MAN TGX pro přepravu vozů značky Porsche
Speciální přepravník osobních automobilů MAN TGX lze od letošního července potkat na nizozemských silnicích. Třínápravové nákladní vozidlo spolu s dvounápravovým přívěsem nese legendární barvy Martini Racing, které především v sedmdesátých letech proslavily závodní vozy značky Porsche.
MAN TGX ve službách Porsche Centrum Gelderland má konfiguraci podvozku 6x2 a je vybaven vznětovým šestiválcovým motorem řady D2676 se vstřikováním paliva common-rail, disponujícím výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem 1900 N.m.
V souvislosti se svým posláním v podobě převozu vozů značky Porsche je přepravník vybaven speciálními rampami a vzduchovým odpružením, umožňujícím přesné nastavení výšky vozidla a bezproblémový nájezd sportovních, závodních i historických Porsche s velmi nízkou světlou výškou.
Nástavba přepravníku i přívěs jsou vybaveny zábranami proti sjetí převáženého vozu po celé své délce a disponují velkými úložnými prostory pro převoz materiálů potřebných k zajištění nákladu.
Martini Racing
Výrobce alkoholických nápojů Martini je díky svému sponzorskému programu Martini Racing jednou z nejznámějších závodních značek. Úplně poprvé jeho barvy nesla Alfa Romeo SZ v roce 1962 při 12-hodinovém závodě v Sebringu, ale naplno se Martini do motosportu vrhlo až od roku 1968 ve spolupráci se značkou Porsche.
Barvy Martini díky tomu nesly jedny z nejslavnějších závodních Porsche od modelu 907 v roce 1969 přes 917 a 911 RSR v první polovině sedmdesátých let až po 911 RSR Turbo, 935 a 936 z druhé poloviny sedmdesátých let.
V osmdesátých letech spojilo Martini své síly s Lancií. Nejprve na okruzích, kde tradiční barvy nesla Lancia Monte Carlo Skupiny 5 a vytrvalostní speciály pro LC1 a LC2. Slavnou éru představuje účast v rallye s modely 037, Delta S4 a Delta v letech 1982 až 1992.
V roce 1992 se Martini s Alfou Romeo vrátilo i na okruhy a toto spojení zamířilo i do DTM, kde jej reprezentoval model 155 V6 TI. V devadesátých letech bylo Martini sponzorem také soutěžním Fordům Escort Cosworth a Focus WRC.
V případě Formule 1 se barvy Martini objevily nejprve v roce 1972 na monopostech Tecno, ale nejvíce slávy získaly v letech 1975 až 1977 na monopostech Brabham BT44B s osmiválcem Cosworth DFV, resp. BT45 a BT45B s plochými dvanáctiválci Alfa Romeo.
Krátké epizody představuje rok 1979 a stáj Lotus nebo částečné sponzorstvím Ferrari v roce 2006. Od loňské sezóny jsou charakteristické modro-modro-červené pruhy v kombinaci s bílou spojeny s monoposty Williams FW36.