30.3. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Maserati postavilo Levante Trofeo. Tohle SUV má osmiválec od Ferrari!

 

SUV z trojzubcem na přídi bylo dosud dostupné výhradně s šestiválci. Teď se to ale mění!

Už před ženevským autosalonem se spekulovalo o tom, že Maserati chystá sportovnější verzi svého prvního SUV Levante. Nakonec jsme si na ni museli počkat o pár týdnů déle, nový vrchol nabídky Levante se představuje na právě probíhající autoshow v New Yorku. A nejmenuje se GTS, jak se spekulovalo, ale Trofeo!

Maserati Levante Trofeo se stává první osmiválcovou verzí tohoto SUV. Pod jeho kapotou pracuje 3,8litrový vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním dopovaný dvěma turbodmychadly vyráběný u Ferrari, které agregát stejného objemu používá v Portofinu. Tento benzinový motor ale už známe i z Maserati Quattroporte.

O jeho přeplňování se starají nová turba se zvýšeným průtokem, nově konstruována je i kliková skříň nebo olejová pumpa. Nové hlavy válců mají nové vačkové hřídele a ventily. V případě Levante je pak agregát standardně spárován s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem.

Naladěn je na 434 kW a 730 N.m, které Levante Trofeo umožní zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a překonat rychlost 300 km/h. Tím se tak dostává na dostřel Lamborghini Urus, dosud prezentovanému jako nejrychlejší SUV na světě. Urus se svým čtyřlitrem twin-turbo o výkonu 484 kW zrychlí z 0-100 km/h za 3,6 sekundy a jede maximálně 305 km/h.

Maserati Levante Trofeo – srovnání s dalšími rychlými SUV
ModelMaserati Levante TrofeoBMW X6 MJeep Grand Cherokee TrackhawkLamborghini Urus
Motor3.8 V8 twin-turbo4.4 V8 twin-turbo6.2 V8 supercharged4.0 V8 twin-turbo
Válce/ventily8/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min]434/6250423/6000-6500527/6000478/6000
Točivý moment [N.m/min]730/2250-5000750/2200-5000875/4800850/2250-4500
Převodovka8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]přes 300250290305
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,94,23,5*3,6
*Hodnota pro zrychlení z 0-96 km/h

Taková síla si vyžádala i změny na podvozku, jehož naladění se prý inspirovalo u kupé GranTurismo. Tvoří ho však nadále lichoběžníkové zavěšení vpředu a multilink vzadu, skvělé jízdní vlastnosti má zajistit i nízké těžiště a ideální rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi nápravy.

Proti slabším variantám se Levante Trofeo liší i svým vzhledem. Vpředu najdeme větší chladicí otvory nebo Full-LED Matrix světla, zatímco záď byla upravena tak, aby byla opticky širší. Nová jsou kola, která jsou se svými 22 palci největší v dějinách Maserati. Speciální je i pohled pod kapotu, osmiválec se totiž ukrývá pod karbonovým krytem, zatímco hlavy válců jsou lakovány červenou barvou. Interiér pak kombinuje jemnou kůži s karbonovým obložením.

Maserati Levante Trofeo se začne v italské továrně Mirafiori vyrábět již letos v létě, evropští zákazníci by se ale na něj zatím neměli moc těšit. V první fázi je totiž Levante Trofeo určeno výhradně pro zaoceánské trhy. Tak snad se ho v Evropě dočkáme někdy později!

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 






 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…