Magirus a jeho letištní hasičské speciály Dragon X4, X6 a Superdragon X8

 

Společnost Magirus se od svého založení v roce 1864 věnuje vývoji a výrobě hasičské techniky. Mezi vrcholy její současné nabídky patří letištní speciály.

Zakladatelem společnosti Magirus se stal ve druhé polovině devatenáctého století hasič Conrad Dietrich Magirus z německého Ulmu, jehož cílem bylo zvýšení bezpečnosti a zároveň úspěšnosti hasičských zásahů.

V současnosti má Magirus GmbH ve své nabídce širokou paletu hasičské techniky od čerpadel až po letištní speciály, které lze považovat za její vrchol. Zákazníci mohou volit jeden z trojice základních modelů.

Aktuální generace vozidel pojmenovaných Dragon a Superdragon je výsledkem jednotného integrovaného přístupu, což znamená, že vše pochází z jednoho zdroje. Od podvozku až po nástavbu, od hasební technologie až k řídícímu systému. Modulární systém umožňuje realizovat velké množství různých konfigurací v těchto vozidlech.

Nejmenším z řady letištních speciálů společnosti Magirus je dvounápravový Dragon X4, který má nabízet všechny výhodyARFFV (Letištní záchranné a požární vozy) v kombinaci s ovladatelností kompaktních hasičských vozů na základech klasických nákladních automobilů.

Nízko položené těžiště má zajišťovat vynikající ovladatelnost i při vysokou rychlostí, zatímco nízko položené úložné prostory umožňují uložení rozsáhlého protipožárního zařízení.

Rosenbauer Panther: Nová generace hasičského speciálu (+videa)

Střed nabídky představuje Dragon X6 TEP, stojící na terénním třínápravovém podvozku a vybavený dvojicí motorů Iveco Cursor 13, z nichž každý disponuje výkonem 397 kW (540 k) v provedení Euro 3 nebo 412 kW (560 k) ve verzi Euro 5. Prostřednictvím dvojice automatických převodovek Allison jsou poháněna všechna kola.

Dragon X6 TEP v konfiguraci 40t zrychluje z 0 na 80 km/h za méně než 21 sekund a dosahuje nejvyšší rychlosti 135 km/h. Hasit přitom může ve stoje i za jízdy vodou nebo pěnou a jeho čerpadlo nabízí výkon až 9400 litrů za minutu.

Ziegler a letištní hasičské speciály řady Z

Vrcholným modelem je čtyřnápravový Superdragon X8, v jehož zádi je uložena dvojice přeplňovaných vznětových motorů s celkovým výkonem až 824 kW(1120 k) v provedení Euro 5. Podobně jako u menších sesterských modelů jsou i zde prostřednictvím dvojice automatických převodovek poháněna všechna kola.

Superdragon X8 je dispozici s rozvory 4050 mm a 5050 mm mezi druhou a třetí nápravou. S přípustnou celkovou hmotností 52 tun zvládne akceleraci z 0 na 80 km/h za méně než 25 s a jeho maximální rychlost je 135 km/h.

Nádrže tohoto extrémního stroje pojmou až 17.000 litrů vody, pěnidla a prášku. Samozřejmostí jsou úložné prostory pro hasičské vybavení, zatímco kabina může být dodána v provedení pro posádku tvořenou třemi, čtyřmi nebo šesti hasiči. Umístění sedadla řidiče je možné vlevo, vpravo nebo uprostřed.

Normalizované díly a komponenty jsou používány pro všechna vozidla série Dragon a Superdragon. Díky této standardizaci je podstatně efektivnější výroba a náhradní jsou lépe dostupné. Zároveň se usnadňuje výcvik posádek.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Magirus GmbH

Štítky Iveco Profi

 










Související články
Iveco Daily Euro 6: Nižší spotřeba i hlučnost a nová aplikace Iveco Daily Euro 6: Nižší spotřeba i hlučnost a nová aplikace

Nejmenší modelová řada v aktuální nabídce italské značky…

Iveco a Consorzio Italio Biogas: Dohoda o alternativních palivech Iveco a Consorzio Italio Biogas: Dohoda o alternativních palivech

Iveco a Consorzio Italio Biogas (CIB), dvě italské…

 



 
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Dnes 08:00

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní přežitek. I proto jich ve východní Evropě vzniklo za minulého režimu tak málo.




Blesk.cz

ONLINE Petr Kramný hraje o všechno: Soud vynese rozsudek

ONLINE Petr Kramný hraje o všechno: Soud vynese rozsudek

Vrátí olomoucký Vrchní soud případ do Ostravy, nebo rozhodnutí Renaty Gilové potvrdí a pošle Petra Kramného za…

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa. Měří 57 kilometrů, stavěli ho 17 let

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa. Měří 57…

Ve Švýcarsku otevřou nejdelší podzemní trať pro vlakovou dopravu na světě. Čeká se řada zahraničních hostů,…

 

iSport.cz

Nominace na EURO: Chorvaté v plné síle, nedostalo se na talent Barcelony

Nominace na EURO: Chorvaté v plné síle, nedostalo se…

Vrchol fotbalové sezony se blíží. Už 10. června startuje na francouzských stadionech mistrovství Evropy a…

Co se mění ve Slavii? Uhrin míří do vedení, Šmicer z něj

Co se mění ve Slavii? Uhrin míří do vedení, Šmicer z…

Odvážné plány představila v úterý pražská Slavia. V nové sezoně by ráda postoupila do základní skupiny Evropské…

 

Reflex.cz

Obnažené ženské tělo a zajímavé tetování. Tradiční soutěž o nejlepší akt se blíží

Obnažené ženské tělo a zajímavé tetování. Tradiční…

Rok se s rokem sešel a je načase, aby se ženy, dívky, případně odvážní muži opět svlékli a amatérští fotografové…

Příchod elektromobilů může ropné mocnosti destabilizovat

Příchod elektromobilů může ropné mocnosti destabilizovat

Dosud mohlo hodně zemí žít poklidně ve své zaostalosti a využívat zásob ropy, ke kterým náhodou přišly. To se…