Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG G 63 se vrací. Nový silný offroad má 430 kW

David Bureš
Diskuze (14)
Již krátce po představení nové generace třídy G vůz rozšiřuje svoji nabídku. Přichází verze od Mercedes-AMG!

Mercedes-Benz G už dávno není jen ten pracovní nástroj jako ve svých počátcích, ale také luxusní vůz, který milují nejen v Rusku nebo Číně. Není tak žádným překvapením, že krátce po odhalení nové generace Geländewagenu přichází varianta od Mercedes-AMG. Poprvé ji uvidíme na březnovém autosalonu v Ženevě.

Podle očekávaní se novinka se staronovým označením Mercedes-AMG G 63 dočkala čtyřlitrového vidlicového osmiválce s dvěma turbodmychadly, který nahradil 5,5litrovou V8 biturbo z předchůdce. Naladěn je na 430 kW a 850 N.m, což je o 10 kW a 90 N.m více než dosud. Tato síla autu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy a jet nejvýše rychlostí 220 km/h. Pomocí řidičského balíčku AMG však lze maximálka posunout na 240 km/h.

Motor je přeplňovaný dvěma turby typu twin-scroll pro lineárnější reakce. Vypínání poloviny válců (konkrétně válce číslo dva, tři, pět a osm) zase sníží spotřebu paliva. Dostupný je v komfortním nastavení převodovky, přičemž funguje mezi 1000 až 3250 otáčkami.

Kolegyní V8 je devítistupňová automatická převodovka Speedshift, jejíž software je speciálně přizpůsoben použití v G-Wagenu. Navíc ani sportovně laděnému modelu nechybí redukce. Sílu motoru automat posílá na všechna čtyři kola, v běžném nastavení v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Systém pohonu všech kol využívá inteligentní lamelovou spojku chovající se jako automatická uzávěrka diferenciálu

Jízdní vlastnosti pomáhají zlepšit také standardně dodávané adaptivní tlumiče s třemi režimy nastavení, které byly přizpůsobeny novému podvozku géčka. Ten vpředu tvoří nezávislé zavěšení přímo napojené na žebřinový rám bez pomocného rámu, zatímco vzadu je tuhá náprava s čtyřmi podélnými rameny a panhardskou tyčí. Novinkou je též elektromechanické variabilní řízení.

Vyladěnou techniku u offroadu Mercedes-AMG G 63 doplňuje také přepracovaný vzhled. Specifická je maska chladiče i nárazník s většími chladicími otvory, světlomety jsou standardně diodové. Rozšířené blatníky pak vytváří místo pro širší kola, která jsou v základu nově 22palcová. Výfukový systém je vyveden dvojitými koncovkami u zadních dveří, přičemž pomocí dvoustupňové klapky umí zesílit zvuk motoru podle zvoleného jízdního režimu.

Nový Mercedes-AMG G 63 se začne oficiálně prodávat 18. března 2018. První zákazníci by se auta měli dočkat v létě. Zatím stále není jasné, zda půjde o vrcholnou verzi. Spekuluje se sice o konci dvanáctiválcové varianty (G 65), zároveň si ale Mercedes nechal registrovat označení G 73, které příchod nějaké ostřejší verze přece jen naznačuje. Tak se nechme překvapit...

Mercedes-AMG G 63 – technická data a srovnání s předchůdcem
ModelMercedes-AMG G 63Mercedes-AMG G 63
Rok výroby2018-2015-2017
Motor4.0 V8 twin-turbo5.5 V8 twin-turbo
Pohon4x44x4
Zdvihový objem [cm3]39825461
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min]430/6000420/5500
Točivý moment [N.m/min]850/2500-3500760/1750-5000
Převodovka9A7A
Max. rychlost [km/h]220 (240*)210
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,55,4
Komb. spotřeba [l/100 km]13,213,8
Pohotovostní hm. [kg]24852550
*S řidičským paketem AMG

David Bureš
Diskuze (14)
Avatar - pratel
14. 2. 2018 00:15
Predkus
Nove Gcko celkovo velmi vydarene. Jedina vec co mi vadi je ten hrozny predkus-predny previs. Mam pocit, ze je o dost vacsi ako pri predchadzajucej generacii. Posobi to trochu nevyvazene. Pri tejto AMG verzii je to este vyraznejsie.
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2018 22:58
Re: Osemliter???
Někde je svět eště normální [odkaz] :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2018 22:36
Re: Osemliter???
[odkaz] :-)
Avatar - wakantanka
13. 2. 2018 20:02
Re: Dakar.
Co ja viem? Zopar sukromnikov to v minulosti skusalo s predchodcom a ziadnu dieru do sveta neurobili, zvlast odkedy sa jazdi za morom.
Avatar - Barrichello
13. 2. 2018 19:37
Re: Osemliter???
Ten už se nevyrábí, jen se doprodávaj skladový zásoby....