Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Marchionne: Fiat už v Evropě nebude masovou značkou

Marchionne: Fiat už v Evropě nebude masovou značkou

Marchionne: Fiat už v Evropě nebude masovou značkou Zdroj: acz

Diskuze (59)
Italská značka Fiat se chce v budoucnu zaměřit hlavně na menší vozy. S největšími automobilkami v Evropě soupeřit nebude.

Fiat patříval mezi největší značky na evropských trzích, v roce 1997 bylo dokonce jeho Punto nejprodávanějším vozem v Evropě. Časy se ale mění, v posledních letech je Fiat až desátou největší značkou v Evropě, když se před ním pravidelně umísťují i německé luxusní značky. Podle šéfa značky se tato situace nezmění.

Generální ředitel koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne uvedl, že Fiat už v Evropě nikdy nebude masovou značkou, jakou kdysi býval. „Pokud jde o rozsah masového výrobce automobilů, tak Fiat již nenabízí a neplánuje nabízet kompletní škálu produktů jako masoví výrobci,“ tvrdí Marchionne.

Místo široké škály automobilů se chce Fiat podle svého šéfa orientovat na to, co mu jde nejlépe – na malé vozy. Tento plán souvisí s tím, že se automobilka chce zaměřit na dosažení ziskovosti.

Aktuálně je největším modelem značky v Evropě crossover Freemont, který je však pouze přeznačkovaným Dodgem Journey. Marchionnova slova naznačují, že se s nástupcem tohoto modelu již nepočítá.

Do budoucna má portfolio Fiatu čítat pouze menší modely. Vedle minivozu Panda bude většina modelů pocházet z rodiny 500 – do ní aktuálně patří minivůz 500, pseudokabriolet 500C, MPV 500L a SUV 500X. Tuto rodinu má v příštím roce doplnit pětidveřový hatchback 500 Plus, který nahradí letité Punto.

Dále se počítá s nástupcem stařičkého modelu Bravo. Jeho dlouho očekávaný nástupce má být představen v příštím roce, výroba nového kompaktu bude probíhat u turecké firmy Tofas, kde již vzniká sedan Linea. S plány na zaměření se na menší modely pak trochu neladí fakt, že Fiat po dlouhé době nabídne i sportovní model – 124 Spider postavený na základech Mzdy MX-5.

Samotný Fiat nemá radikálně zvyšovat svůj podíl na trhu, koncern FCA přesto hodlá oslovit nové zákazníky, avšak pomocí jiných značek. Automobilka chce podle Marchionneho přeskupit svůj podíl na trhu v důsledku globalizace Jeepu a renesance Alfy Romeo. Nově mají mít jednotlivé značky jasně stanovenou pozici tak, aby si vzájemně nekonkurovaly.

Vstoupit do diskuze (59)