Maserati Quattroporte – svěží italský vítr

Maserati Quattroporte – svěží italský vítr

 
26.11. 2003

Luxus hýčkající vás na každém centimetru čtverečním, mimořádné jízdní výkony, vysoká bezpečnost. Přesně toto se skrývá za dvěma italskými slovy – Maserati Quattroporte.

Nová vlajková loď společnosti Maserati představená na autosalónu ve Frankfurtu se snaží navázat na vcelku úspěšnou historii jména Quattroporte, která se píše již od roku 1963. Tehdy byla poprvé pod tímto názvem uvedena na trh luxusní limuzína zaujímající pozici vlajkové lodi v nabídce firmy. Maserati, společnost která je známa vysokou kvalitou malosériové výroby určené pro opravdové fajnšmekry s dostatečně objemným bankovním kontem, se nyní pod taktovkou Ferrari snaží znovu dobýt lepší pozice v prestižní třídě.

Svěží design, který novému vozu propůjčila dílna věhlasného Pininfariny, dává jasně najevo, že Maserati nehodlá splynout s davem, ale naopak spočinout jako solitér na vyvýšeném podstavci přehlížeje ostatní konkurenty. Přesně 5052 milimetrů dlouhá, ale lehce a sportovně působící tříprostorová karoserie, je kombinací moderního pojetí designu a retrostylu. Dlouhá, nízká příď s krátkým převisem přechází ve vzdušnou kabinu, která je zakončena masivním C-sloupkem a zvýšenou zádí. Přední části dominuje mohutná a výrazně vpřed vysunutá mřížka chladiče s typickým trojzubcem, kterou doplňují ještě tři další otvory pro přívod vzduchu ve spodní části nárazníku. Světlomety s čirou optikou jsou relativně malé a jakoby se krčí za vystouplým chladičem. Vozu jednoznačně přidává na dynamickém vzhledu zlom na karoserii, který se vlní od předních světlometů, pod rámem bočních oken přes záď až ke koncovým svítilnám. Tři malé kosočtvercové průduchy v předních blatnících jsou nostalgickou vzpomínkou na model A6 1500 Berlinetta Speciale. Mohutná záď je pojata jednoduše, ale s citem pro detail. Svislá hrana víka kufru je rovnoběžně „olemována“ koncovými svítilnami, které jsou složeny z červeného trojúhelníkového segmentu a kosočtverečného čirého světla zpátečky. V nárazníku si našly své místo čtyři agresivně vyhlížející chromované koncovky výfuku. Chrom můžeme ale nalézt i na jiných místech. Například rámy oken, kliky dveří a kufru, loga Maserati na chladiči a C-sloupcích či nezaměnitelný podpis Pininfarina na předních blatnících.

Velký rozvor 3064 mm, šířka 1582 mm a výška 1438 mm umožnily vytvořit prostor pro cestující, který jim dopřeje dostatek místa na předních i zadních sedadlech. Řidič i jeho spolujezdci jsou obklopeni jen těmi nejkvalitnějšími materiály. Vše je jim šito tak říkajíc na míru. Zákazník si může při nákupu vozu vybrat ze tří druhů dřevěného obložení, deseti odstínů kůže, deseti odstínů palubní desky, deseti odstínů kůže na volant, třinácti barev nití pro obšití kůže, tří druhů obložení střechy a čtyř druhů rohožek. Speciální mnohovrstevnaté skla izolují od vnějšího prostředí zvukově i tepelně. Pracoviště řidiče je útulné a ergonomické. Za sportovním tříramenným volantem najdeme kromě obvykle uspořádaných ukazatelů rychlosti, otáček, množství paliva a teploty chladící kapaliny ještě multifunkční display. Středová konzole je vyvedena v jednom z volitelných odstínů dřeva a je rozdělena na tři části. Nahoře najdeme výdechy klimatizace a analogové hodiny. Navazuje velký multifunkční display palubního počítače, navigace, GSM, rádia s CD společně s jejich ovládacími prvky. Spodní část je zakončena ovládáním plně automatické klimatizace pro přední i zadní sedadla. Na středovém tunelu mezi předními sedadly nalezneme ruční brzdu a namísto klasické řadící páky jen malý přepínač D/R. Loketní opěrka ukrývající chladící box je zakončena výdechy a ovládáním klimatizace pro zadní sedadla. O kvalitní poslech ve vozidle se ve standardu stará speciálně pro Quattroporte vyvinutý hudební systém od firmy Bose. Navíc je tento systém možno doplnit o TV přijímač, CD-měnič umístěný pod volantem, či kompletní multimediální vybavení pro cestující na zadních sedadlech zahrnující centrální obrazovku, TV přijímač, DVD přehrávač, vstup pro herní konzoli a výstup na sluchátka. Základní funkce všech on-board systémů je možno ovládat také přímo z tříramenného volantu. O bezpečnost cestujících se stará šestice airbagů s variabilním plněním a předpínače pásů s omezovači tahu. Přední sedadla jsou ve standardu vybavena elektronickým polohovacím systémem se 14 paměťovými místy a sedadlo řidiče se navíc při otevření dveří odsune vzad a vykloní se sloupek řízení, aby bylo usnadněno vystoupení či nastoupení řidiče. Zadní sedadla jsou rovněž elektricky polohovatelná a navíc jsou chráněna před slunečním svitem elektricky ovládanou clonou. Pokud nakoukneme do příplatkové výbavy, nalezneme zde i sedadla s vyhříváním, odvětráváním a masážním systémem. Pro osoby často cestující na delší vzdálenosti je připraven zavazadlový prostor s objemem 450 litrů a je možno si přiobjednat pět originálních zavazadel v barvě odpovídající interiéru vozu.

Pohonné ústrojí je opravdovou lahůdkou pro každého milovníka silných vozů. Přední i zadní náprava s nezávislým zavěšením je koncepce s dvojicí příčných trojúhelníkových ramen se stabilizátory proti předklánění při brzdění a zaklánění při akceleraci. O maximální komfort se stará vzduchové odpružení s dvěma nastavitelnými stupni – Normal (měkké) a Sport (tvrdé). Na vše dohlíží Maserati Stability Program (MSP) zahrnující kromě CPU řídícího podvozek a motor i ABS, EBD a ASR. Vpředu podélně uložený osmiválec o zdvihovém objemu 4244!!!! cm3 s válci uspořádanými do V pod úhlem 90 stupňů má řetězový rozvod pohánějící čtyři vačkové hřídele s variabilním časováním. V každém válci pracují čtyři ventily. Motor disponuje výkonem 294 kW (400 k)/7000 ot/min a kroutícím momentem 451 Nm/4500 ot/min. Díky využití hliníkových slitin váží jen 183 kg. Výkon motoru je přenášen přes automatizovanou klasickou šestistupňovou převodovku umístěnou v jedné skříni s diferenciálem na zadní nápravě (systém transaxle). Převodovka pracuje v plně automatickém režimu, kdy je možno volit mezi variantou „Sport“ a „Low Grip“ (pro kluzké povrchy), či může být přepnuta na manuální mód. V takovém případě řidič řadí sekvenčně páčkami pod volantem. Pro usnadnění parkovacích manévrů je zařazení zpětného chodu dílem okamžiku pomocí přepínače na středovém tunelu. Díky posunutí motoru více za přední nápravu a umístěním převodovky k zadní nápravě se podařilo rozložit hmotnost vozu v poměru přední/zadní náprava 47%/53%, čímž bylo dosaženo lepší stability vozu. Na silnici je výkon přenášen jedenáctipaprskovými koly z lehkých slitin 10,5Jx18, která jsou na zadní nápravě. Přední kola mají rozměr 8,5Jx18. Je možno také vůz vybavit 19ti palcovými devítipaprskovými koly 10,5Jx19, resp. 8,5Jx19. O krocení čtyřset koní výkonu motoru se starají výkonné brzdy Brembo – vpředu o rozměru 330x32 mm a vzadu 316x28 mm. Ty dokáží vůz zastavit ze stokilometrové rychlosti na velmi slušných 36,9 metrech. Pokud byste chtěli, můžete s vozem atakovat rychlost 275 km/h či se nechat zatlačit do sedadel při rozjezdu z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy.

Automobilka počítá pro rok 2004 s výrobou dvou tisíc kusů a pořadník se prý již rychle plní. U nás by měl být vůz oficiálně představen v březnu. Pokud vám zahálí na účtu několik milionů a tento italský skvost na kolech vás zaujal, máte nejvyšší čas se zapsat do pořadí.

Maserati Quattroporte – svěží italský vítr

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona
Spolupracujeme s TipCars.com
Hušák se České unii sportu omlouvat nemusí, rozhodl soud Hušák se České unii sportu omlouvat nemusí, rozhodl soud

Ústavní soud odmítl stížnost České unie sportu (ČUS,…

Pestrý vozový park české armády. Podívejte se, jaká technika s koly či pásy jí slouží Pestrý vozový park české armády. Podívejte se, jaká technika s koly či pásy jí slouží

Česká armáda má k dispozici řadu vozidel, tanky nejsou…

Škoda Transportation posiluje ve Finsku, přikoupila další podíl Transtechu Škoda Transportation posiluje ve Finsku, přikoupila další podíl Transtechu

Škoda Transportation dokončila nákup finského výrobce…

Naše výzkumná centra se o sebe postarají, říká šéfka Akademie věd Eva Zažímalová Naše výzkumná centra se o sebe postarají, říká šéfka Akademie věd Eva Zažímalová

Akademii věd ČR vede botanička Eva Zažímalová od minulého…

 
 

Tapety

Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte
Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte
Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte
Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte
Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte
Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



Unikátní kombi Maserati Quattroporte jde do prodeje Unikátní kombi Maserati Quattroporte jde do prodeje

Zelený vůz vznikl před čtyřmi lety. V minulosti patřil…

 



 
Podívejte se na kolová a pásová vozidla české armády

Podívejte se na kolová a pásová vozidla české armády

Dnes 08:00

Armáda České republiky má pestrý vozový park. Prohlédněte si nákladní vozidla značky Tatra, bojový speciál Kajman s technikou značky Land Rover, pásový obojživelný transportér nebo tank pro boj s ohněm.




Blesk.cz

Meghan si sice vzala prince, ale občanství jí nedali! V Británii je na vízum

Meghan si sice vzala prince, ale občanství jí…

Harry a Meghan jsou od soboty svoji. V kapli sv. Jiří si slíbili věrnost, dokud je smrt nerozdělí. Na královský…

Proč musela Klára Cibulková zemřít v Ordinaci? Dva roky to viselo ve vzduchu!

Proč musela Klára Cibulková zemřít v Ordinaci? Dva…

Pět let ji diváci mohli pravidelně vídat na obrazovkách coby doktorku Andreu Hanákovou, kterou ovšem ve…

 

iSport.cz

Lafatova manželka: David nechtěl konec na lavičce, ale odchází jako král

Lafatova manželka: David nechtěl konec na lavičce,…

Stála Davidu Lafatovi po boku při všech zásadních milnících jeho profesionální kariéry. A nechyběla ani při jeho…

Zlato nezahodím! Švédsku pomohl k titulu i mladík, který pohrdl stříbrem

Zlato nezahodím! Švédsku pomohl k titulu i mladík,…

Hokejisté Švédska protáhli vítěznou sérii na světových šampionátech na 17 utkání. Na letošním MS v Dánsku…

 

Reflex.cz

Číňané vyslali do vesmíru satelit se zvláštním posláním. Mohou jako první přistát na odvrácené straně Měsíce

Číňané vyslali do vesmíru satelit se zvláštním…

Čína v pondělí vypustila do vesmíru satelit, jehož úkolem bude zprostředkovávat komunikaci mezi plánovanou…

Babiš v roce 2014 označil Pocheho, kandidáta ČSSD na ministra, za kmotra. Dnes tvrdí, že ho nezná

Babiš v roce 2014 označil Pocheho, kandidáta ČSSD na…

Premiér Andrej Babiš už mnohokrát předvedl, že když nechce, tak si některé věci raději nepamatuje. Podle toho,…