reklama


Magirus a jeho letištní hasičské speciály Dragon X4, X6 a Superdragon X8

 

Společnost Magirus se od svého založení v roce 1864 věnuje vývoji a výrobě hasičské techniky. Mezi vrcholy její současné nabídky patří letištní speciály.

Zakladatelem společnosti Magirus se stal ve druhé polovině devatenáctého století hasič Conrad Dietrich Magirus z německého Ulmu, jehož cílem bylo zvýšení bezpečnosti a zároveň úspěšnosti hasičských zásahů.

V současnosti má Magirus GmbH ve své nabídce širokou paletu hasičské techniky od čerpadel až po letištní speciály, které lze považovat za její vrchol. Zákazníci mohou volit jeden z trojice základních modelů.

Aktuální generace vozidel pojmenovaných Dragon a Superdragon je výsledkem jednotného integrovaného přístupu, což znamená, že vše pochází z jednoho zdroje. Od podvozku až po nástavbu, od hasební technologie až k řídícímu systému. Modulární systém umožňuje realizovat velké množství různých konfigurací v těchto vozidlech.

Nejmenším z řady letištních speciálů společnosti Magirus je dvounápravový Dragon X4, který má nabízet všechny výhodyARFFV (Letištní záchranné a požární vozy) v kombinaci s ovladatelností kompaktních hasičských vozů na základech klasických nákladních automobilů.

Nízko položené těžiště má zajišťovat vynikající ovladatelnost i při vysokou rychlostí, zatímco nízko položené úložné prostory umožňují uložení rozsáhlého protipožárního zařízení.

Rosenbauer Panther: Nová generace hasičského speciálu (+videa)

Střed nabídky představuje Dragon X6 TEP, stojící na terénním třínápravovém podvozku a vybavený dvojicí motorů Iveco Cursor 13, z nichž každý disponuje výkonem 397 kW (540 k) v provedení Euro 3 nebo 412 kW (560 k) ve verzi Euro 5. Prostřednictvím dvojice automatických převodovek Allison jsou poháněna všechna kola.

Dragon X6 TEP v konfiguraci 40t zrychluje z 0 na 80 km/h za méně než 21 sekund a dosahuje nejvyšší rychlosti 135 km/h. Hasit přitom může ve stoje i za jízdy vodou nebo pěnou a jeho čerpadlo nabízí výkon až 9400 litrů za minutu.

Ziegler a letištní hasičské speciály řady Z

Vrcholným modelem je čtyřnápravový Superdragon X8, v jehož zádi je uložena dvojice přeplňovaných vznětových motorů s celkovým výkonem až 824 kW(1120 k) v provedení Euro 5. Podobně jako u menších sesterských modelů jsou i zde prostřednictvím dvojice automatických převodovek poháněna všechna kola.

Superdragon X8 je dispozici s rozvory 4050 mm a 5050 mm mezi druhou a třetí nápravou. S přípustnou celkovou hmotností 52 tun zvládne akceleraci z 0 na 80 km/h za méně než 25 s a jeho maximální rychlost je 135 km/h.

Nádrže tohoto extrémního stroje pojmou až 17.000 litrů vody, pěnidla a prášku. Samozřejmostí jsou úložné prostory pro hasičské vybavení, zatímco kabina může být dodána v provedení pro posádku tvořenou třemi, čtyřmi nebo šesti hasiči. Umístění sedadla řidiče je možné vlevo, vpravo nebo uprostřed.

Normalizované díly a komponenty jsou používány pro všechna vozidla série Dragon a Superdragon. Díky této standardizaci je podstatně efektivnější výroba a náhradní jsou lépe dostupné. Zároveň se usnadňuje výcvik posádek.

Spolupracujeme s TipCars.com
Co Praze chybí nejvíce? Nová budova magistrátu ani pavilony zoo to nejsou, míní analytici Co Praze chybí nejvíce? Nová budova magistrátu ani pavilony zoo to nejsou, míní analytici

Pro další budoucnost Prahy je klíčové dobudování vnějšího…

Porošenko varuje: Ukrajině hrozí ruský útok Porošenko varuje: Ukrajině hrozí ruský útok

Ukrajinský prezident Petro Porošenko opět varoval před…

Řidiči hrozí stávkou, vládě dali tři týdny Řidiči hrozí stávkou, vládě dali tři týdny

Dopravní odbory daly kvůli mzdám řidičů autobusů vládě,…

V západoněmecké škole zasahovaly zvláštní jednotky, byl to ale planý poplach V západoněmecké škole zasahovaly zvláštní jednotky, byl to ale planý poplach

Na škole v obci Menden na západě Německa zasahovaly kvůli…

 
Zdroj: Magirus GmbH
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Poslední Poslední "odvázaná" Škoda. Před dvaceti lety vyráběli felicii fun

Přípravu výroby vozu, který původně neměl být vůbec určen…

Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva

Únik paliva je asi ten poslední důvod ke svolávací akci,…

 






 
Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Dnes 11:00

Na první pohled se to možná nezdá, změn je však více než dost. Tou největší je paradoxně nejmenší motor, který se dosud ve Škodě Rapid objevil.




Blesk.cz

Maddie nikdo neunesl. Z hotelu odešla sama, když hledala rodiče! Bývalý policista zveřejnil šokující teorii

Maddie nikdo neunesl. Z hotelu odešla sama, když…

Další šokující tvrzení v případě ztracené Maddie! Novinář a bývalý policista Mark Williams-Thomas v televizi…

 

iSport.cz

Potíže Strašákova nástupce. Lídrovi kotle Slavie hrozí 4 roky bez fotbalu

Potíže Strašákova nástupce. Lídrovi kotle Slavie…

Život bez chození na fotbal si neumí představit, ale možná se pro něj stane realitou. Lídr aktivních fanoušků…

Experti o Dočkalovi: Krok do neznáma, ale 81 milionů se odmítá těžko

Experti o Dočkalovi: Krok do neznáma, ale 81 milionů…

O jednu z největších hvězd může přijít pražská Sparta. Do čínského klubu Che-nan Ťi-na-jie by mohla opora…

 

Reflex.cz

Legendární reportážní fotograf Jan Šibík představuje na výstavě svět, z kterého někdy mrazí

Legendární reportážní fotograf Jan Šibík představuje…

Před deseti lety jsem potkal Jana Šibíka (53), jednoho z nejlepších českých reportážních fotografů posledního…

Poprvé za více než 100 let roste ve volné přírodě počet tygrů, jenže na světě již žije jen kolem 4 tisíc

Poprvé za více než 100 let roste ve volné přírodě…

Tygr, největší kočkovitá šelma, je ve volné přírodě už dlouho mimořádně ohroženým druhem. Přesto Světový fond na…

 
 
reklama