14.5. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Mercedes-AMG představuje GT S Roadster, ostrý mezičlánek se sympatickým výkonem

 

Rodina ostrých stříbrných šípů se rozrostla o dalšího člena, ostřejší GT S Roadster má výkon 384 kW a umí jet až 308 km/h.

Mercedes-AMG GT S Roadster je novou výplní mezery mezi běžným provedením GT Roadster a nejsilnější variantou GT C Roadster. Ve všech případech se o pohon stará čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby. Zatímco v základu poskytuje výkon 350 kW, v „céčku“ je to o 60 kW více. „Esko“ je logicky usazeno mezi nimi, disponuje výkonem 384 kW při 6250 otáčkách a 670 N.m točivého momentu v širokém pásmu od 1900 do 5000 otáček.

„S AMG GTS Roadster získala rodina AMG GT dalšího výjimečného sportovního člena, jenž spojuje vysokou jízdní dynamiku s emocionálním zážitkem,“ říká Tobias Moers, předseda Mercedes-AMG. Ten v novém provedení vidí vydařenou alternativu pro zákazníka AMG GT Roadster, jenž ale žádá o něco více výkonu. Ostatně jednotlivé technické parametry všech variant lze porovnat v přiložené tabulce…

Mercedes-AMG: porovnání jednotlivých variant modelu GT Roadster
AMG GT RoadsterAMG GT S RoadsterAMG GT C Roadster
Motor4l V84l V84l V8
Objem [cm3]398239823982
Výkon [kW/min]350/6000384/6250410/5750-6750
Točivý moment [N.m/min]630/1700-5000670/1900-5000680/1900-5500
Komb. spotřeba [l/100 km]11,411,512,5
Emise CO2 [g/km]261262284
Zrychlení 0-100 km/h [s]43,83,7
Maximální rychlost [km/h]302308316

S osmiválcem o dvou turbech sprintuje auto z klidu na stovku 3,8 sekundy, přičemž umí pokračovat na maximální rychlost 308 km/h. Svižné tempo obstarává sedmistupňová samočinná dvouspojková převodovka, ideálním jízdním vlastnostem zase pomáhá elektronicky řízený samosvorný diferenciál vzadu (klasický GT Roadster má diferenciál mechanický) či systém adaptivního tlumení ADS. Mercedes neopomenul ani rozložení hmotnosti, chlubí se poměrem 47 (vpředu) ku 53 (vzadu).

Systém ADS nalezneme již ve standardu, na základě daných podmínek upravuje chování tlumičů pro každé kolo zvlášť. Řidič může fungování podvozku uzpůsobit jedním z dostupných jízdních režimů, v „esku“ jsou to Comfort, Sport a Sport+, Race a Individual, kde si jednotlivé aspekty automobilu nastavíte přesně dle svých představ. Kromě chování motoru, převodovky a citlivosti plynového pedálu se mění i nastavení ESP, které tu má tři fáze. Samostatné tlačítko na středové konzole dostalo přepnutí automatu do manuálního režimu, kterého můžete využít ve všech jízdních Me.

AMG Driving Academy: Na okruhu v Mostě jsme se učili řídit. S rychlými Mercedesy!

O řádné zastavení z vysokých rychlostí se starají kompozitní brzdové kotouče, zákazníkům je však k dispozici i keramická brzdová soustava AMG, jež se bude hodit zejména zájemcům o okruhové hrátky. Ve srovnání s běžnými brzdovými kotouči se toto řešení chlubí úsporou hmotnosti o rovných 40 %. Výkonná auta ale nejsou jen o silných motorech a vyspělých brzdách, důležitým faktorem je i samotné zpracování. Tým Mercedes-AMG vsadil na hliník a další lehké kompozitní materiály, aby maximalizoval úsporu hmotnosti.

Po designové stránce k žádné revoluci nedošlo, výrazná široká maska umocňuje rozkročené vzezření celého auta, celková stavba však zůstává elegantně nízká. Světlomety disponují výkonnými LED světlomety, od kterých si Mercedes slibuje vyšší bezpečnost a zároveň zachování atraktivního sportovního vzhledu. Obutí je voleno stejně jako u výkonnějšího „céčka“, tedy devatenáctipalcová kola (265/35 R19) vpředu a dvacetipalcová (295/30 R20) vzadu.

AMG má svou první závodní trať. V Německu fakt není…

Ve sportovním duchu se samozřejmě nese i pracoviště řidiče, nechybí sportovní volant či sedačky čalouněné umělou kůží v kombinaci s mikrovlákny, které lze pořídit v několika barevných provedeních. Kdyby vám ani to nestačilo, můžete sáhnout po sezení AMG Performance s vyšší boční oporou a výrazně tvarovanými opěradly. Sezení navíc disponuje systémem Airscarf, jenž je integrován do opěrky hlavy a umí „topit“ i v oblasti kolem hlavy. To když si budete chtít vychutnat jízdu bez střechy i v ne zrovna letních dnech.

Z příplatkových položek si nevymazlíte jen interiér, ale dokonce i jízdní vlastnosti. Balíček AMG Dynamic Plus totiž přináší i natáčecí zadní nápravu, která je u GT C Roadsteru standardem. Kromě toho dostanete navíc i dynamičtěji nastavený motor a převodovku, pozměněné řízení a sportovnější odpružení.

Mercedes-AMG GT S Roadster lze již objednávat. Dodávky k prvním zákazníkům se očekávají v průběhu července letošního roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Firma AŽD Praha zmodernizuje polskou železniční trať Firma AŽD Praha zmodernizuje polskou železniční trať

Firma AŽD Praha zmodernizuje za zhruba 892 milionů korun…

Na Plzeňsku hoří les, je vyhlášený nejvyšší stupeň pohotovosti Na Plzeňsku hoří les, je vyhlášený nejvyšší stupeň pohotovosti

Mezi Pňovany na Plzeňsku a Stříbrem na Tachovsku hoří na…

Akcie, měny & názory Michala Skořepy: Fackovací panák na Bosporu Akcie, měny & názory Michala Skořepy: Fackovací panák na Bosporu

Turecko zažilo před týdnem horké chvíle. Vůči dolaru jeho…

Ťok: Tvrzení Kapsche o jednání rozkladové komise k mýtu je lež Ťok: Tvrzení Kapsche o jednání rozkladové komise k mýtu je lež

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) se ohradil proti…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 





 
Výročí srpna 1968: Připomeňte si 10 nejzajímavějších aut z toho roku

Výročí srpna 1968: Připomeňte si 10 nejzajímavějších aut z tohoto roku

Dnes 12:50

Ferrari Dino, Lamborghini Espada, ale také první Toyota Hilux nebo předchůdce VW Passat, to jsou vozy představené v nechvalně proslaveném roce 1968.




Blesk.cz

Tomáš Plekanec ostře: Lucie lže a nedodržela dohodu! Rozvod chystala rok!

Tomáš Plekanec ostře: Lucie lže a nedodržela dohodu!…

Podle Tomáše Plekance (35) Lucie Vondráčková (38) veřejně lhala o konci jejich manželství. Lucka v emotivním…

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na pláž s vnoučaty a letní sídlo prezidentů

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na…

I první dámy mají nárok na dovolenou. Ta francouzská - Brigitte Macronová (65) - zamířila jako správná patriotka…

 

iSport.cz

Plekanec o rozchodu s Vondráčkovou: S Šafářovou se vídám jen pár dní!

Plekanec o rozchodu s Vondráčkovou: S Šafářovou se…

Hokejista Tomáš Plekanec se poprvé vyjádřil ke svému rozchodu s manželkou Lucií Vondráčkovou. „Rozchod je čistě…

Jak Čáslavská vzpomínala na rok 1968: Útěk do lesa i slavné gesto vzdoru

Jak Čáslavská vzpomínala na rok 1968: Útěk do lesa i…

Před padesáti lety byla symbolem národního odporu proti okupaci. Legendární gymnastka Věra Čáslavská v roce 1968…

 

Reflex.cz

Rozpadající se krása: Opuštěné paláce, vrakoviště i kostely na jedinečných fotografiích

Rozpadající se krása: Opuštěné paláce, vrakoviště i…

Ukrývají se hluboko v lesích i uprostřed moderních metropolí. Řeč je o chátrajících objektech, které byly svými…

Táhni domů, estébáku. Babiš byl vypískán na pietní akci k srpnu 68 před Českým rozhlasem

Táhni domů, estébáku. Babiš byl vypískán na pietní…

Pískot a provolávání hesel proti přítomnému premiérovi Andreji Babišovi (ANO) provázejí před budovou Českého…