Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren: Limity pro pohon zadních kol se blíží. Příchod čtyřkolek je nevyhnutelný!

Michal Fokt
Diskuze (55)
Britská automobilka považuje pohon všech kol u svých aut za nevyhnutelný, ale nemá v úmyslu to uspěchat, u zadokolek zůstane, jak jen to bude možné.

Jsou automobilky, které si na pohonu všech kol vybudovaly image, ale jsou i tací, kteří u sportovních aut tvrdošíjně lpí na zadokolkové koncepci. Tak třeba McLaren, jenž dokonce i u extrémního hypersportu P1 použil pouze jednu poháněnou nápravu. Je to sice charakterní, ale dlouhodobě neudržitelné.

Jak výkony sportovních aut rostou, blíží se chvíle, kdy už nebude auto s pohonem zadních kol schopné přenést na asfalt jeho sílu. Tvrdí to alespoň šéf McLaren Automotive Mike Flewitt. "Ještě tam nejsme, ale řekl bych, že už se nacházíme blízko limitu. Zatím ještě pohon všech kol neplánujeme, ale víme, že je to směr, kterým bychom se měli ubírat," řekl v rozhovoru pro Car and Driver. Zajímavé v tomto okamžiku je zejména to, že najdeme spoustu sportovních aut se srovnatelnými výkony, u nichž si jejich výrobci myslí, že už je 4x4 naprosto nevyhnutelné. Jak vidno, je to tedy problematika, vnímaná značně individuálně.

Klíčové je však v tomto rozhodnutí McLarenu to, že zadním kolům by i v budoucnu mělo být dopřáno tolik točivého momentu, kolik dokáží zvládnout a na přední kola pak půjde pouze ten "zbytek", jenž by v budoucnu ale rozhodně nemusel být malý. Flewitt současně vylučuje, že by mclareny dostaly klasickou mechanickou čtyřkolku s kardanem, pohon předních kol by v budoucnu měl být spíše v režii elektromotorů, nezávislých na pohonném systému zadních kol.

Michal Fokt
Diskuze (55)
Avatar - Hammunasakra
26. 7. 2017 12:12
Re: Hmm
Vtipně si to nepochopil :-)

Na druhou stranu i 6 kW elektromotor nebo kolik to má výkon mild-hybrid kterej budou mít všechny verze nový A8 = pomůže ;-)

Pro připomenutí Auris hybrid má 60 kW :yes: :-)
Avatar - white label
26. 7. 2017 00:16
Re: Hmm
Jako, že limit u předokolky je cca 300 koní a u zadolkolky jen 200-250 koní???
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2017 22:37
Re: Hmm
Dík budu >:-[]

Smutný že seš si jako obvykle jistej = furt jen sám sebou :-)

Že by sis jednou k tématu něco přečet = to asi nehrozí žejo = pak bys třeba nedělal takovýhle závěry: Kde jedinej cíl je diskuzně zvítězit ;-)

Mike Flewitt nic nevysvětlil = to čteš co číst chceš = odkaz na násobně silnější Ferrari nebo Koenigsegg sem dal zmínil. Důvod proč tuhle možnost u McL zvažujou taky = jejich auta maj skvělou základní koncepci ale ostře naturbovanej malej motor a zřejmě dál stejná stavba jejich vozů = pak jednou může přijít to co šéf McL jako jednou budoucí variantu zmiňuje. Proč je řešení Ferrari Koenigseggu Lotusu GT430 [odkaz] atd. lepší tu vysvětlilo z víc pohledů víc lidí
Kdybys chtěl = jistě bys to dal. Kdybys chtěl

Ale když už na hybrid přešla kompletní nabídka verzí nový A8 = možná začnou zajímat i tebe = a jeho použití v McL neni možná úplně hloupý řešení. P1, 918 a LaF sou prostě náskokem díky technice = tohle řešení který přináší okamžitý reakce se časem určitě posune i do levnějších modelů. A tady bych se soustředil na přesnej citát šéfa McL = bude to až časem a snad co nejdýl zůstanou supersporty s klasickou koncepcí = velkej benzín a pohon zadní zadní nápravy

Kdybys to nepochopil = shrnul si to jako vždycky po svym = úplně blbě :-)

Což mi připomnělo jak začíná bejt na ACZ standardem = bulvárně střiženej titulek

Jo a všim sis že i přes opakovaný urgence = sme se těch případů kdy fostek rozdrtil Ferrari nedočkali? ;-)
Co řikáš na ty naměřený časy? Na osminu, čtvrtinu polovinu atd. míle? :-)
Asi holt neřídil fostek = tim to bude ;-)

Když neřídí fostek [odkaz] :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2017 22:36
Re: Hmm
Sorry duplicitní příspěvek = to je tady k nas... příspěvek nejde odeslat nejde odeslat = a pak sou z toho 2 ;-)
Avatar - _Karel_
25. 7. 2017 09:43
Re: Hmm
Není důležitý, co mě napadá. Tvrdí to výše v článku chlápek od McLarenu, tvrdí to tu všichni v diskuzi (vč. Brumbála, kterým si se snažil argumentovat), tvrdí to úplně všichni kromě tebe.
Líbí se mi tvůj styl - nenecháš ze sebe od ostatních dělat i.diota, radši to za ně uděláš sám. Tak buď svůj i nadále!