14.5. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Mercedes-AMG představuje GT S Roadster, ostrý mezičlánek se sympatickým výkonem

 

Rodina ostrých stříbrných šípů se rozrostla o dalšího člena, ostřejší GT S Roadster má výkon 384 kW a umí jet až 308 km/h.

Mercedes-AMG GT S Roadster je novou výplní mezery mezi běžným provedením GT Roadster a nejsilnější variantou GT C Roadster. Ve všech případech se o pohon stará čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby. Zatímco v základu poskytuje výkon 350 kW, v „céčku“ je to o 60 kW více. „Esko“ je logicky usazeno mezi nimi, disponuje výkonem 384 kW při 6250 otáčkách a 670 N.m točivého momentu v širokém pásmu od 1900 do 5000 otáček.

„S AMG GTS Roadster získala rodina AMG GT dalšího výjimečného sportovního člena, jenž spojuje vysokou jízdní dynamiku s emocionálním zážitkem,“ říká Tobias Moers, předseda Mercedes-AMG. Ten v novém provedení vidí vydařenou alternativu pro zákazníka AMG GT Roadster, jenž ale žádá o něco více výkonu. Ostatně jednotlivé technické parametry všech variant lze porovnat v přiložené tabulce…

Mercedes-AMG: porovnání jednotlivých variant modelu GT Roadster
AMG GT RoadsterAMG GT S RoadsterAMG GT C Roadster
Motor4l V84l V84l V8
Objem [cm3]398239823982
Výkon [kW/min]350/6000384/6250410/5750-6750
Točivý moment [N.m/min]630/1700-5000670/1900-5000680/1900-5500
Komb. spotřeba [l/100 km]11,411,512,5
Emise CO2 [g/km]261262284
Zrychlení 0-100 km/h [s]43,83,7
Maximální rychlost [km/h]302308316

S osmiválcem o dvou turbech sprintuje auto z klidu na stovku 3,8 sekundy, přičemž umí pokračovat na maximální rychlost 308 km/h. Svižné tempo obstarává sedmistupňová samočinná dvouspojková převodovka, ideálním jízdním vlastnostem zase pomáhá elektronicky řízený samosvorný diferenciál vzadu (klasický GT Roadster má diferenciál mechanický) či systém adaptivního tlumení ADS. Mercedes neopomenul ani rozložení hmotnosti, chlubí se poměrem 47 (vpředu) ku 53 (vzadu).

Systém ADS nalezneme již ve standardu, na základě daných podmínek upravuje chování tlumičů pro každé kolo zvlášť. Řidič může fungování podvozku uzpůsobit jedním z dostupných jízdních režimů, v „esku“ jsou to Comfort, Sport a Sport+, Race a Individual, kde si jednotlivé aspekty automobilu nastavíte přesně dle svých představ. Kromě chování motoru, převodovky a citlivosti plynového pedálu se mění i nastavení ESP, které tu má tři fáze. Samostatné tlačítko na středové konzole dostalo přepnutí automatu do manuálního režimu, kterého můžete využít ve všech jízdních Me.

AMG Driving Academy: Na okruhu v Mostě jsme se učili řídit. S rychlými Mercedesy!

O řádné zastavení z vysokých rychlostí se starají kompozitní brzdové kotouče, zákazníkům je však k dispozici i keramická brzdová soustava AMG, jež se bude hodit zejména zájemcům o okruhové hrátky. Ve srovnání s běžnými brzdovými kotouči se toto řešení chlubí úsporou hmotnosti o rovných 40 %. Výkonná auta ale nejsou jen o silných motorech a vyspělých brzdách, důležitým faktorem je i samotné zpracování. Tým Mercedes-AMG vsadil na hliník a další lehké kompozitní materiály, aby maximalizoval úsporu hmotnosti.

Po designové stránce k žádné revoluci nedošlo, výrazná široká maska umocňuje rozkročené vzezření celého auta, celková stavba však zůstává elegantně nízká. Světlomety disponují výkonnými LED světlomety, od kterých si Mercedes slibuje vyšší bezpečnost a zároveň zachování atraktivního sportovního vzhledu. Obutí je voleno stejně jako u výkonnějšího „céčka“, tedy devatenáctipalcová kola (265/35 R19) vpředu a dvacetipalcová (295/30 R20) vzadu.

AMG má svou první závodní trať. V Německu fakt není…

Ve sportovním duchu se samozřejmě nese i pracoviště řidiče, nechybí sportovní volant či sedačky čalouněné umělou kůží v kombinaci s mikrovlákny, které lze pořídit v několika barevných provedeních. Kdyby vám ani to nestačilo, můžete sáhnout po sezení AMG Performance s vyšší boční oporou a výrazně tvarovanými opěradly. Sezení navíc disponuje systémem Airscarf, jenž je integrován do opěrky hlavy a umí „topit“ i v oblasti kolem hlavy. To když si budete chtít vychutnat jízdu bez střechy i v ne zrovna letních dnech.

Z příplatkových položek si nevymazlíte jen interiér, ale dokonce i jízdní vlastnosti. Balíček AMG Dynamic Plus totiž přináší i natáčecí zadní nápravu, která je u GT C Roadsteru standardem. Kromě toho dostanete navíc i dynamičtěji nastavený motor a převodovku, pozměněné řízení a sportovnější odpružení.

Mercedes-AMG GT S Roadster lze již objednávat. Dodávky k prvním zákazníkům se očekávají v průběhu července letošního roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo dopravy podalo rozklad kvůli mýtnému tendru Ministerstvo dopravy podalo rozklad kvůli mýtnému tendru

Ministerstvo dopravy podalo rozklad předsedovi Úřadu pro…

Skripalová poprvé promluvila do médií: Léčba byla bolestivá a deprimující Skripalová poprvé promluvila do médií: Léčba byla bolestivá a deprimující

Dcera otráveného ruského exagenta Sergeje Skripala poprvé…

Cyrrus pochybil a zaplatí milion, nařídila ČNB Cyrrus pochybil a zaplatí milion, nařídila ČNB

Centrální banka potrestala tuzemského brokera za to, že…

Novým italským premiérem se stal takřka neznámý právník Giuseppe Conte Novým italským premiérem se stal takřka neznámý právník Giuseppe Conte

Italský prezident Sergio Mattarella jmenoval novým…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

 





 
Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Včera

Nad novou tříválcovou Fiestou ST by se strašně snadno lámala hůl. Byla by to škoda.




Blesk.cz

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne zájem. Ubylo tu 4000 lidí

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne…

Na penzi se státním příspěvkem v takzvaném třetím pilíři penzijního systému si na konci prvního čtvrtletí…

Felix Slováček slaví 75! Podívejte se na 75 snímků sexy Dády, o kterou přišel!

Felix Slováček slaví 75! Podívejte se na 75 snímků…

Felix Slováček dnes slaví 75. narozeniny. Za tu dobu toho stihl hodně. V posledních 5 letech se mu ale zhroutilo…

 

iSport.cz

Parádní rozlučka. Francouz byl vyhlášen nejlepším gólmanem sezony v KHL

Parádní rozlučka. Francouz byl vyhlášen nejlepším…

Pavel Francouz odchází z Kontinentální hokejové ligy ověnčen oceněním pro nejlepšího brankáře sezony.…

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým Sparta (ne)počítá

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým…

To číslo bere dech. 56! Tolik hráčů v dospělé kategorii má aktuálně pod smlouvou fotbalová Sparta. Kdyby nyní…

 

Reflex.cz

Fenomén Karla: Vzestup a pád extravagantní ministryně obrany Šlechtové

Fenomén Karla: Vzestup a pád extravagantní…

Z vlády Andreje Babiše odcházejí nej­známější tváře. Po Robertu Pelikánovi a Martinovi Stropnickém, kteří až…

Zeman je populista a nacionalista, vypukla vzpoura proti elitám, říká Trumpův exstratég Bannon

Zeman je populista a nacionalista, vypukla vzpoura…

Chcete získat moc? Využijte populismus a ekonomický nacionalismus. Stephen Bannon, tedy muž, který podle mnohých…