reklama


Mercedes-Benz GST - Příklady táhnou

Mercedes-Benz GST - Příklady táhnou

 
 

Stuttgartská automobilka vstoupí za dva roky po vzoru svého rivala Audi do segmentu automobilů pro všechny cesty, a studie GST ukazuje, jak by takové vozidlo mohlo vypadat.

Módní vlna víceúčelových vozů se již pár let žene automobilovým mořem, a stále nabírá na síle. Klasickým off-roadům s kompromisními jízdními vlastnostmi na silnicích a dálnicích přibyla velká konkurence vozidel SUV, která si sice neporadí se všemi nástrahami jihoamerických džunglí, o to přátelštější jsou ale k majitelům na nejčastějším povrchu, tedy asfaltu či betonu. Ty vesměs vyhlížejí jako terénní vozy, jde ale pouze o image. "Es-ú-véčkům" zase lezou do "zelí" zástupci segmentu automobilů pro všechny cesty, nazývané též "allroady" podle vozu značky Audi. Členové této kategorie jsou naopak blízkými příbuznými osobních automobilů, od nichž je odlišuje pár plastových doplňků, zvětšená světlá výška a pohon všech kol. Jako první se zde etablovalo Subaru Outback a Volvo Cross Country, následované právě značkou Audi a jejím allroadem. Jak je vidět, jde o dobrou společnost, v níž by rozhodně neměly chybět ani další prestižní německé značky. Zatímco u BMW se zatím tváří, že se jich to netýká, Mercedes-Benz, který již má své zástupce ve dvou výše zmíněných segmentech, bere tuto kategorii vážně. Dokázal to před nedávnem na detroitském autosalonu, kde představil studii GST, která by měla za dva roky vykrystalizovat v sériový vůz.

Zkratka GST znamená Grand Sports Tourer a vyjadřuje všechny přednosti, které by takový vůz měl splňovat, tedy být prostorným lamačem kilometrů při cestách za zábavou, sportem a odpočinkem. Jak vyplývá z uvedeného seznamu jeho konkurenčních předchůdců, vozidlo této kategorie je nejvhodnější vytvořit z kombíku vyšší střední třídy, která nejspíš nejlépe splňuje požadavky na přiměřenou velikost a dostatek komfortu, u Mercedesu na to ale šli trochu jinak. Koncept GST totiž technicky vychází z nejvyšší řady S, i ve srovnání s ní však nabízí ještě řadu dalších vymožeností.

Vůz je dlouhý 5160 mm a jeho rozvor činí 3085 mm, což jsou hodnoty vzdálené dokonce i "obyčejným eskům". Jde totiž o míry identické s prodlouženou verzí L. GST tedy rozhodně není žádný drobeček, ovšem styling jeho karoserie na snímcích rozhodně nevypadá nijak obludně. Jeho design nezapře značku s třícípou hvězdou ve znaku, nevychází však z žádného současného modelu a nepodobá se ani žhavé novince, třídě E. Zatímco přední partie jsou poměrně konvenční, pozornost budí řešení zadního sloupku, na jehož výjimečnost si firma potrpí pravděpodobně už od příchodu řady A. Díky svým proporcím dokáže GST nabídnout dostatek komfortu dokonce šesti pasažérům, sedících ve třech řadách po dvou, a přitom ještě zbude dost místa pro zavazadla. Posádka také jistě ocení nevšední možnosti výhledu z vozu, protože je koncept vybaven panoramatickou skleněnou střechou s funkcí samočinného, nebo manuálního stmívání, aby sluneční paprsky neobtěžovaly cestující a nepřehřívaly interiér, vyvedený v kombinaci pravého dřeva, kůže a hliníku. Posádka je chráněna bezpečnostním systémem Pre-Safe, který stejně jako u BMW 7 dokáže zmobilizovat všechny záchranné systémy ještě předtím, než dojde ke kolizi.

GST je poháněno osmiválcovým motorem 5,5 l, vyladěným u AMG. Ten disponuje výkonem 265 kW při 5500/min, točivým momentem 530 N. m při 3150/min, a pracuje v současném "esku". Ten dokáže zrychlit limuzínu z nuly na 100 km/h za 6,7, GST pak těsně pod 7 s.

Podvozek je vybaven vzduchovým pérováním Airmatic s možností nastavování světlé výšky při jízdě po špatné cestě, o pohon všech dvaadvacetipalcových (!) kol (vpředu obutých do pneumatik 275/45, vzadu do plášťů 295/40 se stará systém z off-roadů Mercedes-Benz G a SUV M-Class, nazvaný 4-ETS. Pérování mění samočinně svoji tuhost v závislosti na kvalitě povrchu, jízdním stylu a rozmístění nákladu, který automobil veze. Systém SBC se zase postará o rovnoměrné rozdělení brzdného tlaku na všechna kola v závislosti na jejich trakci, staré známé ESP zase zajistí stabilitu v kritických situacích.



Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama