízké budoucnosti však patrně skončí.




Blesk.cz

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Modelka a manikérka Vlaďka Erbová (35) se mohla vždycky pyšnit luxusní postavou a hlavně dokonalými křivkami,…

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl to od Horáčka i Ovčáčka

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl…

Češi budou mít v příští prezidentské volbě na výběr vedle prognostika, textaře nebo lékaře zřejmě i fyzikálního…

 

iSport.cz

Lavička: Černý je osobnost, na EURO pojedou Barák, Jankto i Schick

Lavička: Černý je osobnost, na EURO pojedou Barák,…

Fotbalovým reprezentantům do 21 let sice poslední přípravný sraz před červnovým mistrovstvím Evropy vyšel a…

Obří talent má trable! Trubač se opil, v Hradci hraje minimálně

Obří talent má trable! Trubač se opil, v Hradci…

Bylo mu čerstvě sedmnáct, když hrál ligu. Mimochodem jako z praku. Daniel Trubač platil za hráče s netušenými…

 

Reflex.cz

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur, Česko nic. Loni se jich vrátilo domů jen 82 tisíc

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur,…

Některé státy Evropy lákají migranty nejenom štědrými sociálními dávkami a vstřícným postupem při udělování…