Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MAN TGX pro přepravu vozů značky Porsche

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Legendární barvy Martini Racing nese speciální MAN TGX, jehož služeb využívá Porsche Centrum Gelderland.

Speciální přepravník osobních automobilů MAN TGX lze od letošního července potkat na nizozemských silnicích. Třínápravové nákladní vozidlo spolu s dvounápravovým přívěsem nese legendární barvy Martini Racing, které především v sedmdesátých letech proslavily závodní vozy značky Porsche.

MAN TGX ve službách Porsche Centrum Gelderland má konfiguraci podvozku 6x2 a je vybaven vznětovým šestiválcovým motorem řady D2676 se vstřikováním paliva common-rail, disponujícím výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem 1900 N.m.

V souvislosti se svým posláním v podobě převozu vozů značky Porsche je přepravník vybaven speciálními rampami a vzduchovým odpružením, umožňujícím přesné nastavení výšky vozidla a bezproblémový nájezd sportovních, závodních i historických Porsche s velmi nízkou světlou výškou.

Nástavba přepravníku i přívěs jsou vybaveny zábranami proti sjetí převáženého vozu po celé své délce a disponují velkými úložnými prostory pro převoz materiálů potřebných k zajištění nákladu.

Martini Racing

Výrobce alkoholických nápojů Martini je díky svému sponzorskému programu Martini Racing jednou z nejznámějších závodních značek. Úplně poprvé jeho barvy nesla Alfa Romeo SZ v roce 1962 při 12-hodinovém závodě v Sebringu, ale naplno se Martini do motosportu vrhlo až od roku 1968 ve spolupráci se značkou Porsche.

Barvy Martini díky tomu nesly jedny z nejslavnějších závodních Porsche od modelu 907 v roce 1969 přes 917 a 911 RSR v první polovině sedmdesátých let až po 911 RSR Turbo, 935 a 936 z druhé poloviny sedmdesátých let.

V osmdesátých letech spojilo Martini své síly s Lancií. Nejprve na okruzích, kde tradiční barvy nesla Lancia Monte Carlo Skupiny 5 a vytrvalostní speciály pro LC1 a LC2. Slavnou éru představuje účast v rallye s modely 037, Delta S4 a Delta v letech 1982 až 1992.

V roce 1992 se Martini s Alfou Romeo vrátilo i na okruhy a toto spojení zamířilo i do DTM, kde jej reprezentoval model 155 V6 TI. V devadesátých letech bylo Martini sponzorem také soutěžním Fordům Escort Cosworth a Focus WRC.

V případě Formule 1 se barvy Martini objevily nejprve v roce 1972 na monopostech Tecno, ale nejvíce slávy získaly v letech 1975 až 1977 na monopostech Brabham BT44B s osmiválcem Cosworth DFV, resp. BT45 a BT45B s plochými dvanáctiválci Alfa Romeo.

Krátké epizody představuje rok 1979 a stáj Lotus nebo částečné sponzorstvím Ferrari v roce 2006. Od loňské sezóny jsou charakteristické modro-modro-červené pruhy v kombinaci s bílou spojeny s monoposty Williams FW36.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)