Mercedes-AMG G 63 se vrací. Nový silný offroad má 430 kW
Mercedes-Benz G už dávno není jen ten pracovní nástroj jako ve svých počátcích, ale také luxusní vůz, který milují nejen v Rusku nebo Číně. Není tak žádným překvapením, že krátce po odhalení nové generace Geländewagenu přichází varianta od Mercedes-AMG. Poprvé ji uvidíme na březnovém autosalonu v Ženevě.
Podle očekávaní se novinka se staronovým označením Mercedes-AMG G 63 dočkala čtyřlitrového vidlicového osmiválce s dvěma turbodmychadly, který nahradil 5,5litrovou V8 biturbo z předchůdce. Naladěn je na 430 kW a 850 N.m, což je o 10 kW a 90 N.m více než dosud. Tato síla autu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy a jet nejvýše rychlostí 220 km/h. Pomocí řidičského balíčku AMG však lze maximálka posunout na 240 km/h.
Motor je přeplňovaný dvěma turby typu twin-scroll pro lineárnější reakce. Vypínání poloviny válců (konkrétně válce číslo dva, tři, pět a osm) zase sníží spotřebu paliva. Dostupný je v komfortním nastavení převodovky, přičemž funguje mezi 1000 až 3250 otáčkami.
Kolegyní V8 je devítistupňová automatická převodovka Speedshift, jejíž software je speciálně přizpůsoben použití v G-Wagenu. Navíc ani sportovně laděnému modelu nechybí redukce. Sílu motoru automat posílá na všechna čtyři kola, v běžném nastavení v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Systém pohonu všech kol využívá inteligentní lamelovou spojku chovající se jako automatická uzávěrka diferenciálu
Jízdní vlastnosti pomáhají zlepšit také standardně dodávané adaptivní tlumiče s třemi režimy nastavení, které byly přizpůsobeny novému podvozku géčka. Ten vpředu tvoří nezávislé zavěšení přímo napojené na žebřinový rám bez pomocného rámu, zatímco vzadu je tuhá náprava s čtyřmi podélnými rameny a panhardskou tyčí. Novinkou je též elektromechanické variabilní řízení.
Vyladěnou techniku u offroadu Mercedes-AMG G 63 doplňuje také přepracovaný vzhled. Specifická je maska chladiče i nárazník s většími chladicími otvory, světlomety jsou standardně diodové. Rozšířené blatníky pak vytváří místo pro širší kola, která jsou v základu nově 22palcová. Výfukový systém je vyveden dvojitými koncovkami u zadních dveří, přičemž pomocí dvoustupňové klapky umí zesílit zvuk motoru podle zvoleného jízdního režimu.
Nový Mercedes-AMG G 63 se začne oficiálně prodávat 18. března 2018. První zákazníci by se auta měli dočkat v létě. Zatím stále není jasné, zda půjde o vrcholnou verzi. Spekuluje se sice o konci dvanáctiválcové varianty (G 65), zároveň si ale Mercedes nechal registrovat označení G 73, které příchod nějaké ostřejší verze přece jen naznačuje. Tak se nechme překvapit...
Mercedes-AMG G 63 – technická data a srovnání s předchůdcem | ||
Model | Mercedes-AMG G 63 | Mercedes-AMG G 63 |
Rok výroby | 2018- | 2015-2017 |
Motor | 4.0 V8 twin-turbo | 5.5 V8 twin-turbo |
Pohon | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 3982 | 5461 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 430/6000 | 420/5500 |
Točivý moment [N.m/min] | 850/2500-3500 | 760/1750-5000 |
Převodovka | 9A | 7A |
Max. rychlost [km/h] | 220 (240*) | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,5 | 5,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 13,2 | 13,8 |
Pohotovostní hm. [kg] | 2485 | 2550 |
*S řidičským paketem AMG |